• انتشار: 1400/10/14 - 12:56
  • تعداد بازدید: 1326
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر حسینی در مراسم تودیع خود تاکید کرد؛

اجتماعی شدن سازمان، اجرایی سازی سند تحول و توسعه مشارکت ها از جمله رویکردهای آموزش و پرورش استثنایی در دو سال اخیر بود

دکتر سید جواد حسینی رئیس سابق آموزش و پرورش استثنایی در مراسم تکریم خود که در محل سالن کنفرانس سازمان آموزش وپرورش استثنایی و با حضور ویدئو کنفرانسی روسای ادارات استان ها برگزار شد گفت: اجتماعی شدن سازمان، اجرایی سازی سند تحول و توسعه مشارکت ها از جمله رویکردهای آموزش و پرورش استثنایی در دو سال اخیر بود.

5602.mp3 اجتماعی شدن سازمان، اجرایی سازی سند تحول و توسعه مشارکت ها از جمله رویکردهای آموزش و پرورش استثنایی در دو سال اخیر بود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی ریس سابق سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این نشست  ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و‌شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: در نظام اسلامی افراد دو مسئولیت اداری و مسئولیت اجتماعی دارند که ممکن است مسئولیت اداری از بین برود اما مسئولیت اجتماعی هرگز از بین نخواهد رفت.
حسینی ضمن تقدیرازهمه اعضای ستادی و روسای ادارات گفت: سختی کار در ایام فعالیت بخاطر اهداف سازمانی بود و دست تک تک همکاران را به گرمی می فشارم.
وی ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب دکتر طریفی گفت: ایشان نیروی جوان و پرانرژی، متخصص، درون سازمانی و دارای  سابقه کار در حوزه ملی و ستادی  هستند که می‌توانند منشاء خدمات شایسته در این حوزه شوند.
معاون سابق وزیر در ادامه به بیان خلاصه ای از فعالیت های انجام شده پرداخت و گفت: رویکرد سازمان آموزش و پرورش استثنایی اجتماعی شدن بود و با همین رویکرد ارتباط مستمر با تمامی رسانه ها برقرار شده بود.
حسینی با بیان اینکه باید در تعلیم و تربیت باید نگاه دینی و قرآنی حاکم شود گفت: در تمام این ایام همت خود را  مصروف به اجرایی سازی سند تحول بنیادین کردم و تمام فعالیت های آموزش و پرورش استثنایی در دو سال اخیر مبتنی بر سند تحول بنیادین بود و اجرایی سازی آن بود.
وی افزود: با همین رویکرد هفت اصل، دوازده سیاست راهبردی و ۴۱ سیاست اجرایی مبتنی بر سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش استثنایی تدوین و اجرایی شد.
وی تصریح کرد: سه بسته از ۲۵ بسته تحولی برای اجرایی سازی سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش مختص به آموزش و پرورش استثنایی بود که ۱۰۰ درصد اهداف آن محقق شد و نوآوری یکی از ویژگی های بسته های تحولی تدوینی بود.
حسینی با اشاره به بخشی از فعالیت های انجام شده در  سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: گسترش رویکرد مداخلات بهنگام طلایی، گسترش خدمات پیش دبستانی و دبستان، تدوین بسته تحولی غربالگری نوآموزان در معرض مشکلات ویژه یادگیری برای سال جاری، گسترش استفاده از ظرفیت خانواده‌ها در امر تعلیم و تربیت، گسترش مراکز مشاوره و راهنمایی خانواده از ۱۵ مرکز به ۶۰ محور، ایجاد دبیرخانه های تخصصی گروه های تحت پوشش، توسعه مشارکت ها و کاهش تمرکز، استفاده از ظرفیت خیرین در ساخت مدارس استثنایی و کمک به نهضت مشارکتی توان افزایی، طرح هدایت با رویکرد تامین تجهیزات هوشمند آموزشی برای دانش آموزان کم برخوردار، راه اندازی پایگاه جامع آموزش مجازی در استان ها، راه اندازی میز گفتگوی تخصصی، تدوین سند راهبردی آموزش های فنی حرفه ای، توسعه رشته های هنرستانی، ظرفیت سازی در ابعاد مختلف، ساخت ۲۱۰ مدرسه، ایحاد باشگاه های پیشکسوتان، گسترش مراکز مشکلات یادگیری، ایجاد شورای هماهنگی و پشتیبانی استثنایی در استان ها و تدوین ضابطه بندی مدارس استثنایی بخشی از فعالیت های انجام شده در دو سال گذشته بود.

  • گروه خبری : اخبار ریاست
  • کد خبر : 5602
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید