حسینی در نشست مشترك شوراي معاونين اداره کل و روساي ادارات آموزش و پرورش استثنایی زنجان مطرح کرد:
اجرای طرح زیارت اولی ها برای دانش آموزان با نیازهای ویژه
معاون وزير و رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي کشور در نشست مشترك شوراي معاونين اداره کل و روساي ادارات آموزش و پرورش استثنایی زنجان گفت: تمام دانش آموزان استثنایی استان زنجان در قالب طرح زیارت اولی ها به اردوی ۵ روزه مشهد مقدس و زیارت امام رضا (ع) مشرف می شوند.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر حسینی در جلسه مشترك شوراي معاونين اداره کل و روساي ادارات آموزش و پرورش استثنایی زنجان افزود: دو مدرسه استثنایی مورد نیاز استان در صورت داشتن زمین ساخته خواهد شد.
وی تصریح کرد: دانش آموزان استثنایی که زیارت اولی هستند به اردوی ۵ روزه مشهد مقدس اعزام می شوند.
دکتر حسینی با بیان اینکه اعتبارات ایاب و ذهاب دانش آموزان بانیازهای ویژه از سال ۷۱ تا کنون ۴۲ برابر شده است ، افزود: امسال هزینه ایاب و ذهاب ۴۶ میلیارد تومان شده که طی هفته گذشته برای هر استان بیش از ۳ میلیارد ریال تامین اعتبار شده است که تلاش میکنیم این مبلغ را افزایش دهیم.
دکتر حسینی در ادامه در خصوص تخصیص نیروهای توانبخشی برای استان زنجان تاکید کرد که حتما متناسب با نیاز استان در غالب نیروهای طرحی پیگیری و تخصیص نیرو حواهد شد.
وی همچنین افزود: با توجه به اینکه استان زنجان مدرسه اختصاصی ویژه دانش آموزان اتیسم دارد استاندار سازی خواهد شد.
دکتر حسینی ادامه داد: در جهت تجهیزات گفتار درمانی، کار درمانی و شنوایی سنجی استان نیز اقدام می شود.
دکتر حسینی همچنین گفت: در ۵ مدرسه استان ۵ کلاس به شکل موضوعی برای ورزش دانش آموزان با نیازهای ویژه استاندارد سازی خواهد شد.
وی بیان داشت: ذكر مشكل بايد همراه با ارائه راه حل باشد تا به تصميم سازي براي تصميم گير منجر شود.
دکتر حسینی اظهار کرد: بايد به همكاران فرصت دهيم تا مشكلات را به مسئله تبديل كنند تا تصميم گيري درباره آن مشكل صورت گيرد.
وی با اشاره به یکی از مولفه های فرهنگ سازماني افزود: شكل گيري نظام برنامه ريزي و تصميم گيري مشاركت محور و علم بنياد از ضروريات است.
دکتر حسینی با بیان اینکه مخاطبين ما فهم بالايي دارند عنوان کرد: اين مهم، ضرورت مشاركت را مي طلبد لذا نظام تصميم گيري مشاركتي از مدرسه تا ستاد بايد شكل بگيرد.
وی ادامه داد: طرح جام( جمع آوري ايده هاي مطلوب) را پيگير هستيم و در نظر داريم ايده هاي مفيد و موثر را جمع كرده و با نگاه مشاركت محور سازمان را هدايت كنيم.
دکتر حسینی همچنین گفت: فراگير سازي و مناسب سازي دو سياست عمده اي است كه پيگير آن هستيم و در دستور كار قرار دارد.
وی تاکید کرد: تلاش می کنیم در سه قلمرو اروگاهها ، اماکن ورزشی و کارگاه های فنی و حرفه ای که نیاز اساسی دانش آموزان با نیازهای ویژه است را با جدیت پیگیری کنیم.