• انتشار: 1400/12/23 - 13:48
  • تعداد بازدید: 1219
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر طریفی حسینی در نشست با مدیران مدارس آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی تاکید کرد؛

ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت با توانمندسازی، انگیزه بخشی و  تفویض اختیار به مدیران مدارس

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در  نشست با مدیران مدارس آموزش و پرورش استثنایی  استان مرکزی که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، گفت: توانمندسازی، انگیزه بخشی و  تفویض اختیار به مدیران مدارس، به ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت می انجامد.

5823.mp3 ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت با توانمندسازی، انگیزه بخشی و  تفویض اختیار به مدیران مدارس

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر طریفی حسینی در این نشست با بیان اینکه در" برنامه تحول  و تعالی  آموزش و پرورش استثنایی"  مدیران مدارس به عنوان راهبران آموزشی و  تربیتی  نقش کلیدی دارند، گفت:  ساختار آموزش و پرورش استثنایی در سطح ستاد و استانی به خوبی دیده شده است، اما در مناطق ساختار مناسب  آن وجود ندارد و  مدیران مدارس می توانند در این زمینه نقش موثری در راستای اجرای برنامه های تحولی آموزش  و پرورش استثنایی داشته باشند.
وی تصریح کرد: مدیران مدارس آموزش و پرورش استثنایی می توانند با تعامل و هماهنگی با ادارات آموزش و پرورش عادی، برنامه های تخصصی آموزشی، پرورشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی را  پیش ببرند و همچنین امور اجرایی  و اداری مدرسه را  از ادارات مناطق پیگیری کنند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه محور تحولی برنامه های آموزش و پرورش استثنایی با تکیه بر "سندتحول بنیادین"، "برنامه تحولی مقام عالی وزارت" و در کنار آن  "سند دولت مردمی" است، گفت:  این برنامه  چهار ساله بر اساس اسناد بالا دستی  و  در سه بسته تحولی تهیه و تدوین شده است.
وی با بیان اینکه یکی از بسته های تحولی این برنامه  موضوع کار آمدسازی نظام حکمرانی و اداره امور  آموزش و پرورش استثنایی از سطح ستاد تا مدرسه  است، گفت: یکی از اهداف این بسته تحولی  "مردمی سازی" نظام  حکمرانی و اداره امور آموزش و پرورش استثنایی است.
وی افزود: در این بسته تحولی در سطح مدرسه یک الگوی مشارکت مدیریتی تدوین می شود تا همه ارکان تعلیم و تربیت که در سند تحول بنیادین به آن ها تاکید شده است، در مدیریت مدرسه نقش داشته باشند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به  آیین نامه انتصاب مدیران مدارس گفت: در این آیین نامه باید سازوکاری طراحی شود که  افراد با صلاحیت و شایسته برای  مدیریت مدرسه انتخاب شوند.
وی تصریح کرد: مدیران مدارس باید با استفاده از توانمند کردن معلمان، جلسات آموزش خانواده و جذب مشارکت های مردمی منجر به تحول کیفی در مدرسه شوند.
معاون وزیر در ادامه با اشاره به تدوین ضوابط  درجه بندی مدارس استثنایی گفت: با اجرای ضوابط درجه بندی مدارس موضوع کمبود نیروی های توانبخشی، پرورشی و تربیت بدنی حل خواهد شد و  استانداردهای  جدیدی  برای مدارس استثنایی در نظر گرفته می شود.
وی در پایان گفت: امتیازات معلمان آموزش و پرورش استثنایی در موضوع رتبه بندی معلمان و همچنین فوق العاده ویژه معلمان استثنایی به عنوان یک عامل بسیار جدی در انگیزه بخشی به معلمان و کیفیت بخشی به نظام یاددهی و یادگیری پیگیری خواهد شد.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار استان ها,اخبار ریاست
  • کد خبر : 5823
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید