بازدید اعضای ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی و معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به هنگام رشدی - تربیتی اسلامشهر
اعضای ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی و معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به همراه سرکار خانم عکافی مدیر تشخیص و پیشگیری سازمان استثنایی کشور، از مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به هنگام رشدی -تربیتی شهرستان اسلامشهر بازدید کردند
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، اعضای ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی و معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به همراه سرکار خانم عکافی مدیر تشخیص و پیشگیری سازمان استثنایی کشور، از مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به هنگام رشدی -تربیتی شهرستان اسلامشهر بازدید کردند.
طی این بازدید تمامی عملکرد و فعالیتهای آموزشی، توانبخشی و مشاورهای این مرکز که با هدف بهرهگیری حداکثری از ظرفیتهای موثر درون مرکز به منظور خدمات رسانی لازم به تمامی نوآموزان و دانش آموزان انجام میپذیرد ، توسط مدیر مرکز شرح داده شد.
در ادامه عنوان شد این مراکز مجری اولین شاخص طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی میباشند و سن پذیرش در طرح سنجش به چهار سال رسیده است که با شناسایی مشکلات نوآموزان پیش دبستانی توانستهاند از بروز و یا تشدید معلولیتها جلوگیری کنند.
مراکز آموزش و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری به مراکز جامع سنجش، آموزش ، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی و تربیتی تغییر ساختار دادهاند و با انجام مداخلات بهنگام رشدی و تربیتی کمک شایانی به کاهش نرخ تکرار پایه و افت تحصیلی دانشآموزان خواهند کرد.
همچنین شناسایی دانش آموزان دارای نقص گفتار و زبان، اختلالات هیجانی رفتاری، دیرآموز و دانشآموزان با مشکلات ویژه یادگیری از ماموریتهای مراکز جامع میباشد که همراه با تغییر ساختار مراکز مشکلات ویژه یادگیری به مراکز جامع سنجش ، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی- تربیتی، این مراکز به مراکز درجه یک ، درجه دو و درجه سه تقسیم بندی شده است.
گفتنی است از مواردی که در مراکز جامع نیاز به توجه دارد، تامین نیروی انسانی ، رایزنی جهت تجهیز بیشتر و بهتر این مرکز، احداث فضای آموزشی مناسب در مرکز جامع و فراهم نمودن تجهیزات کار درمانی و گفتاردرمانی را میتوان نام برد.