دکتر حسینی در نشست مشترک کارشناسان سازمان با نمایندگان شرکت پکتوس عنوان کرد:
حضور خیرین تجهیزات توان خواه، با رویکرد مسئولیت اجتماعی
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در دیدار و نشست مشترک کارشناسان سازمان با نمایندگان شرکت پکتوس بر ضرورت تهیه تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان توان خواه تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور دکتر حسینی در نشست مشترک کارشناسان سازمان استثنایی با نمایندگان شرکت دانش بنیان پکتوس اظهار داشت: در راستای تحقق عدالت اجتماعی و تعلیم و تربیت تمام ساحتی، باید چند استاندارد از جمله ، استاندارد نیروی انسانی، استاندارد محتوا، استاندار فضا ، استاندارد رویهها و استاندار تجهیزات را برای دانش آموزان با نیاز های ویژه رعایت کنیم.
وی با توجه به اینکه دستگاه برجسته نگار هوشمند همراه دنیای خوبی را برای نابینایان کشور بوجود می آورد، تصریح کرد: عدالت ترجیحی هم حکم می کند که به این سمت حرکت کنیم و تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان با نیاز ویژه را تهیه کنیم.
دکتر حسینی ضمن تأکید بر ضرورت تهیه تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان توان خواه افزود: دو مسئله باید مد نظر قرار گرفته شود ، یکی تأیید فنی تجهیزات که توسط کارشناسان انجام شده و دیگری تأمین منابع مالی آن است که با توجه به محدودیت های موجود در این بخش، ما باید از ظرفیت ها و فرصت های مختلف در بخش های غیر دولتی و خصوصی استفاده کنیم.
دکتر حسینی افزود: از جمله این فرصت ها می توان به مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد ، دستگاه های دولتی و وزارت خانه ها مانند وزارت نفت ، بانک ها و ... سرفصلی به نام مسئولیت اجتماعی دارند که می توان بر اساس ظرفیت های قانونی، آن بخش ها را شناسایی و پیگیری کرد.
وی دومین فرصت را خیرین تجهیزات توان خواهی عنوان کرد: که باید ضرورت های تهیه و خرید اینگونه تجهیزات برای آنها تببین شود که علاوه بر مدرسه سازی، در این بخش نیز سرمایه گذاری نمایند.
دکتر حسینی همچنین یکی دیگر از فرصت ها را کمک های خرد مردمی عنوان کرد و گفت: باید سرفصلی در این خصوص ایجاد کنیم.
وی در ادامه استفاده از ظرفیت هنرمندان و سلبریتی ها را به عنوان چهارمین فرصت مطرح کرد.
دکتر حسینی در پایان با بیان اینکه باید تجهیزاتی از قبیل دستگاه برجسته نگار هوشمند همراه ، ابتدا شناسایی شود، تأکید کرد: ما باید علاوه بر این، کارکرد های این گونه تجهیزات و ضرورت ها و الزامات استفاده از آنها توسط دانش آموزان با نیاز ویژه و توان خواه را به دستگاه ها و مراکز دولتی و به ویژه خیرین تجهیزات توان خواه بیان کنیم، تا با رویکرد مسئولیت اجتماعی شاهد حضور فعال آنها در این عرصه، همانند مدرسه سازی باشیم.