نسخه چاپي  ارسال به دوست

افزایش ۱۷ برابری دانش آموزان تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی از زمان تاسیس تاکنون
تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط دکتر حسینی
افزایش ۱۷ برابری دانش آموزان تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی از زمان تاسیس تاکنون
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مراسم گرامیداشت ده مبارک فجر ضمن تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی مولود با برکت انقلاب اسلامی است، این سازمان در حال حاظر بیش از ۱۵۴ هزار دانش آموز با نیاز ویژه را تحت پوشش خود قرار داده است و تعداد دانش آموزان از زمان تاسیس تا کنون ۱۷ برابر افزایش پیدا کرده است.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور دکتر سید جواد حسینی در مراسم گرامیداشت آغاز چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در جمع همکاران سازمان ضمن تشریح سیر تحولی انقلاب ها در دنیا افزود: جنس بسیاری از انقلاب ها در دنیا نظامی، امنیتی، سیاسی و یا اقتصادی بوده است ولیکن جنس انقلاب ما از نوع فرهنگی است.

وی با بیان اینکه شعارهای اصلی مردم تعیین کننده جنس انقلاب ها است تصریح کرد: در تحقیقات صورت گرفته بر روی حدود 5 هزار و 600 شعار در قبل از انقلاب اسلامی و تحلیل محتوای آن، مشخص شد که 86/5 درصد این شعارها فرهنگی و برگرفته از آموزه های قرآنی است و لذا بیشترین کاری که باید انجام داد در همین عرصه فرهنگی است.

حسینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران را از منظر خاستگاه نیز می توان بررسی کرد، اظهار داشت: آغاز برخی انقلاب ها از شهرها و برخی از روستاها بوده است. همچنین در برخی انقلاب ها کشاورزان، روشنفکران، تهیدستان و یا فقرا آغاز گر انقلاب بوده اند‌ ‏

وی افزود:برخی انقلاب ها از مناطق توسعه یافته و برخی از مناطق توسعه نیافته آغاز شده است و انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فراگیر و تمام قشری است. حسینی، رهبری بی بدیل امام راحل(ره)، وحدت، ایمان مکتبی و شعارهای راهبردی را چهار علت ایجابی انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: راهبردی ترین شعار در میان همه شعار های انقلاب اسلامی، استقلال آزادی جمهوری اسلامی است.

وی افزود: تمام علل ایجابی یک انقلاب، علل ابقای یک انقلاب نیز هستند و لذا تمسک جستن به این چهار مولفه ایجابی انقلاب راه رشد و توسعه را برای ما باز می کند.

معاون وزیر با بیان اینکه هر انقلابی وقتی انجام می شود یکی برای نفی وضع موجود و دیگر اینکه برای ایجاد وضع مطلوب است اظهار داشت: کسانی هم که با این انقلاب مخالف بوده و هستند همواره با چهار استراتژی نوامیدسازی، بی اعتماد سازی، افزایش نارضایتی و ناکارآمدی در پی تضعیف آن بوده و هستند

وی افزود: ما که در پی رشد و بالندگی و توسعه انقلاب اسلامی هستیم باید دقیقا در نقطه مقابل این چهار مولفه یعنی امیدوارسازی، اعتماد سازی، رضایتمندی و افزایش کار آمدی حرکت کنیم تا توطئه دشمنان خنثی شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه معمولا در فرهنگ سیاسی با بدبینی به قدرت نگاه می شود و عنصر نفی بیشتر از عنصر اثبات رشد پیدا کرده است اظهار داشت: باید در کنار نقد و انکار به دستاوردهای موجود انقلاب هم توجه داشته باشیم.

حسینی در ادامه با تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در بخشهای مختلفی از جمله در قلمرو سیاسی بی بدیل ظاهر شده است

وی افزود: در عرصه امنیتی و نظامی نیز توفیقات بسیار زیادی بدست آوردیم در حال حاضر در لیست 8 کشور بزرک دنیا از لحاظ نظامی و موشکی قرار داریم.

وی بیان کرد: یکی از امن ترین کشورها در دنیا هستیم و علیرغم وجود مولفه های ناامنی در اطراف مرزها، امن ترین مرزها را داریم.

معاون وزیر با تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی از منظر زیربنایی و خدمات افزود: پوشش بیش از 95 درصدی برق، پوشش بیش از 80درصدی گاز،، پوشش بیش از 90 درصدی ارتباطات مخابراتی از جمله دستاوردهای انقلاب می باشد. وی گفت: در عرصه علمی و فن آوری هفدهمین کشور دنیا هستیم و در طول ۲ سال اخیر در رشد سرعت علم، از آمریکا و اروپا پیشی گرفته ایم.

حسینی اظهار داشت: رتبه نخست در جراحی قلب کودکان، رتبه سوم در پیوند اعضاء، کسب رتبه های علمی در انرژی هسته ای، هوا فضا و سلولهای بنیادین ، تولید بیش از 90 درصد داروهای مورد نیاز در کشور و افزایش 20 سال امید به زندگی نیز از جمله دیگر دستاورد های علمی انقلاب اسلامی ایران می باشد.

وی تاکید کرد: در بخش کشاورزی نیز خودکفایی در تولید محصول بسیار استراتژیک گندم بعد از انقلاب را به دست آورده ایم.

معاون وزیر با بیان اینکه از منظر سواد نیز میزان سوادآموزی از 47درصد به بیش از 95 درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: از بعد عدالت آموزشی کاهش سواد زنان نسبت به مردان از 24درصد به 7 درصد رسیده است.

معاون وزیر با تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی افزود: آموزش و پرورش استثنایی مولود انقلاب اسلامی است و امروز بیش از 154 هزار دانش آموز را تحت پوشش خودش قرار داده و تعداد دانش آموزان از زمان تاسیس تا کنون 17 برابر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در طول 8 سال اخیر اعتبارت سازمان 8برابر افزایش پیدا کرده است و هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه 42 برابر افزایش پیدا کرده است. ‏

حسینی ابراز کرد: توسعه خدمات توانبخشی از سال 88 تا 98 شش برابر شده است و از سال 94 تاکنون ۱۸ هزار نفر از برنامه های حمایتی بهره مند شده اند. معاون وزیر در خصوص طرح سنجش نیز گفت: این طرح از جمله طرح هایی درخشان نظام جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی است و از زمان آغاز طرح در سال 72 با پوشش 1/5 درصدی به پوشش 98درصدی در سال جاری رسیده است و ما تلاش می کنیم که این پوشش را به 100 دردصد برسانیم.

وی افزود: راه اندازی و ایجاد ۶۹۰ مرکر یادگیری و توانبخشی، توسعه و گسترش ۸۲ برابری طرح تلفیقی – فراگیر و پوشش بیش از 70 هزار دانش آموز در این طرح از دیگر دستاوردها می باشد وی تصریح کرد: پوشش تحصیلی دوره پیش از دبستان در هر شش گروه از سال 97 تا کنون 5/6 درصد، دانش آموزان اتیسم 10/2 درصد، پذیرفته شدگان دانشگاه 22/9 درصد و تاسیس مراکز مشاوره راهنمایی خانواده 200 درصد افزایش داشته است.

دکتر حسینی در بخش توسعه مشارکت های مردمی هم گفت: بیش 200 مدرسه را فقط خیرین برای آموزش و پرورش استثنایی ساخته اند.

معاون وزیر در ادامه به بیان به مولفه های ارتقاء فرهنگ سازمانی پرداخت و گفت: این مولفه ها شامل  پرهیز از بخشی نگری ، تعامل و توافق سازمانی به جای تعارض سازمانی ، شفافیت سازمانی ، نهضت روابط انسانی با نگاه دارايي محور به همكاران و دانش آموزان ،توجه و تمرکز بر مدیریت دانش ، نظام تصمیم گیری و برنامه ریزی با محوریت دانش بنیانی و مشارکت محوری ، حرکت از برنامه روزی به سمت برنامه ریزی و رويكرد مشتري مدارانه و تكريم ارباب و رجوع می باشد ‏ وی با بیان هفت اصل حاکم بر زنجیره تعلیم وتربیت دانش آموزان استثنایی کشور افزود:اصل توسعه انسان محورانه، پذیرش تفاوت های فردی، تطابق و مناسب سازی، فراگیر سازی، توانمند سازی، فرصت آفرینی، تعادل سازی و ایجاد عدالت هفت اصل حاکم بر زنجیره تعلیم و تربیت است. حسینی در پایان گفت: سیاست های راهبردی و استراتژی های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور شامل گسترش، تثبیت و تعمیق عدالت آموزشی ، فراگیر سازی آموزش و پرورش دانش آموزان با نیاز های ویژه ، نگاه انطباقی، همسوسازانه و مناسب سازانه در آموزش و پرورش دانش آموزان استثنایی ، توسعه مشارکت ها در همه ابعاد  می باشد.

وی افزود: اجتماعی شدن سازمان آموزش و پرورش استثنایی ، تکریم ارباب رجوع، تمرکز بر حقوق شهروندی با روان سازی ارائه خدمات و فعالیت ها در بستر فناوری های نوین، ارتقاء کیفیت و فراگیری آموزش در همه ابعاد آموزش و پرورش و توان بخشی (تدوین و تصویب سند جامع راهبردی آموزش های فنی حرفه ای)، تمرکز و توجه به ارتقاء کمی و کیفی توانبخشی، توان خواهان و دانش آموزان با نیازهای ویژه ، تمرکز زدایی مبتنی بر کاهش تمرکز سازمانی و نگاه دانش بنیاد به برنامه ها ، رویه ها، نظام تصمیم گیری و مناسبت ها از دیگر سیاست ها می باشد.

 

 

 

 

 

 

 


٢٣:٣٦ يکشنبه ١٣ بهمن ١٣٩٨ -  شماره خبر: ٢٤٨٧ - تعداد نمایش خبر: 161 -  فایل ضمیمه:

 

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید: