• انتشار: 1402/07/30 - 10:36
  • تعداد بازدید: 336
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
خبر خوب

افتتاح اولین کانون تندرستی دانش آموزان با نیاز های ویژه استان مازندران

اولین کانون تندرستی دانش آموزان با نیاز های ویژه استان مازندران به صورت همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور دکترستاری فرد" معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و "دکتر طریفی" معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افتتاح گردید

8126.mp3 افتتاح اولین کانون تندرستی دانش آموزان با نیاز های ویژه استان مازندران
به گزارش روابط‌عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران، امروز یک شنبه ۳۰ مهرماه طی مراسمی کشوری، اولین کانون تندرستی در مدرسه کولاییان شهرستان ساری با حضور "صادق ستاری فرد" معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، "حمید طریفی" رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و "اسماعیل برقی" معاون آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی به صورت ویدئو کنفرانس همزمان با اجرای مراسم بازگشایی توسط "سید سروش ساداتی جمالی" رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران افتتاح گردید.
 
جنس کار در آموزش و پرورش استثنایی اقتضا می کند ما درگیر سلامت جسمانی و بهبود قوای فیزیکی دانش اموزانمان هم باشیم. 
ما نمی توانیم در اهداف تربیتی خود صرفا به محتوای شناختی و آموزش بپردازیم زیرا نیمی از فعالیت های ما توان بخشی، بهبود و ارتقا سلامت جسمانی و روحی جامعه دانش آموزی ما، در آموزش و پرورش استثنایی می باشد.
به همین دلیل  توسعه ی سلامت جسمانی دانش آموزان، جز اهداف جدایی ناپذیر مدارس استثنایی هست.
 
  تشخیص زودهنگام و درمان ناهنجاری های روانی و  فیزیولوژیکی را باید رسالت ذاتی خود در مدرسه بدانیم و با مداخله ی درست و به هنگام  به رفع این مشکلات بپردازیم. 
 
 شاید با یک یا چند حرکت ترمیمی ساده در طول روز این مشکلات  در افراد مبتلا به، قابل درمان و جبران گاها همیشگی شود.
 و به شکر خدا امروز ما این توانایی را در نگاه مدیرانمان مشاهده گر هستیم که به با عینک کاردرمانی و توان بخشی به مشکلات دانش آموزان نگاه می کنند و این همان هدفی هست که ما در  ساحت تربیت زیستی و بدنی قید شده در سند تحول به دنبالش هستیم .
 
 ساحت تربیت زیستی و بدنی  علاوه  بر اینکه به‌عنوان یک ساحت مهم تعلیم و تربیت آموزش و پرورش استثنایی مطرح است در تحقق اهداف و برنامه‌های همه‌ی ساحت‌های پنج‌گانه دیگر نیز  نقش دارد.
فعالیت‌های حرکتی، پایه‌ای برای کسب مهارت‌های شناختی است و  بازپروری  و رشد مهارت‌های حرکتی با رویکرد توان‌بخشی در توسعه مهارت‌های شناختی و یادگیری دانش آموزان با نیازهای ویژه  نقش مؤثری دارد.
 
 
  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها,مازندران
  • کد خبر : 8126
کلمات کلیدی
روابط عمومی مازندران

روابط عمومی مازندران

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید