با حضور دکتر حسینی انجام شد
آئین افتتاح مدرسه خیر ساز استثنایی در فردوس
با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور مدرسه سه کلاسه خیر ساز استثنایی دارالعباده فردوس افتتاح و به بهره برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور سید جواد حسینی، عصر امروز در آئین بهره برداری از آموزشگاه استثنایی شهرستان فردوس خراسان جنوبی اظهار کرد: از مجموع این 210 آموزشگاه، 5 مدرسه در خراسان جنوبی احداث می شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور در ادامه سخنان خود با بیان این که سرانه فضای آموزش استاندارد 8/3 متر است و این میزان در کشور5/3 می باشد، ادامه داد: اعتبار، فضا و وقت گذاری برای آموزش و پرورش استثنایی باید 5 برابر آموزش عادی باشد که با این حساب فضای آموزشی استاندارد و مطلوب دانش آموزان استثنایی 22/5 متر است که این میزان در کشور در حال حاضر 10 متر است.
وی، با بیان این که در حال حاضر یک هزار و 600 مدرسه ویژه و استاندارد پذیرای 152 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه ی کشور هستند، تصریح کرد:از مجموع مدارس استثنایی کشور 14 مرکز ویژه دانش آموزان اوتیسم فعالیت می کنند .
وی با بیان این که از مجموع مدارس استثنایی، 200 مدرسه با مشارکت خیرین مدرسه ساز احداث شده است، اظهارکرد: امروز و در ایام پر خیر و برکت دهه ی مبارک فجر دویست و یکمین مدرسه خیر ساز استثنایی کشور در دارالعباده فردوس به بهره برداری رسید.
رئیس آموزش و پرورش استثایی کشوربا اشاره به احداث کارگاه فنی مهارتی و سالن درون مدرسه ای با زیربنای 200 متر مربع افزود: اداره کل نوسازی استان خراسان جنوبی ضمن جانمایی و برآورد اعتبارات موردنیاز، نسبت به احداث این دو ساختمان اقدام نماید تا عملیات احداث اولین سالن ورزشی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه استان رسما آغاز شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش از فردوس و گناباد به عنوان بهشت تعلیم و تربیت یاد کرد و ابراز داشت: لازمه تعلیم و تربیت با کیفیت استاندارد سازی فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و استاندارد سازی رویه ها و فرایند ها است.
وی لازمه استاندارد سازی فضا و تجهیزات را رسیدن از 5/3 به نرم 8/3 دانست و ادامه داد: امروز نهضت توانمند سازی دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنار دو نهضت زبان اشاره و بریل آموزی در دستور کار آموزش و پرورش استثنایی کشور قرار گرفته است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان این که بیش از 90 درصد مدارس کشور به برکت انقلاب اسلامی احداث شده است، تأکید کرد: این سازمان در حال حاظر بیش از ۱۵۴ هزار دانش آموز با نیاز ویژه را تحت پوشش خود قرار داده است و تعداد دانش آموزان از زمان تاسیس تا کنون ۱۷ برابر افزایش پیدا کرده است.
وی سرانه ی فضا و تجهیزات دانش آموزان با نیازهای ویژه را 5 برابر دانش آموزان عادی دانست و اظهار داشت: مدارس جعبه سیاه و کانون های ارزشمند تعلیم و تربیت هستند.
حسینی مناسب سازی مولفه ها در کنار استاندارد سازی را لازمه ی برقراری عدالت آموزشی دانست و اضافه کرد: امروز آموزش و پرورش باید به نیازهای افراد با نگاه دارایی محور پاسخ مناسب ارائه نموده و دارایی های بالقوه ی دانش آموزان را شناسایی، هدایت و شکوفا نماید.