لیست اخبار صفحه :11
همکاری آموزش و پرورش استثنایی و کانون فرهنگی آموزشی قلم‌چی در زمینه های مشترک آموزشی و حرفه آموزی

همکاری آموزش و پرورش استثنایی و کانون فرهنگی آموزشی قلم‌چی در زمینه های مشترک آموزشی و حرفه آموزی

رقم خوردن نقشه‌ای جدید برای حمایت از دانش‌آموزان استثنایی؛ در دیداری مشترک بین سازمان آموزش و پرورش استثنایی و کانون قلم‌چی، بر گسترش همکاری‌ها با محوریت حمایت از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تأکید شد. بر اساس گزارش ارائه‌شده، این کانون تاکنون ۳۹۰ کلاس درس در مدارس استثنایی را هوشمندسازی و از ۱۹۰۰ دانش‌آموز حمایت مالی کرده است. مقرر شد کارگروه‌های تخصصی با تعیین اولویت‌ها، زمینه امضای تفاهم‌نامه را فراهم کنند.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی  و کمیته ملی پاراالمپیک
با حضور دکتر قاسمی و دکتر کارگری صورت گرفت:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی و کمیته ملی پاراالمپیک

با حضور سالار قاسمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک تفاهم‌نامه همکاری مشترک دو سازمان امضا شد.

اولین نشست هیئت اندیشه‌ورز آموزش‌ و پرورش استثنایی برگزار شد

اولین نشست هیئت اندیشه‌ورز آموزش‌ و پرورش استثنایی برگزار شد

اولین نشست هیئت اندیشه‌ورز آموزش‌ و پرورش استثنایی با حضور سالار قاسمی معاون وزیر و رئیس سازمان و آموزش وپرورش استثنایی، غلامعلی افروز استاد ممتاز دانشگاه تهران و رئیس هیئت اندیشه‌ورز، سید علی حسینی رئیس دانشگاه علوم توان‌بخشی و سلامت اجتماعی و اساتید دانشگاه در محل این سازمان برگزار شد.

شورای سیاستگذاری تربیت بدنی سازمان به منظور توسعه تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان استثنایی تشکیل شد

شورای سیاستگذاری تربیت بدنی سازمان به منظور توسعه تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان استثنایی تشکیل شد

با هدف ارتقاء سطح ورزش و تربیت‌بدنی دانش‌آموزان استثنایی و بهبود کیفیت برنامه‌های ورزشی در مدارس، شورای سیاستگذاری تربیت‌بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی به‌طور رسمی تشکیل شد. این شورا با حضور اعضای اصلی از جمله رئیس سازمان، معاونان، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش ، رئیس کمیته ملی پارالمپیک، روسای فدراسیون‌های ورزشی مربوط به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، رئیس پردیس شهید چمران دانشگاه فرهنگیان، به تدوین و نظارت بر سیاست‌های کلان و راهبردی در این حوزه می پردازد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی: هوش مصنوعی، پارادایمی نوین برای استقلال و توانمندسازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی: هوش مصنوعی، پارادایمی نوین برای استقلال و توانمندسازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است

کارگاه بین‌المللی «فناوری‌های کمکی هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه» روز دوشنبه ۱۲ خرداد به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد. در این رویداد تخصصی، دکتر سالار قاسمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، با تأکید بر تحول نقش هوش مصنوعی از «ابزار» به «پارادایم بنیادین» در این حوزه، دو محور توان‌محوری و عدالت اجتماعی را جهت‌گیری اصلی سازمان اعلام کرد. وی همچنین از تشکیل «هیئت اندیشه‌ورز» با مشارکت دانشگاه‌های تهران و علامه، راه‌اندازی «کارگروه تخصصی هوش مصنوعی» و برنامه‌ریزی برای همایش ملی آموزش استثنایی در آذرماه خبر داد و آمادگی سازمان برای حمایت مالی از طرح‌های نوآورانه در این عرصه را اعلام نمود. این کارگاه با حضور اساتید داخلی و بین‌المللی از جمله عضو هیات علمی از دانشگاه آلبورگ دانمارک، بر ضرورت بومی‌سازی فناوری‌های هوشمند و توسعه پژوهش‌های بین‌رشته‌ای برای ارتقای استقلال فردی و اجتماعی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تأکید کرد.