• انتشار: 1404/08/25 - 12:15
  • تعداد بازدید: 53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کارگاه توانمندسازی آموزش هنر «منبع گزینی در هنر» ویژه آموزگاران در حوزه آسیب دیده بینایی، استان اصفهان:

12842.mp3 برگزاری کارگاه توانمندسازی آموزش هنر «منبع گزینی در هنر» ویژه آموزگاران در حوزه آسیب دیده بینایی، استان اصفهان:

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنائی استان اصفهان، در بیست و دومین روز از آبان ماه سال 1404، در راستای سیاست‌های کیفی و بازنگری برنامه‌های درسی سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور و کیفیت‌بخشی به آموزش و توانمندسازی آموزگاران در حوزه آسیب دیده  بینایی ،کارگاه توانمندسازی آموزش هنر با عنوان «منبع گزینی در هنر»، با تدریس مهیلا السادات فانی کارشناس کودکان و دانش آموزان پیش دبستانی و ابتدائی دچار مشکلات شنوائی اداره استثنائی استان ،در آموزشگاه با نیاز ویژه شهید سامانی از ساعت 8 صبح لغایت 16  برگزار گردید. 
سر فصل های این کارگاه ، نقش بنیادین هنر در تربیت کودکان، بیان احساسات تقویت اعتماد به نفس، رشد مهارت های کلامی و توصیفی در آموزش هنر، هنر در زندگی دانش آموزان نابینا و کم بینا، تعریف آموزشی هنر از نظر آموزشی، واکاوی تأثیر آموزش هنر دستی به شیوه درس پژوهی بر عزت نفس داشتن دانش آموزان آسیب دیده بینائی، آشنائی با ابزارها و مواد مناسب نابینایان،هماهنگی چشم و دست تدریس گردید.


 تربیت هنری فرایندی است که شکوفایی و رشد مهارت‌های فکری و شناختی و تولید ایده های نوین در دانش‌آموزان با نیاز ویژه را به همراه دارد. هم‌چنین، یکی از مهم‌ترین کارکردهای نظام آموزش اخلاقی پیشرو به شمار می‌آید و به شکل‌گیری هویت فرهنگی، رفتارسازی در جامعه و هدایت دانش‌آموزان آسیب دیده بینائی به‌سوی هنجارها می‌انجامد. بدین ترتیب، تربیت هنری به دانش‌آموزان آسیب دیده بینائی در رسیدن به شناخت و خودآگاهی کمک می‌کند؛ ضمناً، نقش مهمی در ارتقای خلاقیت آن‌ها خواهد داشت که در حوزه‌های مختلف زندگی نیز کاربرد دارد. تربیت هنری می‌تواند عاملی برای رشد و پرورش دانش‌آموزان با نیاز ویژه باشد.

  • گروه خبری : اخبار استان ها,اصفهان
  • کد خبر : 12842
کلمات کلیدی
روابط عمومی  اصفهان

روابط عمومی اصفهان

تصاویر