دوره تربیت مدرس میانی هوش مصنوعی در آموزش و پرورش استثنایی آغاز شد
کارگاه تربیت مدرس میانی هوش مصنوعی به همت کارگروه هوش مصنوعی سازمان آموزش و پرورش استثنایی و با همکاری اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه برگزار شد. این دوره با هدف توانمندسازی معلمان در استفاده از ظرفیتهای هوش مصنوعی در آموزش و پرورش استثنایی طراحی شده است.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه، کارگاه تربیت مدرس میانی هوش مصنوعی روز پنجشنبه ۲۷ شهریورماه در پردیس شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان، به همت کارگروه هوش مصنوعی سازمان آموزش و پرورش استثنایی و با همکاری اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه برگزار شد. این کارگاه با حضور رحیم مرادی مشاور رئیس سازمان و دبیر کارگروه هوش مصنوعی بهعنوان مدرس دوره برگزار گردید.
در ابتدای این برنامه، دهنوی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه، ضمن خیرمقدم به مدعوین، هدف اصلی این دوره را آشنایی و توانمندسازی معلمان با مبانی و کاربردهای هوش مصنوعی عنوان کرد.
وی توضیح داد: از هر مدرسه و مرکز جامع، یک نفر برای حضور در دوره معرفی شده و در مجموع ۶۰ نفر از فرهنگیان استان در دو نوبت صبح و بعدازظهر آموزشهای لازم را فرا میگیرند.
در ادامه رحیم مرادی، ضمن عرض خیرمقدم ویژه به معلمان استثنایی حاضر در کارگاه، خاطرنشان کرد: «توسعه حرفهای و توانمندسازی معلمان استثنایی یکی از اهداف مهم سازمان آموزش و پرورش استثنایی است، چراکه معلمان خط مقدم آموزش بوده و محور اصلی توانمندسازی به شمار میروند و میتوانند منشأ تحولات بزرگ باشند.»
وی با تأکید بر اینکه یکی از محورهای اصلی توانمندسازی، توانمندسازی معلمان مبتنی بر هوش مصنوعی است، افزود: «یکی از جدیدترین مهارتها و سوادهای ضروری برای معلمان امروز، سواد هوش مصنوعی است.»
مرادی همچنین به شکلگیری کارگروه هوش مصنوعی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد و آن را گامی مهم برای سازماندهی فعالیتها و حرکت منسجم در این حوزه دانست.
وی در ادامه گفت: «هدف ما شناسایی فرهنگیان توانمند از سراسر کشور و آموزش آنها بهعنوان مدرس ملی هوش مصنوعی است. این افراد پس از گذراندن دورههای پیشرفته، شبکه هوش مصنوعی آموزش و پرورش استثنایی را پایهگذاری خواهند کرد.»
مرادی با اشاره به نقش هوش مصنوعی بهعنوان یک دستیار قدرتمند آموزشی افزود: «این فناوری میتواند بسیاری از وظایف زمانبر معلمان را با سرعت و دقت بالا انجام دهد.»
وی همچنین یکی از حوزههای مهم تحولآفرین هوش مصنوعی را در حوزه سنجش و توانبخشی معرفی کرد و توضیح داد: «پلتفرمهای مبتنی بر بازی این امکان را فراهم میآورند که دانشآموزان استثنایی در فضایی جذاب و بدون استرس ارزیابی شوند؛ امری که موجب کاهش اضطراب و افزایش مشارکت آنان در فرآیند یادگیری خواهد شد.»

نظر دهید