رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:
مدارس نوساز میتواند الگویی برای مناسبسازی سایر فضاها باشد
سالار قاسمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و و پرورش استثنایی کشور در سی و چهارمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور گفت: مدارس نوساز میتواند الگویی برای مناسبسازی سایر فضاها باشد.
به گزارش روابط عمومی و اموربینالملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سی و چهارمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور روز "سهشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۴" در محل سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور برگزار شد. در این جلسه،سالار قاسمی؛ رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی؛ رییس سازمان بهزیستی کشور، مسعود نصرتی؛ رییس سازمان شهرداریها و دهیاریها، و نمایندگان دستگاههای مرتبط و جامعه افراد دارای معلولیت حضور داشتند.
سالار قاسمی؛ رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این جلسه با تأکید بر اهمیت نگاه انسانی به موضوع مناسبسازی گفت: از دید ما، مناسبسازی فضاها ـ چه فضاهای شهری و چه فضاهای آموزشی ـ صرفاً یک الزام ستادی، اداری یا فیزیکی نیست بلکه یک اصل حقوقی و انسانی است که با تحقق آن بسیاری از مسائل حل خواهد شد.
وی افزود: در چارچوب نهضت مدرسهسازی که با هدف احداث نزدیک به ۱۰ هزار واحد آموزشی آغاز شده است میتوان در ستاد مناسب سازی مصوب کرد که یک تیم فنی به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اعزام شود تا در فرآیند ساخت، موضوع مناسبسازی را بهطور جدی دنبال کند و مدارس ساخته شده به لحاظ مناسب سازی میتواند الگویی برای سایر فضاها نیز باشد چراکه بزرگترین فرصت طلایی پیش روی ماست تا همزمان با اجرای این پروژه ملی و با نگاه رئیسجمهور، مناسبسازی فضاهای آموزشی را بهطور کامل محقق کنیم.
قاسمی در ادامه به اهمیت موضوع حملونقل دانشآموزان استثنایی اشاره کرد و گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، تأمین سرویس رایگان برای دانشآموزان استثنایی باید در ستاد مناسبسازی تصویب و بهعنوان یک الزام برای شهرداریها مورد توجه قرار گیرد چراکه در قانون، این موضوع صرفاً بهصورت اختیاری ذکر شده و ضمانت اجرایی ندارد بنابراین ضروری است شهرداریها در قالب مصوبات ستاد مناسبسازی به اجرای این وظیفه مکلف شوند.

نظر دهید