• انتشار: 1398/11/17 - 13:07
  • تعداد بازدید: 543
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
با حضور دکتر حسینی صورت گرفت؛

افتتاح هنرستان ۱۲ کلاسه شهید چمران در شهرستان گناباد

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی هنرستان ۱۲ کلاسه شهید چمران شهرستان گناباد در خراسان رضوی با اعتباری بالغ بر پنجاه و چهار میلیارد ریال به بهره برداری رسید

2504.mp3 افتتاح هنرستان ۱۲ کلاسه شهید چمران در شهرستان گناباد

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور دکتر سید جواد حسینی در آیین افتتاح این هنرستان و در جمع خیرین و مدیران شهرستان گناباد با بیان اینکه گناباد بهشت تعلیم و تربیت است اظهار داشت: اعتبار پروژه های افتتاح شده در ایام دهه فجر در گناباد ۶۲۰ میلیارد ریال است و هنرستان ۱۲ کلاسه گناباد که با همت نوسازی مدارس ساخته شده است از جمله این پروژه هاست.


معاون وزیر سیاست های فراگیر سازی و مناسب سازی را از جمله سیاست های سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانست و اظهار داشت: نهضت خیرین توان افزا با هدف شناسایی نیازهای دانش آموزان استثنایی و رفع آن توسط خیرین در سازمان آموزش و پرورش استثنایی آغاز شده است معاون وزیر سیاست مداخلات طلایی بهنگام را از دیگر سیاست های آموزش و پرورش استثنایی دانست و اظهار داشت: سالانه بیش از هفتاد هزار دانش آموز دیر آموز در طرح سنجش شناسایی می‌شوند که اگر برای آنان مداخلات بهنگام صورت گیرد این دانش آموزان می توانند تبدیل به دانش آموز عادی شوند و عدم مداخله ممکن است منجر به معلولیت مادام العمر این دانش آموزان شود.


وی تصریح کرد: این سیاست موجب بهره وری و‌‌ پیشگیری بیشتر می شود. رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر اینکه اگر امروز بخواهیم در مسیر انقلاب حرکت کنیم باید بر خلاف چهار مسیر ایجاد نارضایتی ، بی اعتمادی، نوامیدی و احساسی ناکارآمدی حرکت کنیم ، اظهار داشت: باید امید آفرینی، اعتمادآفرینی، رضایت بخشی و و افزایش کارآیی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.


حسینی آموزش و پرورش استثنایی را مولد انقلاب اسلامی در سال ۷۰‌ دانست و افزود: تعداد دانش آموزان تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی از بدو تأسیس تاکنون ۱۷ برابر شده است و این از افتخارات نظام است.


معاون وزیر یکی از نقص های آموزش و پرورش را عدم توجه به مهارت آموزی دانست و اظهار داشت: نظام آموزش زده، حافظه محور و تئوری پرداز یک نقص است که باید در جهت رفع این نقض قدم برداریم.


وی افزود: نظام آموزشی از حجم بالای کتب درسی، کنکور گرایی، درس زدگی و نمره گرایی در رنج است و یکی از چرخش های تحول آفرین سند تحول بنیادین این است که نظام آموزشی را نمره محوری و کنکور محوری نجات دهد.


وی تصریح کرد: میزان ساعت آموزشی دانش آموزان در ایران ۱۲ هزار و ۵۰۰ ساعت و میانگین آن در دنیا ۸ هزار ساعت است و باید حجم کتب درسی و ساعت آموزشی کاهش یافته و بر میزان مهارت آموزی اضافه شود.


حسینی سیاست توسعه متوازن را یک سیاست جدی آموزش و پرورش دانست و افزود: باید در پایان برنامه ششم تعداد دانش آموزان هنرستانی از ۳۵ درصد کل دانش آموزان به ۵۰‌ درصد برسد.


وی افزود: در حوزه آموزش و پرورش استثنایی ۷ طیف با ۱۵۰‌ هزار دانش آموز داریم که ۱۲ هزار نفر آنها در بیش از ۱۹۶ رشته فنی حرفه ای تحصیل می کنند.


حسینی تصریح کرد: رشته های فنی و حرفه ای باید به روز رسانی شود و متاسب نیاز بازار کار باز تعریف شوند.


معاون وزیر طرح آموزش همراه با تولید و آموزش همراه با بازی را از سیاست های آموزش و پرورش دانست و افزود: باید بازی به بطن کلاس و برنامه درس ملی برود و آموزش های عملی منجر به کار و تولید شود.


وی تصریح کرد: هر هنرستان قابلیت تبدیل شدن به یک مرکز رشد کارآفرینی را دارد.


معاون وزیر استفاده از ظرفیت های درون و برون سازمانی را از جمله برنامه های وزارت آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: برای این کار چهار سند جامع توسعه فنی حرفه ای، فضا و تجهیزات، نیروی انسانی و کارآفرینی در حوزه فنی و حرفه ای در حال تدوین است.


شایان ذکر است معاون وزیر در سفر به گناباد ضمن بازدید از دو مدرسه با نیازهای ویژه از احداث دو سالن دویست متری ورزشی درون مدرسه ای در این مدارس خبر داد.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,سازمان در نگاه رسانه
  • کد خبر : 2504
کلمات کلیدی