نسخه چاپي  ارسال به دوست

بعد از انقلاب تعداد دانش آموزان با نیازهای ویژه  152 هزار نفر شده است
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبرداد:
بعد از انقلاب تعداد دانش آموزان با نیازهای ویژه 152 هزار نفر شده است
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: شمار دانش آموزان استثنایی کشور در ابتدای انقلاب با جمعیت ۴۰میلیون نفری هشت هزار نفر بود که این آمار به ۱۵۲هزار نفر رسیده است.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، دکتر مجید قدمی اظهار کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی باید معلمی را از دانشگاه تحویل بگیرد که بتواند دانش آموزان اوتیسم را تربیت کند، اما به دلیل اینکه دانشگاه ها به وظیفه خود عمل نکردند، سازمان مجبور شد خود این اقدام را انجام دهد.

وی تصریح کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به این نتیجه رسید که امیدی به دانشگاه ها نیست و باید مجموعه کتاب درباره آموزش دانش آموزان اوتیسم ،گردآوری و منتشر کند.

قدمی خاطرنشان کرد: قلم زدن، تولید محتوا، طراحی و برنامه ریزی آموزشی در این زمینه کار آسانی نیست، اما تا کنون در سه پایه کتاب تولید شده و انتشار کتاب های سه پایه دیگر نیز در حال انجام است.

وی اضافه کرد: این قشر از دانش آموزان حق دارند که آموزش ببینند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به فعالیت ۴۸مرکز آموزش اوتیسم در کشور شامل ۳۰مرکز دولتی یادآور شد: بنابر آمارهای جهانی از هر ۶۵نوزاد یک نفر به اوتسیم مبتلا می شود، اما سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بچه های بین ۵۰تا ۷۰درصد را در این مدرسه ها پذیرش می کند.

وی ادامه داد: بر اساس ابزارهای تشخیصی این سازمان، دانش آموزانی که مجوز ورود به این مدرسه را دریافت نکنند باید خدمات توانبخشی از سوی سازمان بهزیستی برای آنها در نظر گرفته شود.

قدمی، آموزش و پرورش استثنایی در جهان را مرهون پیگیری پدران و مادران دانش آموزان دانست و تصریح کرد: پدران و مادران باید از احقاق حق آنها دفاع کنند که ارائه آموزش یکی از مولفه ها است و باید مسائل مالی و اشتغال نیز از سوی انجمن اوتیسم دنبال شود.

وی از تحصیل دو هزار و ۸۰۰نفر دانش آموز طیف اوتیسم در کشور خبر داد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ،  نسبت دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در جهان را چهار پسر به ازای یک دختر اعلام و عنوان کرد: این دانش آموزان در هفت گروه از جمله بینایی، شنوایی، جسمی و حرکتی، ارتباط عاطفی و اختلال یادگیری جای می گیرند.

وی با اشاره به تلاش ها برای راه اندازی دست کم یک مدرسه اوتیسم در همه استان ها اضافه کرد: برنامه ریزی در این زمینه از پیچیدگی های ویژه ای برخوردار بوده و نیازمند نیروی انسانی، فضای آموزشی و نیروی توانبخشی است.

منبع: ایرنا

 


١٠:٠٠ شنبه ٦ بهمن ١٣٩٧ -  شماره خبر: ١٥٠٨ - تعداد نمایش خبر: 281 -  فایل ضمیمه:

 

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید: