دکتر حسینی در دومین جلسه شورای راهبری سازمان آموزش و پرروش استثنایی اعلام کرد:
تحقق سلامت و تحول اداری دو هدف اصلی شورای راهبری
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در جلسه شورای راهبری سازمان آموزش و پرروش استثنایی، هدف از برگزاری این شورا را تحقق دو هدف اصلی سلامت و تحول اداری عنوان کرد .
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، دکتر حسینی در دومین جلسه شورای راهبری سازمان آموزش و پرروش استثنایی که صبح امروز دوشنبه 9 دی ماه در سالن جلسات سازمان برگزار شد، اظهار داشت: ما اگر بتوانیم تحول درست اداری را به صورت سالم محقق کنیم در راستای کارهایمان موفق خواهیم بود که البته ما غیر از این هم مأموریتی نداریم .
وی با بیان اینکه سازمان تحول خواه که همان سازمان تجدید حیات شونده است، تصریح کرد: یکی از مولفه های یک سازمان تحول خواه مشارکت محوری است و ما باید در این شورای کاری کنیم که مشارکت محوری محقق شود که برای تحقق آن کارهایی از جمله، ایجاد نظام مشارکتی از کف تا ستاد ، ایجاد پارلمان مجازی فرهنگیان ، ایجاد انجمن مرکزی اولیاء و مربیان انجام شده است.
وی همچنین با بیان اینکه اجتماعی شدن مسئله خیلی مهمی است، افزود: ما به دنبال اجتماعی کردن سازمان آموزش و پرورش استثنایی هستیم که این نیازمند اطلاع رسانی وسیع و گسترده و استفاده از ظرفیت های علمی ، فرهنگی جامعه و صدا و سیما می باشد.
دکتر حسینی دومین مولفه را علم بنیاد بودن سازمان عنوان کرد و افزود: در این خصوص کارگروه کاربست پژوهشی و مطالعاتی طرح ها و برنامه های ملی و بین المللی را راه اندازی کردیم و قرار هست که یکصد نفر از صاحب نظران اصلی تعلیم و تربیت در حوزه استثنایی را نیز در این راستا دعوت کنیم.
وی با بیان اینکه بهترین راه برای احیاء حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی استفاده از فناوری و عصر نوین ارتباطات است افزود: در این راستا می توان اقداماتی از جمله رسیدگی به سامانه ها ، یکپارچه سازی سامانه ها و استقرار نظام مدیریت عملکردی را انجام داد.
دکتر حسینی ضمن تأکید بر این مطلب که بزرگترین مشکل ما در سازمان ها، عدم استقرار نظام مدیریت عملکردی است، اظهار داشت: متاسفانه ما همیشه در یکی از بخشها و اجزاء آن که شامل، نظام جامع طراحی، اجرا، ارزیابی و بهبود عملکرد است، درست عمل نکرده به همین خاطر ما حتما نیاز به نوسازی نیروی انسانی در این بخش داریم .
وی همچنین ادامه داد: نظام ارزیابی ما سه بخش رسیدگی به شکایات ، نظارت و ارزیابی است که مورد آخر از همه مهمتر است .
دکتر حسینی همچنین مولفه بعدی را شفافیت سازمانی بیان کرد و افزود: ما به دنبال ایجاد سازمان شیشه ای شکل هستیم و باید اطلاعات سازمانی مان دقیق و جامع به مردم اطلاع رسانی شود.
وی حقوق شهروندی را یکی دیگر از مولفه های سازمان تحول خواه معرفی کرد و اظهار داشت: در این راستا باید تا بهمن ماه سال جاری میز خدمت الکترونیکی به صورت کاربردی و با رویکرد مشتری مداری راه اندازی شود.
دکتر حسینی همچنین تأکید کرد: ما باید یک سازمان بهره ور داشته باشیم که لازمه آن مهندسی مجدد فرآیند است، که به ما این امکان را می دهد چه بخشهایی را تاسیس یا تعطیل و یا اصلاح نماییم.
وی با اشاره به این رویکرد تأکید کرد: پنج خدمت پر مشتری در سازمان را در مرحله اول شناسایی و سپس مهندسی مجدد فرآیند در خصوص آنها انجام شود تا از این طریق بتوانیم نقش خود را در این شورا در جهت سلامت و تحول اداری بهتر ایفا نماییم.