• انتشار: 1399/01/25 - 08:30
  • تعداد بازدید: 536
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
کردستان

مدارس مجازی با نیازهای ویژه به 700 دانش آموز عادی خدمات ارائه می دهند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت : مدارس مجازی با نیازهای ویژه به 700 دانش آموز عادی خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی ارائه می دهند.

2726.mp3 مدارس مجازی با نیازهای ویژه به 700 دانش آموز عادی خدمات ارائه می دهند.

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه تعطیلی مدارس به معنای تعطیلی آموزش نیست، گفت: با بهره گیری از روش های متنوع ومؤثر آموزشی وایجاد محیط های یادگیری پویا وبه منظور فعال سازی اوقات رسمی یادگیری واستمرار آن درخانه، بستر آموزش مجازی و پل ارتباطی بین معلمان ودانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری وتلفیقی فراگیر مهیا شده است .


رنجبر تحقق عدالت وبرابر سازی فرصت های آموزشی را ازشاخص های اصلی رشد وتعالی فرهنگی جامعه عنوان کرد وافزود :در راستای برآورده کردن نیازهای آموزشی متفاوت دانش آموزان با نیازهای ویژه و کمک به شکوفایی استعدادها وتوانمندی های آنان به حدود 700 دانش آموزبا نیاز ویژه در مدارس عادی آموزش های لازم در فضای مجازی ارائه می شود.


رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان بیان کرد :تفاوت های فردی دانش‌آموزان از مهم ترین اصول و مواردی است که همیشه باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.


وی اظهار داشت :آموزگاران نخستین کسانی هستند که متوجه اختلالات در دانش آموزان می شوند و می توانند گام مهم و مؤثری درارائه شیوه ها، راهبردهای  درمانی وآموزشی به این دانش آموزان بردارند.


رنجبر تصریح کرد :فراگیرسازی زمینه ساز شناسایی فرصت های برابر آموزشی وگامی به سوی بهره وری از ظرفیت ها واستعدادهای دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی است.


وی اظهار کرد: در این راستا حضور دانش آموزان در کلاس های مجازی، توجه به آنها و کیفیت مطالب ارایه شده به دانش آموزان حایز اهمیت است که خوشبختانه در این زمینه معلمان دلسوز دانش آموزان با نیازهای ویژه دست به کار شده اند تا از اتلاف وقت دانش آموزان جلوگیری وفرایند تعلیم وتربیت ادامه یابد.


رنجبر گفت : در چارچوب آموزش فراگیر وبا هدف تحقق شعار آموزش برای همه تلاش داریم فرصت های برابر ، توجه به حقوق انسانی یادگیرندگان با توانایی گوناگون ویکپارچه سازی آموزشی واجتماعی را در نظام آموزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه محقق نماییم.


وی درادامه با برشمردن عدالت آموزشی بعنوان آرمان والای همه نظام های آموزشی وتأکید بر اصل آموختن برای بهتر زیستن، افزود : دستیابی به فرصت های برابر اجتماعی وتسهیل آموزش همه جانبه در راستای دسترسی همگان به آموزش و پرورش فراگیر بعنوان یک تحول بنیادین در آموزش وپرورش در حال فراگیر شدن است.


  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 2726
کلمات کلیدی