دکتر حسینی
ساخت و تجهیز 11کلاس موضوعی ورزش در 11 مدرسه استان سمنان
معاون وزبر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین سمنان ساخت و تجهیز 11کلاس موضوعی ورزش در 11 مدرسه استان سمنان را متعهد شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ، دکتر سید جواد حسینی، در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین که با حضور معلمان، دانش آموزان و پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان در تالار اجتماعات شهید مطهری سمنان برگزار شد ، متعهد شد: ساخت و تجهیز 11کلاس موضوعی ورزش در 11 مدرسه استان سمنان
وی همچنین از ساخت 1 آموزشگاه 6 کلاسه در ایوان کی، 2 مدرسه 8 کلاسه در سمنان و شاهرود نیز خبر داد.
دکتر حسینی با بیان اینکه مبنای عمل در برنامه ریزی های وزارت آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین می باشد گفت: جوهره اصلی این سند، عدالت و ارتقاء کیفیت آموزشی یا ارتقاء عادلانه سطح تعلیم و تربیت در کشور است تا انسان ها را به سطح عالی از حیات طیبه برساند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بر اساس رویکرد تمام ساحتی در تعلیم و تربیت از استاندارد سازی فضا و تجهیزات گفت و ادامه داد: از 110 هزار مدرسه ای که در کشور وجود دارد، 1600 آموزشگاه سهم دانش آموزان با نیازهای ویژه است همچنین 12 هزار مدرسه پذیرا و 800 مدرسه پشتیبان این دانش آموزان هستند.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین از فعالیت 680 مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری و 12 مرکز راهنمایی و مشاوره ویژه خبر داد که با افتتاح مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه سمنان، این تعداد به 13 مرکز خواهد رسید.
وی در ادامه با بیان اینکه سرانه آموزشی در جهان 8.3 مترمربع به ازای هر دانش آموز می باشد، عنوان کرد: سرانه آموزشی کشور 5.2 مترمربع برای هر دانش آموز عادی و بیش از 10 متر برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است که این سرانه در استان سمنان 7 مترمربع است.
حسینی افزود: ۱۵۳ هزار دانشآموز با نیاز ویژه در ۷۰ هزار مدرسه عادی و ۸۰ هزار مدرسه استثنایی در کشور مشغول به تحصیل هستند که ۲۴ همکار فرهنگی وظیفه تعلیم و تربیت این دانشآموزان با نیازهای ویژه را بر عهده دارند.
وی در ادامه گفت: در پهنه کشور برای استاندار سازی فضای آموزشی و پرورشی دانش آموزان با نیازهای ویژه به 210 مدرسه خاص نیازمندیم که در هفته آینده در مراسمی در فشافویه شهرستان های استان تهران آئین خشت گذاری آن برگزار می شود.
دکتر حسینی تاکید کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی به دنبال فراگیری و مناسبسازی فضای آموزشی برای تلفیق دانشآموزان با نیازهای ویژه با عادی به جای تفکیک است.
حسینی تصریح کرد: تحقق رویکرد تلفیق به جای تفکیک در آموزش به دانشآموزان با نیازهای ویژه در مدرسههای عادی نیازمند پیشنیاز و آموزش است که در این راستا سه کتاب برای دانش آموزان عادی ، سه کتاب برای آموزش خانوادهها، ۱۱۹ کتاب در زمینه مناسبسازی و ۶۰ عنوان و اثر برنامه آموزشی تهیه و تدوین شده است.
دکتر حسینی افزود: رعایت اصل تطابق و همسانسازی در کنار تفاوت موجب شکوفایی استعدادها و در نتیجه توسعه و پیشرفت کشور میشود.
وی افزود: منابع انسانی در کشورهای پیشرفته نقش ۶۸ درصدی در توسعه کشور دارند و در ایران نیروی انسانی نقش ۳۲ درصدی در توسعه کشور را دارد و باید این نقش افزایش یابد.
گفتنی است : در پایان این مراسم از تلاشگران عرصه آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان نیز تجلیل شد.