• انتشار: 1398/10/11 - 14:30
  • تعداد بازدید: 233
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
دکتر حسینی در جلسه شورای معاونین:

بزرگداشت مقام معلم ، سند تحول بنیادین و برنامه ریزی علم بنیاد

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در جلسه شورای معاونین گفت: مقام معلم باید در همه مناسبت های طول سال مورد توجه قرار بگیرد تا جریان منزلت بخشی به معلم که عنصر کلیدی توسعه است دائما در جامعه ساری و جاری شود.

2361.mp3 بزرگداشت مقام معلم ، سند تحول بنیادین و برنامه ریزی علم بنیاد

 


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، دکتر حسینی در هفتمین جلسه شورای معاونین اظهار داشت: از هم اکنون برای بزرگداشت مقام و منزلت معلمین برای هفته معلم و البته در طول سال باید آمادگی های لازم را داشته باشیم.


وی تصریح کرد: بزرگداشت مقام معلم باید با رویکرد تمرکز زدایی، مدرسه محوری، مشارکت ذینفعان و ذی ربطان در فرآیند انتخاب و هم در حوزه انتخاب، واقعی شدن انتخاب معلمین نمونه و فراگیر شدن آن از سطح مدرسه تا منطقه، استان و کشور، مشارکت دادن همه ارکان درون و برون سازمانی در تکریم منزلت معلم، دائمی شدن ستاد بزرگداشت مقام معلم، تمرکز بر نشان دادن جلوه های زیبای معلمی به جامعه و توجه به ملاک های محبوبیت، مقبولیت، مرجعیت، کارآمدی و حرکت بر مبنای سند تحول بنیادین در انتخاب معلم نمونه ملاک عمل قرار بگیرد.


دکتر حسینی همچنین افزود: استمرار منزلت بخشی به معلمان با 35 مناسبت متفاوت در طول سال می تواند در نهایت به تکریم بخشی از معلمان منجر شود مانند معلمین مهندس در روز مهندس، معلمین پزشک در روز پزشک، معلمین هنرمند ،ورزشکار،واقف، مددکار و ...  


وی ادامه داد: بزرگداشت مقام معلم باید در همه مناسبت های طول سال مورد توجه قرار بگیرد تا جریان منزلت بخشی به معلم که عنصر کلیدی توسعه است  دائما در جامعه ساری و جاری شود.


دکتر حسینی همچنین بیان داشت: در راستای نهضت بریل آموزی چهارم ژانویه روز جهانی بریل مراسم در خور توجهی برگزار گردد.


معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: دوره تربیت مدرسان بریل با ظرفیت 1200 نفر آموزش باید به شکل جدی مورد پیگیری قرار گیرد.


وی اظهار کرد: مدارس استثنایی باید دارای کاربری دانش آموزان استثنایی باشند و هر مدرسه ای که به جز این عمل می کند از طریق حقوقی پیگیری و به کاربری اصل خود باز گردد.


دکتر حسینی ادامه داد: جریان ایجاد سالن های ورزشی درون مدرسه ای در ابعاد 200 متر برای  مدارسی که چنین ظرفیتی دارند از سوی معاونت ذیرربط و با همکاری معاونت تربیت بدنی و سازمان نوسازی تا حصول نتیجه نهایی پیگیری شود.


وی در جریان اجرایی سازی سند تحول بنیادین گفت: باید به درک مختصات وضعیت موجود، درک مختصات وضعیت مطلوب و مدل اجرایی برای حرکت از ظرفیت موجود به وضعیت مطلوب به طور جدی اندیشه کنیم و در این راستا به یک مدل کارا دسترسی پیدا کنیم.


معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار داشت: جریان استقلال یافتن امور اداری و سازمانی دانش آموزان با نیاز های ویژه پس از ادغام با مشکلاتی مواجه شده است که در اولین جلسه شورای سازمان باید پیگیری شود و به استقلال نسبی برای ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان حداقل در حد نگاه اداری به عنوان یک منطقه یا ناحیه مورد توجه قرار دهیم.


وی با بیان اینکه هفته شوراها را پیش رو داریم افزود: در این خصوص چند برنامه در سازمان باید مورد پیگیری قرار گیرد که یک سفر استانی با شرکت در جلسه شورای آموزش و پرورش، تفاهم نامه همکاری متقابل به معاونت وزارت متبوع، برگزاری دو جلسه با تشکل های خیریه ای و انجمن های تخصصی حوزه دانش آموزان با نیازهای ویژه،  برگزاری جلسه با تمامی همکاران سازمان، برگزاری جلسه شورای معاونین با رویکرد توسعه مشارکت و استفاده بیشتر از قانون و ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش برای سیاست های 6 گانه در حوزه توسعه مشارکت با خیرین مدرسه ساز، گسترش قلمرو مشارکت خیرین به خیرین مدرسه یار،فن یار، هنریار، ورزش یار، دانش یار، کلاس یار، تجهیزات توان خواهی، یا استفاده از ظرفیت برنامه های ویژه تلویزیون و سلبریتی ها ، استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی وزارتخانه ها و بانک ها و نیز کمک سازمانهای بین المللی از جمله این برنامه می باشد.


دکتر حسینی همچنین بیان داشت: هفته آینده جلسه شورای برنامه ریزی با رویکرد پایش اجرای برنامه در سال جاری و جهت گیری برنامه های آینده برگزار شود که در این خصوص برنامه های سال آینده باید از چند ویژگی برخوردار باشد، اول اینکه این  برنامه ها در چارچوب زیر نظام های 6 گانه تولید شود، برنامه ها در سطح سازمان و معاونت ها تنظیم سپس به شورای برنامه ریزی سازمان جهت تصویب ارائه گردد، رصد پایش برنامه ها در طول سال طی 3 مرحله انجام شود، داشبورد مدیریتی سامانه ای برای رصد برنامه ها به انجام برسد، کارایی و اثر بخشی برنامه ها با تولید شاخص ها، ملاک عمل قرار گیرد، شاخص های برنامه، برش استانی داشته باشد و در این برش در سه قلمرو برنامه های تکلیفی، تجویزی و نیمه تجویزی تفاهم نامه با استانها منعقد گردد.


وی در پایان تاکید کرد: شورای برنامه ریزی، شاخص های مختلف مربوط به مسائل آموزش و پرروش ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه را در سطح ملی، بین المللی و استانداری تهیه و چشم انداز ها بر اساس آن تدوین و بر چرخش های تحول آفرین در سیاست های برنامه ها، فعالیت ها و سنجش پایش، توجه ویژه معطوف گردد.


 



 



 

  • گروه خبری : اخبار ,سازمان در نگاه رسانه
  • کد خبر : 2361
کلمات کلیدی