• انتشار: 1400/10/29 - 13:49
  • تعداد بازدید: 892
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد؛

ارتقای آمادگی جسمانی  و جلوگیری از  بروز برخی معلولیت‌های ثانویه  از اهداف برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان استثنایی

علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان استثنایی گفت: ارتقای آمادگی جسمانی  و جلوگیری از  بروز برخی معلولیت‌های ثانویه  از اهداف برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان استثنایی است.

5664.mp3 ارتقای آمادگی جسمانی  و جلوگیری از  بروز برخی معلولیت‌های ثانویه  از اهداف برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان استثنایی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم افتتاحیه مسابقات ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه که در مجتمع آموزشی نابینایان شهید محبی شهر تهران برگزار شد با ذکر احادیث و روایاتی پیرامون اهمیت ورزش و تربیت بدنی گفت: در آموزه‌های دینی ما توصیه‌های فراوانی به ورزش ‌شده است و رهبر معظم انقلاب نیز تاکیداتی درباره ورزش و نشاط در جامعه دارند.
وی افزود: تربیت بدنی و ورزش از مهم ترین عواملی است که باعث حفظ و ارتقای سطح سلامت، تناسب و توازن قوای بدنی می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه اگر به تربیت بدنی توجه و به ورزش اهمیت دهیم به گونه‌ای که بخشی از زندگی ما باشد و جای خودش را در سبک زندگی ما پیدا کند، آثار بسیار مثبتی بر جای خواهد گذاشت اظهار کرد: ورزش موجب کاهش اضطراب و استرس می‌شود، ورزش موجب ارتقای حافظه شده و زمینه‌ بروز خلاقیت‌ها را فراهم و مهارت های حل مسئله را بهبود می‌دهد و در یک کلام موجب بهبود وضعیت کلی بدن می‌شود.
کریمیان با بیان اینکه  ورزش علاوه بر ایجاد نشاط، موجب ارتقای تربیت اجتماعی نیز می‌شود گفت: در سندتحول بنیادین نگاه خاصی به ورزش و تربیت بدنی شده است، یکی از ساحت های این سند ساحت تربیت بدنی و سلامت  است و تاکید بر تحقق همه این ساحت‌ها به صورت توامان است.

وی با اشاره به اینکه اجرای مسابقات ورزشی کارکردهای بسیاری دارد که یکی از آن ها کمک به توسعه ورزش در دانش آموزان است گفت: این مسابقات زمینه ارتقای آمادگی جسمانی را فراهم و از بروز برخی معلولیت‌های ثانویه جلوگیری می‌کند.
کریمیان با بیان اینکه این دوره از مسابقات در ۳۱ استان به میزبانی چند اداره کل برگزار می‌شود، گفت: امید است این مسابقات باعث بروز و ظهور استعدادهای بیشتری شود، این دانش آموزان به شناخت عمیقی از توانمندی‌های خودشان برسند و شاهد موفقیت‌های بیشتر آن ها باشیم.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 5664
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید