• انتشار: 1402/09/13 - 21:12
  • تعداد بازدید: 624
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
با حضور رئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش خراسان رضوی:

زنگ پژوهش در هنرستان همیاران صالحه نواخته شد

زنگ پژوهش با حضور مرتضی مهدویان رییس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش استان، مرتضی نظرنژاد رییس آموزش و پرورش ناحیه هفت مشهدمقدس و با همراهی جواد روحانی رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در هنرستان همیاران صالحه نواخته شد.

8327.mp3 زنگ پژوهش در هنرستان همیاران صالحه نواخته شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی؛ مرتضی مهدویان رئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین نواختن زنگ پژوهش در هنرستان همیاران صالحه گفت: شناخت و خودباوری در دانش اموزان از اهمیت بالایی برخوردار است هفته پژوهش هفته ای است که به صورت نمادین در کل کشور برگزار می گردد  تا فرهنگ پژوهش را نهادینه سازی کنیم
وی بیان داشت: فی نفسه علم برای دانایی و دانایی مقدمه ای برای توانایی است و  در یادگیری دانایی و توانایی نهفته است و این به معنای یک مهارت است 

مهدویان با اشاره به اینکه دانایی و توانایی مقدمه اقتدار است گفت: برای تمدن سازی باید از مسیر علم حرکت کرد و دانایی و توانایی اقتدار و اعتبار به کشور می دهد و این اقتدار باعث عزت آفرینی در کشور می شود
 وی گفت: در کشور ما بر اساس اموزه های دینی ، تحقیق و پژوهش  باید ابزاری برای خدمت باشد و علمی موضوعیت دارد که خدمت ساز باشد و علم برای ما عبادت است و عبادت به جز خدمت به خلق نیست
رئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش خراسان رضوی  با بیان اینکه باید  فرهنگ مساله یابی و مساله سازی را برای معلم و دانش اموزان ایجاد کنیم اظهار داشت: نقشه اجرایی نظام تعلیم و تربیت، سند تحول بنیادین است و باید دید این سند در کلاس های درس پیاده می شود یا خیر و باید دنبال الگوریتم هایی رفت که بتواند مولفه های سند تحول را در میدان عمل پیاده کند

وی تصریخ کرد: زنگ پژوهش به معنای دیگر یافتن مساله های واقعی آموزش و پرورش ، مدارس و کلاس های درس می باشد که توسط ارکان تربیتی همچون اولیا، رسانه و جامعه تحقق می یابد و بهترین مساله یابی  از سوی معلمان و دانش آموزان صورت می گیرد از اینرو لازم است فرهنگ پرسش گری و مساله یابی را در کلاس های درس ایجاد کنیم
وی با تاکید بر آشنایی نسل امروز با ظرفیت های بی بدیل کشور گفت: زنگ پروهش بستری برای تبیین گری در عرصه دستاوردهای پژوهشی کشور است

در ادامه جواد روحانی رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با بیان اینکه مبنای توسعه کشور پژوهش است و پژوهش سرلوحه کار معلمان مدارس استثنایی است بیان داشت:  در حوزه آموزش و پرورش استثنایی با توجه به نیازمندی های خاص داش آموزان لازم است معلمین به انجام پژوهش در راستای نحوه آموزش به این عزیزان بپردازند

روحانی به موفقیت معلمین آموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته ۴۷۰ نفر از معلمین در جشنواره الگو های  برتر یادگیری – یاددهی، اقدام پژوهی و درس پژوهی شرکت کردند و ۱۲ نفر توانستند در  درس پژوهی رتبه کشوری کسب  نمایند

 وی کفت: معلم پروهشگر دانش آموز پژوهش محور تربیت می کند به نحوی که در سال گذشته ۹ نفر از دانش آموزان توانستند در جشنواره توجوان خوارزمی مقام استانی کسب کنند وشش نفر حائز مقام کشوری شوند همچنین با شرکت دانش آموزان گروه با نیاز ذهنی برای اولین بار در جشنواره نوجوان خوارزمی ، زهرا پسیان موفق شد به مرحله کشوری راه یابد و  انشالله بتوانیم بیش از پیش زمینه پژوهش محوری در مدارس ارتقا یابد و بتوانیم افراد توانمندی  را به جامعه تحویل دهیم 

روحانی اظهار داشت:زنگ پژوهش در راستای معرفی واقعیت های علمی پژوهشی با رویکرد جهاد تبیین به دانش آموزان صورت می گیرد و بستری را برای امید آفرینی، اعتمادسازی و کشف و پرورش استعدادهای آنان فراهم می آورد.

در حاشیه این مراسم از نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی دانش آموزان بانیازهای ویژه و معلمان هنرستان همیاران صالحه بازدید بعمل آمد

این نمایشگاه در قالب کارگاه های ریاضی، علوم، ادبیات، فناوری اطلاعات و تفکر و همچنین فعالیت پژوهشی اولیا و معلمان برگزار شد و دانش آموزان به ارائه دستاوردهای پژوهشی خود پرداختند

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها,خراسان رضوی
  • کد خبر : 8327
کلمات کلیدی
روابط عمومی  خراسان رضوی

روابط عمومی خراسان رضوی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید