نسخه چاپي  ارسال به دوست

سیزده محور تحولی در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی
دکتر حسینی تشریح کرد؛
سیزده محور تحولی در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی
با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اعضای شورای معاونین و صاحبنظران حوزه آموزش و پرورش استثنایی نشست بررسی و توسعه کمی و کیفی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برگزار شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی دکتر سید جواد حسینی در این نشست گفت: به زودی بسته تحولی "توسعه کمی و کیفی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی" در سازمان آموزش و پرورش استثنایی  با سیزده تحول اساسی  تدوین و اجرایی می شود.

معاون وزیر با اشاره به تحولاتی که در بسته تحولی " توسعه کمی و کیفی برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی"  باید دیده شود اظهار کرد:  با توجه به اینکه در آموزش و پرورش استثنایی دوره پیش دبستانی رسمی، اجباری و از بدو تولد است شناسایی بهنگام، اولین گام در ورود نوآموزان به پیش دبستانی است و لذا اولین تحول در برنامه سنجش باید  به هنگام شدن این برنامه برای انجام مداخلات بهنگام و طلایی باشد  و تا حد ممکن باید سن سنجش را پایین تر بیاوریم.

وی افزود: استفاده از نتایج غربالگری سایر سازمان ها برای شناسایی و مداخلات بهنگام،  استفاده از  آزمون های به روز، پایا و روا در سنجش، تقویت بانک جامع آزمون ها و  تحلیل های  پژوهشی و داده کاوی از یافته های برنامه سنجش برای کاربردهای مداخله جویانه مدیریتی از دیگر تحولاتی است که باید در برنامه سنجش مد نظر قرار گیرد.

معاون وزیر در ادامه گفت: تجهیز بیشتر پایگاه های سنجش، ایجاد پایگاه های ثابت و دائمی سنجش، به روز رسانی ابزارهای سنجش و شناسنامه دار کردن آنها  و تهیه بانک اطلاعات دقیق نیروی انسانی پایگاه های سنجش بخشی دیگر از تحولاتی است که باید در بسته تحولی  "توسعه کمی و کیفی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی" دیده شود.

حسینی افزود: ارائه یافته های سنجش به سازمان ها، وزارتخانه ها و پژوهشکده های مرتبط،  شناسایی غایبین در سنجش  واستفاده از ظرفیت شوراها برای پوشش ۱۰۰ درصدی برنامه سنجش بویژه در روستاها و مناطق صعب العبور و تهیه  پیوست اطلاع رسانی برنامه سنجش از دیگر تحولات مد نظر در برنامه سنجش باید باشد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در بخشی دیگر از سخنان خود  با بیان اینکه باید به سمت سازمان تجدید حیات شونده حرکت کنیم اظهار کرد: سازمان تجدید حیات شونده مستمرا با دریافت بازخوردهای محیط  پیرامونی از ناحیه متخصصان و مخاطبان وارزیابی کارشناسان درونی سعی در به روز رسانی  روش ها  دارد تا از این طریق ارزش های سازمانی بهتر محقق شود.

وی افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اتکا به توان کارشناسی نیروهای خود و همچنین استفاده از ظرفیت متخصصین برون سازمانی سعی در حرکت به سمت سازمانی تجدید حیات شونده دارد.

حسینی با اشاره به بسته های تحولی تدوین شده در آموزش و پرورش استثنایی  اظهار داشت: برخی از فعالیت ها و برنامه های موجود در بسته های تحولی فعالیت های است که امکان تحقق آن با توجه به ظرفیت های موجود قابل انجام است،  برخی از فعالیت ها نیازمند کسب مجوز از شورای سازمان است و برخی دیگر از برنامه های کلان این بسته ها نیز نیازمند مصوبه هیات دولت و یا مجلس است که پیگیری  مستمر تمامی این برنامه ها و فعالیت ها باید در دستور کار تمامی ارکان سازمان قرار گیرد.

معاون وزیر در ادامه به بیان فعالیت های در دست اقدام آموزش و پرورش استثنایی پرداخت و گفت: آغاز تدوین بسته تحولی مراکز مشکلات ویژه یادگیری با 12 تحول اساسی در این مراکز، تدوین بسته تحولی خانواده محور شدن آموزش ها و مشارکت خانواده ها در امر آموزش  بویژه در عصر کرونا، بررسی افزایش گروه های هفت گانه تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی، آغاز تدوین بسته تحولی آموزش های مهارت محور، بررسی مشکلات طرح تلفیقی فراگیر و افزایش کمی و کیفی آموزش های طرح تلفیقی فراگیر از جمله برنامه های پیش روی سازمان آموزش و پرورش استثنایی است

وی افزود: به زودی نشست شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی با محوریت افزایش گروه های تحت پوشش و ایجاد شورای راهبری طرح تلفیقی فراگیر برگزار خواهد شد

حسینی در ادامه با بیان اینکه سواد در قرن 21  صرفا خواندن و نوشتن نیست بلکه یادگیری مداوم، از یاد بردن و دوباره یادگرفتن است اظهار کرد: فعالیت ها و برنامه های سازمان باید مدام رصد و ارزیابی شده و گاهی اوقات  نیازمند فعالیت های توقیفی، تاسیسی، تکمیلی و ترمیمی در خصوص این برنامه ها و فعالیت ها هستیم .

 

 


١٦:٥٤ دوشنبه ٢١ مهر ١٣٩٩ -  شماره خبر: ٣٥٧١ - تعداد نمایش خبر: 199 -  فایل ضمیمه:

 

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید: