• انتشار: 1403/03/29 - 23:23
  • تعداد بازدید: 17
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان:

سالن ورزشی چند منظوره دانش‌آموزان استثنایی کردستان افتتاح می‌شود

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: سالن ورزشی چند منظوره ویژه دانش‌آموزان استثنایی استان به زودی افتتاح می‌شود.

8958.mp3 سالن ورزشی چند منظوره دانش‌آموزان استثنایی کردستان افتتاح می‌شود

به گزارش روابط عمومی آموزش وپروش استثنایی کردستان، طالب محمدی اظهار کرد: وظیفه آموزش و پرورش زمینه‌سازی برای برخورداری همه کودکان از نعمت تعلیم و تربیت است.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان بیان کرد: شیوه برآورده کردن نیازهای کودکان استثنایی، ویژه است و اطلاق عنوان کودکان با نیازهای ویژه به آنان، درست است.

به گفته وی، درد و رنجی بالاتر از داشتن کودکان معلول برای خانواده‌ها وجود ندارد؛ آنان فرشته‌های زمینی هستند در حال حاضر ۱۰ گروه از کودکان، تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی هستند.

محمدی با بیان اینکه حلقه مفقوده نظام آموزش و پرورش، کیفیت آموزشی است، افزود: برنامه‌محوری در آموزش و پرورش از استان کردستان شروع شد و به استان‌های دیگر تعمیم پیدا کرد.

محمدی با بیان اینکه یک‌هزار و ۵۱۸ دانش‌آموز استثنایی در ۷۷ مدرسه و ۲۴۴ کلاس درس کردستان مشغول تحصیل هستند، اظهار کرد: ۶۰۰ دانش‌آموز تلفیقی که بهره هوشی نزدیک به عادی دارند، در مدارس عادی تحصیل می‌کنند و سالانه حدود یک‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز به مراکز اختلالات یادگیری مراجعه می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه بخش پرورشی، بیشترین تأثیر را در تحقق فلسفه آموزش و پرورش استثنایی دارد و باید پررنگ‌تر از آموزش دیده شود، گفت: استعدادهای پنهانی در دانش‌آموزان استثنایی وجود دارد که نمود آن در مسابقات و جشنواره‌های مختلف دیده می‌شود.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه دست‌سازه‌های دانش‌آموزان استثنایی استان بیشترین بازدید مخاطبان را در نمایشگاه‌ها به همراه داشته است، اظهار کرد: با همکاری شورای اسلامی سنندج پیگیر ایجاد فضا برای برپایی نمایشگاه دائمی دستاوردهای دانش‌آموزان استثنایی استان هستیم.

وی افزود: مقام اول جهانی کشتی ناشنوایان، مقام اول جشنواره نوجوان خوارزمی، سه مقام برتر کشوری در مسابقات قرآن عترت و نماز، و مقام‌های دوم و سوم کشوری آسیب‌های شنوایی از جمله دستاوردهای دانش آموزان استثنایی استان در سال گذشته است.

محمدی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز استثنایی استان در رقابت‌های پارالمپیک درون مدرسه‌ای شرکت کردند، اظهار کرد: تا ۲۰ خرداد، ۱۰۰ درصد نوآموزان استان را مورد سنجش قرار دادیم و همایش آموزشی، انگیزشی و پژوهشی شاغلین آموزش و پرورش استثنایی برای اولین بار در کردستان برگزار شد.

وی افزود: چالش فضای آموزشی و متناسب‌سازی آن، تجهیزات و سرویس ایاب و ذهاب از مهم‌ترین چالش‌های آموزش و پرورش استثنایی است.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه مدارس استثنایی باید در اولویت موضوع متناسب‌سازی فضا قرار گیرد، اظهار کرد: ماهانه حدود ۹۰۰ میلیون تومان صرف ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی می‌شود که کافی نیست، نگاه بخشی و جزیره‌ای باید از آموزش و پرورش استثنایی برداشته شود. خیّر برای احداث مدرسه اوتیسم پیدا شده و به‌زودی عملیات ساخت در زمین واقع در بلوار کردستان سنندج آغاز خواهد شد.

به گفته وی، در سال گذشته ۳ زمین چمن مصنوعی برای دانش‌آموزان استثنایی استارت خورد که ۱ مورد به بهره‌برداری رسیده است و سالن ورزشی چند منظوره ویژه دانش‌آموزان استثنایی استان به زودی افتتاح می‌شود.

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها,کردستان
  • کد خبر : 8958
کلمات کلیدی
روابط عمومی  کردستان

روابط عمومی کردستان