• انتشار: 1402/07/26 - 08:20
  • تعداد بازدید: 141
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان:

همراهی خانه ومدرسه ضرورت کیفیت بخشی فرآیند تعلیم وتربیت

محمدی گفت: همراهی خانه ومدرسه و همسویی تلاش‌های والدین و مربیان موجب هم افزایی و اثربخشیتعلیم وتربیت وظرفیتی عظیم در مدارس است.

8071.mp3 همراهی خانه ومدرسه ضرورت کیفیت بخشی فرآیند تعلیم وتربیت

به گزارش  روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، طالب محمدی رئیس آموزش وپرورش استثنایی  استان با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان با هدف همکاری و آگاه سازی والدین از شرایط آموزشی و پرورشی دانش آموزان تشکیل شده اظهار کرد: نقش آفرینی والدین، استفاده از ظرفیت های فکری، علمی، تخصصی و فنی آنان در مدارس و ایجاد یک ارتباط هدفمند، مستحکم ومداوم بین اولیای دانش آموزان ومدارس بسیار مهم وضروری است .

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با تاکید براهمیت نقش خانواده‌ها و مشارکت وهمکاری آنها در امور مدرسه عنوان کرد: برنامه های هفته پیوند اولیاء ومربیان از 24 تا 30 مهرماه در مدارس استثنایی شهرستان ها ومناطق تابعه استان برگزار می شود.

وی گفت: در سند تحول بنیادین ارکان فرآیند تربیت 4 اصل است و«خانواده» مهم‌ترین واولین این اصول است و دارای مهم‌ترین نقش در تربیت دانش آموزان است

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان افزود: ضرورت ارتباط خانه و مدرسه برکسی پوشیده نیست و مورد توجه صاحب نظران تعلیم و تربیت و نظام‌های آموزشی در جهان ‌است، اما کیفیت این ارتباط می‌تواند اثر‌بخشی فرآیند تربیت را به میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد.

وی با تاکید براهمیت آموزش اولیای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تصریح کرد: اعضای خانواده به آموزش مستمر و پویا نیاز دارند و برای آموزش والدین لازم است در هر منطقه نیازهای آموزشی آنان به طور دقیق شناسایی و براساس آن برنامه آموزشی طراحی شود.

محمدی خاطر نشان کرد: تقویت نقش انجمن های اولیا و مربیان مدارس استثنایی از طریق جلب مشارکت وبهره مندی از توانایی اولیا با هدف ارتقای کیفی خدمات آموزشی، پرورشی و توان بخشی در جهت پیشبرد هرچه بهتر آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

وی با تأکید بر اینکه تحقق اهداف آموزش و پرورش بدون همکاری و مشارکت اولیا با مدیران مدارس امکان پذیر نیست، افزود: برگزاری انتخابات، کلاس و کارگاه های آموزش خانواده در راستای مشارکت راهبردی والدین در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه از برنامه های پیش بینی شده در این هفته می باشد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان ادامه داد: تلاش می شود با ارتقای سطح آگاهی در حیطه تربیتی و افزایش سطح مهارتی به لحاظ عملکردی نگرش، احساسات و واکنش های عاطفی خانواده ها به سمت آشنایی با ویژگی های خاص، توانمندی وعلاقمندی های دانش آموزان با نیازهای ویژه هدایت شود.

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها,کردستان
  • کد خبر : 8071
کلمات کلیدی
روابط عمومی  کردستان

روابط عمومی کردستان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید