• انتشار: 1399/02/08 - 16:31
  • تعداد بازدید: 784
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
دکتر حسینی تاکید کرد؛

هدف‌گذاری برای عضویت حداکثری ذینفعان در شاد، ساماندهی بهینه نیروی انسانی و اجرای مطلوب طرح سنجش

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: پوشش حداکثری ذینفعان اعم از مدیران، معلمان، دانش آموزان و اولیا در شبکه شاد، ساماندهی بهینه نیروی انسانی در سال جاری و اجرای مطلوب طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از جمله اولویت های کاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

2784.mp3 هدف‌گذاری برای عضویت حداکثری ذینفعان در شاد، ساماندهی بهینه نیروی انسانی و اجرای مطلوب طرح سنجش

دکتر سید جواد حسینی در  نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه شبکه مجازی آموزش شاد تحولی بنیادین در آموزش و پرورش است اظهار داشت:  تحولات بزرگ معمولا با مقاومت هایی همراه است اما گاهی فرصت هایی به عنوان فرصت زمانی و سرمایه تاریخی بوجود می آید که اجرای تحول را تسریع می کند.


وی افزود: بحران کرونا فرصت ویژه ای است که می‌تواند مقاومت در برابر آموزش های مجازی را تبدیل به مشارکت نماید.


وی با تاکید بر اینکه شبکه شاد تحولی شگرف در وزارت آموزش و پرورش است اظهار داشت: در حال آزمون بزرگی هستیم و  باید ظرفیت های مدیریتی، برنامه ای و ذهنی خود را برای این تحول بزرگ به کار ببندیم و از فرصت تاریخی و زمانی موجود برای گسترش شبکه شاد به خوبی بهره ببریم.


وی افزود: ایجاد تصویر جذاب و قابل فهم از شاد و ترغیب همه ذینفعان شامل دانش آموزان، معلمان، اولیا و مدیران جهت عضویت در شبکه شاد از جمله برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.


حسینی با بیان اینکه استراتژی و راهبرد سازمان پوشش صد درصدی عضویت در شاد برای تمامی ذینغعانی که امکانات سخت افزاری و شبکه  دارند، می باشد اظهار داشت: اطلاع رسانی امکانات و مزایای شبکه شاد، ایجاد رقابت توام با شوق و ارتباط با تک تک دانش آموزان از جمله راهکارهای عضویت حداکثری در شبکه شاد است.


وی افزود: تاکنون ۲۲ درصد دانش آموزان استثنایی در شبکه شاد عضو شده اند و باید پیگیری و رصد عضویت دانش آموزان در این شبکه در دستور کار تمامی ادارات قرار گیرد.


معاون وزیر با بیان اینکه شورای راهبری و کیفیت بخشی شبکه شاد در آموزش و پرورش استثنایی تشکیل شده است اظهار داشت: هدف‌گذاری برای ایجاد مدرسه انطباقی مجازی در بستر‌ شبکه شاد از جمله وظایف این ستاد راهبری می باشد.


وی افزود: پیگری حل مشکلات شبکه شاد، افزایش امکانات  نرم افزاری جهت استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه بویژه دانش آموزان با آسیب بینایی از دیگر وظایف ستاد راهبری شبکه شاد می باشد.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه عدالت آموزشی حکم می کند برای تمامی دانش آموزان باید امکانات آموزشی فراهم شود اظهار داشت:  دانش آموزانی که امکانات ارتباطی ندارند از طریق آموزش منزل محور و بسته های آموزشی در فرآیند آموزش قرار دارند و باید توجه ویژه ای به این دانش آموزان داشت.


حسینی با بیان اینکه کانال اختصاصی آموزش و پرورش استثنایی در شبکه شاد ایجاد شده است اظهار داشت: این کانال اختصاصی ظرفیت بی بدیلی برای اجتماعی کردن سازمان و اطلاع رسانی با رویکرد کیفیت بخشی به فرایندهای یاددهی و یادگیری است.


وی افزود: انعکاس فعالیت های ویژه مدارس و معلمان و تجربه گردانی از رویکردهای کانال آموزش و پرورش استثنایی در شبکه شاد است.


حسینی خواستار تهیه بانک اطلاعات تدریس در تمامی پایه ها جهت دانش آموزان با نیاز ویژه شد و افزود: از طریق قرار دادن محتوای آموزشی استاندارد در شبکه شاد می توان به فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه کمک شایانی نمود.


حسینی در ادامه با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی از جمله فعالیت های مهم آموزش و پرورش استثنایی است اظهار داشت: تلاش در جهت جذب حداکثری سهمیه در دانشگاه فرهنگیان، جذب نیروهای طرحی و سرباز معلم، نقل و انتقالات و انتصاب مدیران از جمله فعالیت های مرتبط با ساماندهی نیروی انسانی استکه باید توجه ویژه ای به آنها داشت


حسینی در ادامه  با بیان اینکه بهترین زمان برگزاری امتحانات ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر ماه است اظهار داشت: در صورت برگزاری امتحانات به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی باید دانش آموزان با آسیب بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی به شکل ویژه دیده شوند زیرا این دانش آموزان به دقت بیشتر و هم به منشی برای شرکت در آزمون نیاز دارند.


وی افزود: ۱۸۱ دانش آموز با آسیب بنیایی در پایه دوازدهم تحصیل می کنند که این دانش آموزان نیاز به منشی، کلاس تک نفره و یا آزمون با خط بریل دارند.


وی گفت: ۳۴۵ دانش آموز جسمی حرکتی نیز در پایه دوازدهم تحصیل می کنند که با توجه به مشکلات خاص این عده و نیاز به منشی و عدم امکان فاصله گذاری اجتماعی بهتر است برای آنان آزمون چند گزینه ای طراحی شود.


وی اظهار داشت: ۵۶۴ دانش آموز با آسیب بینایی در پایه دوازدهم تحصیل می کنند که برگزاری آزمون شنیداری زبان خارجه برای آنان مقدور نیست و بهتر است آزمون به صورت چند گزینه ای برای آنان برگزار شود.


حسینی با بیان اینکه ۸۰ درصد مطالب درسی قبل از کرونا آموزش داده شده است‌ اظهار داشت: پیشنهاد شده است  آزمون نهایی ۱۶ نمره از ۸۰ درصد موارد تدریس شده باشد  و ۴ نمره باقیمانده  هم به صورت اختیاری از بین آموزش های قبلی و ۲۰‌ درصد  باقیمانده کتب باشد.


معاون وزیر در ادامه با بیان اینکه در سال جاری برای  طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی سه سناریو برنامه ریزی شده است اظهار داشت: در صورت اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اتمام بحران، طرح سنجش با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در صورت لزوم باتغییر در ساختار اجرایی و افزایش مراکز سنجش اجرا خواهد شد.


وی افزود: در صورت اعلام بحران متوسط  و اجازه ستاد ملی مقابله با کرونا، شروع با تاخیر به همراه رعایت  فاصله گذاری اجتماعی، افزایش تعداد پایگاه ها و تدوین دستور العمل های بهداشتی خاص پایگاه های سنجش در دستور کار قرار دارد.


وی گفت: یکی از پیشنهادات تغییر در ساختار پایگاه ها و تبدیل کلیه پایگاه ها به پایگاه ب و ج ‌و کاهش تعداد مراجعین این پایگاه ها برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی می باشد.


معاون وزیر تصریح کرد: در صورت ادامه یافتن بحران در تابستان، طرح سنجش از طریق خود اظهاری والدین در سامانه مجازی پیگیری خواهد شد و فقط دانش آموزانی که بر اساس اعلام والدین نیاز به ارجاع داشته باشند به مراکز تخصصی ارجاع داده خواهند شد و با شروع سال تحصیلی می توان فرآیند طرح سنجش را برای تمامی دانش آموزان پیگیری کرد.


حسینی ‌در پایان با اشاره به برنامه های هفته تکریم بزرگداشت مقام معلم افزود: برگزاری نشست مجازی با معلمین نمونه استان ها، تکریم بازنشستگان و قشری بندی معلمان و تکریم در تمامی ایام سال از جمله برنامه های گرامیداشت مقام معلم است.


 



 



 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 2784
کلمات کلیدی