• انتشار: 1398/11/08 - 09:22
  • تعداد بازدید: 483
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
کردستان

روزانه 450 دانش آموز به مراکز مشکلات ویژه یادگیری استان مراجعه می کنند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: روزانه 450 دانش آموز به مراکز آموزشی وتوانبخشی مشکلات ویژه یادگیری استان مراجعه می کنند.

2469.mp3 روزانه 450 دانش آموز به مراکز مشکلات ویژه یادگیری استان مراجعه می کنند.

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح ساختمان جدید مرکز مشکلات ویژه یادگیری توان پویا واقع در محله قشلاق سنندج گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال تحصیلی جاری حدود 1500 دانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری با مراجعه به این مراکز در سطح استان خدمات آموزشی وتوانبخشی دریافت کنند.


رنجبر گفت: دانش آموزان پایه های اول تا ششم دوره ابتدایی مدارس عادی علی رغم داشتن هوش طبیعی یا بالاتر که در یک یا چند فرآیند روان شناختی پایه که در درک یا کاربرد زبان شفاهی نقش دارد وخود را به صورت مشکل در دروسی مانند خواندن، نوشتن یا محاسبات ریاضی نشان می دهد، مشکل داشته باشند برای گذراندن موفقیت آمیز دوره تحصیلات ودر جهت رشد وشکوفایی استعدادهای بالقوه خود می توانند به یکی از 24 مرکز مشکلات ویژه یادگیری فعال در 10 شهرستان و منطقه تابعه استان مراجعه کنند.


رنجبر خاطر نشان کرد :120 نفر نیروی متخصص وکارشناس با به کارگیری راهبردهای آموزشی وراهکارهای توانبخشی در این مراکز به منظور تشخیص، مداخله زودهنگام وتوانبخشی مشکلات ویژه یادگیری دانش آموزان فعالیت دارند.


رئیس آموزش وپرورش استثثنایی با برشمردن این دانش آموزان بعنوان بزرگترین گروهی که از خدمات خاص آموزشی بهره مند می شوند، افزود: شناسایی دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری که حدود 10 تا 13 درصد از جمعیت دانش آموزی را تشکیل می دهند مشکل ودر عین حال بسیار مهم است.


رنجبر اعلام کرد: با تشخیص بهنگام مشکلات ویژه یادگیری وبا مداخلات تربیتی، آموزشی ودرمانی خاص می توان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی ومشکلاتی که در اثر ناتوانی در تحصیل وارتباطات این دانش آموزان رخ می دهد به نتایج  خوبی دست یافت.


وی در ادامه اظهار داشت: یکی از عوامل نبود موفقیت تحصیلی در دانش آموزان وجود مشکلات ویژه یادگیری در آنان است که منجر به افت تحصیلی،کاهش اعتماد به نفس، عزت نفس و ترک تحصیل آنها می شودکه لطمات جبران ناپذیری به لحاظ روانی و اقتصادی به کودک، خانواده ونظام آموزش وپرورش کشور وارد خواهدکرد.


وی افزود: تعداد جلسات حضور دانش آموزان در این مراکز و بهره مندی از روش های صحیح علمی وآموزشی با توجه به شدت مشکل واختلال یادگیری از 5 تا 20 جلسه ادامه خواهد داشت.





  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 2469
کلمات کلیدی