نسخه چاپي  ارسال به دوست

هنر اثرگذاری با تکیه بر منابع علمی و تخصصی از مهم ترین رسالت های یک معلم است
دکتر قدمی در جمع مدیران مدارس استثنایی مازندران
هنر اثرگذاری با تکیه بر منابع علمی و تخصصی از مهم ترین رسالت های یک معلم است
با حضور دکتر قدمی معاون محترم وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گردهمایی مدیران مدارس استثنایی مازندران برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران؛ با حضور آقای دکتر قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، دکتر غفوریان معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی و آقای نیکزاد مدیر کل آموزش و پرورش و میرشفیعی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش جلسه مدیران مدارس استثنایی استان مازندران در اردوگاه شهید مهدی زاده کانون پرورش فکری کودکان و نوجانان دلگشای چالوس برگزار شد.

دکتر قدمی طی سخنانی به بیان برنامه ها، اولویت ها وسیاست های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در خصوص مشکلات مربوط به سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان، پیگیری سنوات ارفاقی، ۲/۱ معلمان مدارس استثنایی، برنامه خدمات حمایتی، برگزاری دوره های آموزشی، مسابقات فرهنگی ورزشی و . . . پرداختند و به اهمیت جایگاه مدیران و معلمان استثنایی به عنوان احیاگران نظام تعلیم و تربیت اشاره نمودند و ضمن تقدیر از زحمات کلیه مدیران در مدارس استثنایی، بیان داشتند تمام خواسته های به حق معلمان استثنایی  با توجه به مشکلات خاصی که گریبانگیر کشور است از طریق مجاری در حال پیگیری و انجام می باشد. و حقیقتا ما در پیشبرد اهداف طراحی شده موفقیت های قابل ملاحظه ای را کسب کردیم که این مهم را  اگر در مقایسه با وضعیت ده سال پیش سازمان  در نظر بگیریم  موفقیت ها بخوبی قابل لمس است. وی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان مبانی مهم نظام تعلیم و تربیت نام برد و افزود: هنر اثرگذاری با تکیه بر منابع علمی و تخصصی برای دانش آموزان از مهم ترین رسالت های یک معلم است.

قدمی گفت: برنامه مبانی، عملیاتی، مهارت های مختلف و منابع از مقاصد سند تحول بنیادین است.

دکتر قدمی رسیدن به حیات طیبه را مهمترین هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به این مهم در آموزش و پرورش باید برنامه عملیاتی داشته باشیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور توانمندی معلمان را در تمامی حوزه ها ضروری دانست و اظهار داشت: عدم توانمندی معلم در دوره ابتدایی به خصوص پایه اول موجب ایجاد اختلالات یادگیری می شود.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در بخشی دیگر از اظهاراتش کمبود نیروی انسانی و افراد متخصص را چالش بزرگ مدارس استثنایی عنوان کرد و گفت: با سونامی بازنشستگی نیروی انسانی در مدارس استثنایی مواجه هستیم که از دو سال پیش شروع شده و تا سه سال آینده ادامه دارد.

در ابتدای این جلسه قاسمی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ضمن خیر مقدم به جناب دکتر قدمی و دکتر غفوریان و مدیران مدارس استثنایی حاضر در جلسه  و تشکر از حضور رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این گردهمایی به بیان گزارشی از عملکرد  یکساله آموزش و پرورش استثنایی در زمینه مسائل آموزشی، فرهنگی، توانبخشی و مالی پرداخت.

 

 

 


٠٩:٥١ سه شنبه ١٢ شهريور ١٣٩٨ -  شماره خبر: ١٩٦٤ - تعداد نمایش خبر: 275 -  فایل ضمیمه:

 

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید: