• انتشار: 1404/08/15 - 08:51
  • تعداد بازدید: 283
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور تأکید کرد:

تولید الگوی ملی یادگیری فراگیر و انسان محور / توسعه‌یافتگی جوامع با دسترسی عادلانه به آموزش با کیفیت برای همه اقشار/ نظام‌های آموزشی پیشرو، کیفیت خود را نه از میزان یکسان‌سازی بلکه از میزان توانایی در پاسخ به تفاوت‌ها می‌سنجد

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور در گردهمایی رؤسای ادارات آموزش‌وپرورش استثنایی کشور گفت: ماموریت ما در سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور تولید الگوی ملی یادگیری فراگیر و انسان محور است و توسعه یافتگی جوامع  به میزان دسترسی عادلانه  به آموزش با کیفیت  برای همه اقشار بستگی دارد و نظام‌های آموزشی پیشرو، کیفیت خود را نه از میزان یکسان‌سازی بلکه از میزان توانایی در پاسخ به تفاوت‌ها می‌سنجد.

12734.mp3 تولید الگوی ملی یادگیری فراگیر و انسان محور / توسعه‌یافتگی جوامع با دسترسی عادلانه به آموزش با کیفیت برای همه اقشار/ نظام‌های آموزشی پیشرو، کیفیت خود را نه از میزان یکسان‌سازی بلکه از میزان توانایی در پاسخ به تفاوت‌ها می‌سنجد

به گزارش روابط‌عمومی اموربین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور، سالار قاسمی در  بخش پایانی گردهمایی رؤسای ادارات آموزش‌وپرورش استثنایی کشور  با اشاره به برنامه ملی نماد گفت: در حال بازمهندسی این برنامه برای آموزش و پرورش استثنایی هستیم و با توجه به‌ این که آسیب‌های اجتماعی و روانی در آموزش‌وپرورش استثنایی اهمیت دارد، برنامه نماد ویژه آموزش‌ و پرورش استثنایی طراحی خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به  ماده ۹۲  برنامه هفتم توسعه گفت: در این ماده آمده است که دستگاه‌های مختلف می‌توانند امکانات خود را در اختیار  آموزش و پرورش با اولویت مناطق و مدارس محروم  قرار دهند و از رؤسای ادارات آموزش‌وپرورش استثنایی می‌خواهم که از این ظرفیت استفاده کنند.
معاون وزیر با بیان اینکه نماز الفبای  تعلیم و تربیت است  گفت: الگوهای موفق نماز در آموزش و پرورش استثنایی را به دانش‌آموزان عادی معرفی کنید و این مهم نقش مؤثری در توسعه فرهنگ نماز دارد.
رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی خواستار ارتباط رؤسای استان‌ها با نمایندگان مجلس شد و گفت: از نمایندگان استان خود بخواهید از مدارس استثنایی بازدید داشته باشند.
معاون سازمان در ادامه به فصلنامه پژوهشی آموزش‌وپرورش استثنایی اشاره کرد و گفت: از معلمان استان خود بخواهید در زمینه پژوهشی فعال باشند و مقالات خود را به این نشریه ارسال کنند.
قاسمی با بیان اینکه در زمینه برنامه درسی و نیروی انسانی به دنبال تحول هستیم، گفت: برای آموزگارانی که چه از طریق ماده ۲۸ و چه از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند حتما جلسات توجیهی برگزار شود.
وی در پایان گفت: بحث سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در استان‌ها به جد پیگیری شود و در سال جاری با سازمان تعلیم و تربیت کودک هماهنگی انجام دادیم که سن سنجش از چهارسالگی آغاز شود.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار ریاست
  • کد خبر : 12734
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید