نسخه چاپي  ارسال به دوست

 اجرایی شدن طرح از خشت تا بهشت با هدف جمع آوری سرمایه های خرد در حوزه استانداردسازی فضا و تجهیزات
دکتر سید جواد حسینی خبر داد؛
اجرایی شدن طرح از خشت تا بهشت با هدف جمع آوری سرمایه های خرد در حوزه استانداردسازی فضا و تجهیزات
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از اجرایی شدن طرح از خشت تا بهشت با هدف جمع آوری سرمایه های خرد در حوزه استانداردسازی فضا و تجهیزات خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور دکتر سید جواد حسینی در جلسه ستاد اجرایی جشنواره مدرسه ای خیرین مدرسه ساز آموزش و پرورش ناحیه ۷ مشهد اظهار داشت: طرح از خشت تا بهشت با هدف جمع آوری سرمایه های خرد همه اقشار و خیرین جامعه و با محوریت مجمع خیرین مدرسه ساز در راستای استاندارد سازی فضا و تجهیزات آموزشی اجرایی شده است.

وی افزود: استاندارد سرانه فضای آموزشی۸.۳ متر مربع است ولی میانگین سرانه فضای آموزشی کشور ۵.۳ متر مربع است که برای رسیدن به استاندارد‌ مشارکت همه خیرین نیاز است.

معاون وزیر با بیان اینکه ۱۶۰۰ مدرسه در کنار ۷۴۰ مرکز آموزش توانبخشی ، ۱۴ هزار مدرسه پذیرا و ۵۰۰ مدرسه پشتیبان کار آموزش بیش از ۱۵۳ هزار دانش آموز با نیاز های ویژه را بر عهده دارند اظهار داشت: برای رسیدن به استاندارد مطلوب در حوزه آموزش و پرورش استثنایی ۲۱۰ مدرسه نیاز است که با همت خیرین این مدارس احداث خواهد شد.

حسینی با تاکید بر اینکه خیرین در قلب آموزش و پرورش جا دارند افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز از مشهد شروع به کار کرد و امروز بیش از ۶۰ هزار خیر با این مجمع همکاری می کنند

وی افزود: مجمع خیرین توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و مجمع خیرین مدرسه ساز نیز از مشهد شروع به کار کرده است حسینی تصریح کرد: طرح مطالعاتی با رویکرد تعادل بخشی منطقه ای و آمایش سرزمینی مدارس مورد نیاز کشور و راه اندازی کارگروه تسهیل فعالیت خیرین از جمله برنامه های وزارت در راستای تسهیل فعالیت خیرین مدرسه ساز است

معاون وزیر با تاکید بر توجه ویژه دولت به آموزش و پرورش اظهار داشت: بودجه سال آینده کشور ۸ درصد رشد نسبت به سال قبل دارد اما بودجه آموزش و پرورش ۲۳ درصد رشد را نشان می دهد و سال گذشته بالاترین تخصیص ها در حوزه نوسازی مدارس اتفاق افتاده است.

حسینی با بیان اینکه باید دستگاه ها به کمک خیرین مدرسه ساز بیایند اظهار داشت: آموزش و پرورش باید اجتماعی شود و همه دستگاه ها باید در قبال آموزش و پرورش مسئول باشند.

معاون وزیر در پایان با بیان اینکه ‏نهضت توان افزایی در آموزش و پرورش استثنایی کلید خورده است افزود: شناسایی حس کم داشته و نداشته دانش آموزان و جایگزینی تکنولوژی به جای این حس از اهداف نهضت توان افزایی است.

 


١٤:١٧ چهارشنبه ٢٣ بهمن ١٣٩٨ -  شماره خبر: ٢٥٣٢ - تعداد نمایش خبر: 142 -  فایل ضمیمه:

 

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید: