• انتشار: 1404/08/04 - 13:52
  • تعداد بازدید: 632
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد؛

بازمهندسی در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی و کاهش سن سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیل به چهار سالگی

سالار قاسمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست با علی باقرزاده رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال جاری سن سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی به چهارسالگی کاهش یافته است و پیش بینی می شود امسال سه میلیون نوآموز در این برنامه تحت پوشش قرار گیرند.

12577.mp3 بازمهندسی در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی و کاهش سن سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیل به چهار سالگی

به گزارش روابط عمومی و اموربین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سالار قاسمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست با علی باقرزاده رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش  با بیان اینکه در اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور چهار ماموریت تعریف شده که به تصویب مجلس شورای اسلامی هم رسیده است، گفت: اولین ماموریت‌ این سازمان طراحی نظام آموزشی، پرورشی و توان‌بخشی است که دانش‌آموزان بتوانند پس از گذراندن دوران تحصیل خود به موقعیت اجتماعی و اقتصادی مناسب برسند.

وی افزود: تغییر و اصلاح مداوم آموزش و پرورش استثنایی با توجه به روش‌های نوین آموزش و پرورش استثنایی و آموزش‌های مهارت‌محور و حرفه‌آموزی از دوره پیش از دبستان تا  دوره متوسطه دوم از دیگر ماموریت‌های این سازمان است.

وی ادامه داد: ماموریت دیگر این سازمان کمک به پیشگیری از بروز ناتوانی‌های جسمی و ذهنی است  و برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی که توسط این سازمان انجام می‌شود، با هدف پیشگیری و مداخله بهنگام است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: سند راهبردی و برنامه عملیاتی این سازمان با توجه به ماموریت‌هایی که اشاره شد، در شش محور تدوین شده است. اولین محور، بازمهندسی در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی است که قرار است سن سنجش به سن چهارسالگی  کاهش پیدا کند و سال جاری حدود سه میلیون نوآموز در برنامه سنجش شرکت خواهند کرد.

وی گفت: از محورهای دیگر این سند موضوع اختلالات یادگیری و دیرآموزی است که توسعه مراکز جامع سنجش، توان‌بخشی و مداخله بهنگام رشدی تربیتی می‌تواند در ارائه خدمات به گروه از دانش‌آموزان کمک کننده باشد.

معاون وزیر با اشاره به اهمیت توان‌بخشی برای دانش‌آموزان استثنایی گفت: محور دیگر موضوع توانبخشی است و توانبخشی در آموزش و پرورش استثنایی باید با رویکرد مدرسه محوری باشد و جذب نیروهای توان‌بخشی برای  به انجام رساندن این ماموریت لازم است.

وی افزود: رویکرد تلفیقی فراگیر، حرفه آموزی و تربیت بدنی و پرورشی از دیگر محورهای سند راهبردی این سازمان است.

وی در پایان با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی مبدا کیفیت بخشی در وزارت آموزش و پرورش است، گفت: مدرسه برای دانش آموزان استثنایی ملجا، مامن و پناهگاه است و این وظیفه ما است که شرایط آموزشی مطلوب را برای آن‌ها فراهم کنیم.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار ریاست
  • کد خبر : 12577
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید