• انتشار: 1404/08/07 - 11:12
  • تعداد بازدید: 72
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بررسی چالش‌های فضاهای آموزشی استثنایی در جلسه خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران

12655.mp3 بررسی چالش‌های فضاهای آموزشی استثنایی در جلسه خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران؛ روز سه‌شنبه ششم آبان ۱۴۰۴، جلسه‌ای تخصصی با محوریت بررسی چالش‌های فضاهای آموزشی و توانبخشی مدارس استثنایی در دفتر نمایندگی خیرین مدرسه‌ساز این اداره برگزار شد. این نشست با حضور قربانی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران، پازوکی، نماینده و رابط دفتر نمایندگی خیرین مدرسه‌ساز اداره آموزش و پرورش استثنایی، و مهندس ساکی، نماینده اداره کل نوسازی مدارس شهر تهران، برگزار گردید.

محورهای اصلی نشست

در این جلسه، مسائل و دغدغه‌های مرتبط با زیرساخت‌های آموزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مورد بررسی قرار گرفت. مهم‌ترین موضوعات مطرح‌شده عبارت بودند از:

  • کمبود فضاهای آموزشی و توانبخشی در سطح مدارس استثنایی شهر تهران
  • ضرورت طراحی و تأمین فضاهای آموزشی متناسب با نوع معلولیت، به‌ویژه برای دانش‌آموزان دارای اختلال طیف اتیسم و جسمی–حرکتی
  • مناسب‌سازی محیط‌های آموزشی با توجه به نیازهای خاص دانش‌آموزان استثنایی، از جمله دسترسی‌پذیری، ایمنی و آرامش روانی
  • بررسی وضعیت اسناد ملکی فضاهای آموزشی موجود و چالش‌های مرتبط با آن

تأکید بر هم‌افزایی نهادها برای رفع کمبودها

در پایان این نشست، حاضران بر ضرورت تداوم همکاری‌های مشترک میان اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران، مجمع خیرین مدرسه‌ساز و اداره کل نوسازی مدارس تأکید کردند. هدف از این هم‌افزایی، رفع کمبودهای زیرساختی، تأمین فضاهای استاندارد آموزشی و ارتقاء کیفیت خدمات آموزشی و توانبخشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه عنوان شد.

این جلسه، گامی مؤثر در جهت هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی برای توسعه عدالت آموزشی و فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان استثنایی بود.

  • گروه خبری : اخبار استان ها,شهر تهران
  • کد خبر : 12655
کلمات کلیدی
فائقه  محمودان

فائقه محمودان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید