• انتشار: 1399/03/07 - 14:30
  • تعداد بازدید: 877
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر حسینی خبر داد؛

دریافت 1500 محتوای آموزشی جهت بارگذاری در پایگاه جامع آموزشی، پرورشی و توانبخشی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در راستای ایجاد پایگاه جامع آموزشی، پرورشی و توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه تا کنون ۱500 اثر از استان ها دریافت شده است.

2897.mp3 دریافت 1500 محتوای آموزشی جهت بارگذاری در پایگاه جامع آموزشی، پرورشی و توانبخشی

 


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی دکتر سید جواد حسینی اظهار داشت: از این تعداد اثر، استان های تهران با ارسال ۲۴۸ اثر، آذربایجان شرقی با ۲۰۵ اثر و خراسان رضوی با ارسال ۱۳۸ محتوای آموزشی در بین استان ها پیشتاز هستند.


وی گفت: استان های کرمان، شهرستان های تهران، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی از دیگر استان های فعال در این عرصه هستند.


 وی افزود: از بین  ۱500 اثر ارسالی، ۲۹۹ محتوا مربوط به دانش آموزان کم توان ذهنی، ۲۳۴ محتوا مرتبط به دانش آموزان با آسیب بینایی و شنوایی ، ۱۱۳ اثر مربوط به حرفه آموزی دانش آموزان، ۹۶ اثر مربوط به دانش آموزان ‌طیف اتیسم، ۸۰ محتوا مرتبط به دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری و ۶۷ محتوای آموزشی مربوط به مسائل بهداشتی و توانبخشی می باشد.


 ‏معاون وزیر با اشاره به استان های ارسال کننده آثار اظهار داشت: در حوزه حرفه آموزی شهر تهران و استان خوزستان ، در حوزه مشکلات یادگیری استان های آذربایجان شرقی، گلستان و زنجان و  در حوزه طیف اتیسم شهر تهران و آذربایجان شرقی بیشترین آثار را ارسال کرده اند.


وی گفت: در حوزه دانش آموزان جسمی و حرکتی شهر تهران و آذربایجان شرقی،  در موضوع دانش آموزان با آسیب بینایی و شنوایی شهر تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، شهرستان های تهران و خوزستان،  در حوزه دانش آموزان کم توان ذهنی استان های کرمان، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، شهر تهران، قزوین ، خراسان جنوبی و در حوزه بهداشت و توانبخشی استان های آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد و کرمان به ترتیب آثار بیشتری ارسال کرده اند.


معاون وزیر با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی بررسی آثار اظهار داشت: این آثار پس از ارزیابی و داوری در این کارگروه در پایگاه  جامع آموزشی، پرورشی و توانبخشی بارگذاری خواهد شد تا از این طریق امکان دسترسی با کیفیت به آموزش برای همه دانش آموزان با نیازهای ویژه ‌فراهم شود.


معاون وزیر با اشاره به فعالیت های انجام شده در ایام کرونا اظهار داشت: آموزش و پرورش استثنایی در فضای کرونا و تعطیلی مدارس فعال است و فعالیت های یاددهی و یادگیری توسط معلمین سخت کوش و با همکاری مدیران و والدین در بستر فضای مجازی  ساری و جاری است.


وی افزود: ارسال بسته های آموزشی جهت دانش آموزانی که به اینترنت و فضای مجازی دسترسی ندارند، راه اندازی پایگاه های آموزش مجازی، آموزش های مبتنی بر توانبخشی، راه اندازی ۵ استودیو تولید محتوای آموزشی و ارائه خدمات از طریق مراکز مشکلات ویژه یادگیری و مراکز مشاوره از دیگر فعالیت های این ایام می باشد.


 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار ریاست
  • کد خبر : 2897
کلمات کلیدی