با حضور مدیرکل آموزش و پرورش؛ نشست تخصصی مدیران مدارس استثنایی سیستان و بلوچستان برگزار گردید
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی استان سیستان و بلوچستان؛ صبح روز چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۴ در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، نشست توجیهی مدیران مدارس استثنایی سراسر استان با حضور جناب آقای صفرزائی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اللهی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان برگزار شد.
در این نشست، مدیرکل آموزش و پرورش با قدردانی از تلاشهای فرهنگیان در سراسر استان، مدارس استثنایی را بخشی ارزشمند و تأثیرگذار از نظام تعلیم و تربیت دانست و بر ضرورت توجه همهجانبه به دانشآموزان با نیازهای ویژه، در کنار دانشآموزان ابتدایی، متوسطه و هنرستانها تأکید کرد.
ایشان با اشاره به اهمیت برگزاری متفاوت و با کیفیت مراسم بازگشایی مدارس و بزرگداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: امروز مسئولیت ما تنها آموزش نیست، بلکه انگیزهبخشی به دانشآموزان، خانوادهها و همکاران نیز بخشی مهم از وظایف مجموعه آموزش و پرورش است.
در ادامه، صفرزائی بر لزوم بازنگری در واژهها و ادبیات آموزشی، توجه به تفاوتهای فردی، آموزش خانوادهها و افزایش آستانه تحمل معلمان تأکید کرد و گفت: هیچ دانشآموزی ناتوان نیست و هر مسئلهای بیش از یک راهحل دارد؛ کافی است با نگاه خلاقانه و علمی مسیر درست را انتخاب کنیم.
وی با ذکر نمونههایی از تجربیات موفق مدارس استان، نقش بازخوردهای تخصصی مدیران و معلمان را در اصلاح برنامههای آموزشی بسیار مهم دانست و افزود: برنامههای درسی انعطافپذیرند و نظرات شما میتواند زمینهساز تغییرات ملی در آموزش و پرورش شود.
مدیرکل آموزش و پرورش با تبریک کسب رتبههای برتر کشوری در حوزههای مختلف، از تلاشهای مدرسین، مدیران و روسای قطب آموزش خانواده دانشآموزان با نیازهای ویژه تقدیر کرد و آینده آموزش و پرورش استان را روشن و امیدبخش خواند.
اللهی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان نیز در ادامه این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه مدیریت مدرسه بیان داشت: مدیر آموزشگاه با توجه به نقشهای متعددی که در مدرسه دارد میتواند با ایجاد روابط انسانی مناسب و بهرهگیری از تجارب موفق خود بر بهبود کیفیت فعالیتهای آموزشی و پرورشی بیافزاید.
وی افزود: خوشبختانه مدیران مدارس مجموعه آموزش و پرورش استثنایی ما در سراسر استان به لحاظ شایستگی و تخصص در جایگاهی بالایی قرار دارند و این امر بر کسب دستاوردهای و ارتقاء جایگاه دانشآموزان دارای نیازهای ویژه بسیار موثر بوده است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به برخی اهداف و سیاستهای آموزش و پرورش استثنایی بیان داشت: اعتقاد و باور ما در مورد توانمندیهای مدیر آموزشگاه استثنایی بهگونهای است که میتواند با قدرت ترسیم برنامههای راهبردی و عملیاتی، دانشآموزان دارای نیاز ویژه خود را در دورترین نقاط استان به مردم معرفی نماید و همه دستگاههای اجرایی شهرستان را در راستای دستیابی به اهداف آموزشی و پرورشی هدایت نماید.
