رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تأکید کرد؛
سواد حرکتی در دانشآموزان با نیازهای ویژه باید تقویت شود/ ضرورت استعدادیابی ورزشی در مدارس استثنایی
سالار قاسمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، در آیین نمادین روز ملی پارالمپیک که صبح امروز در مدرسه شهید محبی برگزار شد به اهمیت و نقش سواد حرکتی در بهبود کیفیت زندگی دانشآموزان با نیازهای ویژه تأکید کرد.
به گزارش روابطعمومی و اموربینالملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سالار قاسمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در آیین برگزاری نمادین مراسم روز ملی پاراالمپیک گفت: یکی از برنامههای راهبردی هفتگانه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور فعالیتهای ورزشی و تربیتبدنی است. در همین زمینه همکاریهای مختلف با وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی پاراالمپیک، فدراسیون جانبازان و معلولین و سایر نهادهای مرتبط در حال انجام است تا اقدمات با کیفیتی در این زمینه صورت گیرد.
وی با بیان اینکه برنامه امروز هم مقدمهای برای برگزاری آیین روز ملی پاارالمپیک است، تصریح کرد: این فعالیتها به دانشآموزان با نیازهای ویژه فرصت میدهد که انگیزه و اراده بیشتری داشته باشند. همچنین این فعالیتها به بهبود مهارتهای اجتماعی و زندگی دانشآموزان با نیازهای ویژه کمک میکند. محدودیتهای جسمانی نباید برای مهارتهای اجتماعی محدودیت ایجاد کند.
وی ادامه داد: دانشآموزان با نیازهای ویژه نسبت به سایر دانشآموزان نیاز به توجه بیشتری در زمینه ساحت زیستی و تربیتبدنی دارند و لازم است سواد حرکتی در این دانشآموزان تقویت شود.
معاون وزیر با اشاره به کسب دوازده مدال در مسابقات بینالمللی دانشآموزی صربستان توسط دانشآموزان با نیازهای ویژه گفت: این نشان میدهد دانشآموزان با نیازهای ویژه توانمند هستند و این وظیفه ما است که بستر را برای آنها فراهم کنیم و نیاز است استعدادیابی ورزش همگانی و قهرمانی در مدارس صورت گیرد.
وی در پایان با بیان این که ورزش یک دیپلماسی سیاسی و فرهنگی به ویژه برای دانشآموزان با نیاهای ویژه است، گفت: پیام دیپلماسی ورزشی گویا و روشن است و کسب مدال توسط این دانشآموزان پرچم ایران را با اقتدار و افتخار در میادین بینالمللی بالا میبرد.

نظر دهید