• انتشار: 1402/04/13 - 12:30
  • تعداد بازدید: 1040
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

استفاده از ظرفیت رسانه در تحقق اهداف تربیتی و تبیین دستاوردهای نظام تعلیم و تربیت کشور

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، مشارکت موثر در تحقق اهداف تربیتی و تبیین دستاوردهای نظام آموزش وپرورش کشور را رسالت خطیر رسانه به عنوان یکی از ارکان مهم تعلیم و تربیت دانست

7079.mp3 استفاده از ظرفیت رسانه در تحقق اهداف تربیتی و تبیین دستاوردهای نظام تعلیم و تربیت کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، نشست مجازی حمید طریفی حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان با حضور کارشناسان روابط عمومی ادارات استثنایی سراسر کشور در راستای تبیین سیاست ها و برنامه های تحولی سازمان در حوزه روابط عمومی در محل سالن اجتماعات کوثر این سازمان برگزار شد.در این نشست طریفی حسینی از حاکمیت، خانواده، رسانه و سازمان های مردم نهاد به عنوان ارکان مهم و اساسی نظام تعلیم و تربیت یاد کرد و گفت: رسانه به عنوان یکی از ارکان تربیت دارای نقشی بسیار مهم و حیاتی در تحقق ماموریت های نظام آموزش و پرورش دارد.معاون وزیر سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید کرد: قابلیت ها و ظرفیت های رسانه به گونه ای است که مهیا کننده فرصت ها و بر طرف کننده تهدیدهای مهم در امر تربیت است. امروزه با از بین رفتن مرز میان تربیت رسمی و غیر رسمی بسیاری از آموزش ها و یادگیری ها در فضای غیر رسمی در حال اتفاق است و در این میان رسانه، نقش اساسی در شکل دهی به موقعیت های تربیت غیر رسمی را نیز بر عهده دارد. طریفی حسینی، رسالت روابط عمومی را فقط نشر خبر ندانست و گفت: در مجموعه وزارت آموزش و پرورش روابط عمومی به عنوان نهاد رسانه مطرح بوده و شبکه روابط عمومی آموزش و پرورش در سطح ستاد، استان ها و مناطق آموزشی سراسر کشور و خبرگزاری های وابسته آن یکی از گسترده ترین زیرساخت ها و شبکه های روابط عمومی و اطلاع رسانی کشور می باشد که در صورت فعال شدن ظرفیت های آن کمک زیادی به تحقق اهداف تربیتی می شود.وی مدیریت صحیح فضای ارتباطات و اجرای زمان‌مند و بهنگام فعالیت های رسانه ای را امری مهم در راستای پیشبرد اهداف مد نظر ذکر و ادامه داد: کنشگران عرصه رسانه نیز به منظور انجام رسالت تربیتی خود، باید به نوعی متخصص موضوعی در زمینه های مختلف تربیتی نیز باشند. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، تصریح کرد: عمر اطلاعات محدود و به سرعت اطلاعات جدید جایگزین اطلاعات قبل می شود. فرد فعال در حوزه ارتباطات و خبر باید با داشتن اطلاعات جامع و کامل از حوزه های مختلف به راحتی چالش ها، مشکلات و موضوعات مهم سازمان یا سیستم مربوطه را از منظر مدیران و مسوولان بخش های مختلف بیان کند. وی، شناخت محتوا، دقت و سرعت عمل بالا، نشر به موقع خبر، شناخت مخاطب، شناخت ظرافت های فناورانه و هنری خبر را از مهارت های تخصصی فعالان عرصه روابط عمومی و خبر برشمرد و گفت: در ادارات آموزش و پرورش استثنایی کشور، کارشناسان علاوه بر انجام ماموریت ها و وظایف محوله، به انجام امور مرتبط با روابط عمومی و خبر نیز مشغول هستند که این امر تسهیل کننده جریان نشر و اطلاع رسانی دقیق و به موقع به جامعه مخاطب است. معاون وزیر آموزش و پرورش استثنایی کشور، یکی دیگر از رسالت های خطیر روابط عمومی ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان ها را ارتباط تنگاتنگ با خانواده ها و جامعه دانش آموزی و روشنگری و تبیین برنامه ها و دستاوردهای این سازمان خواند و اظهار داشت: بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، جهاد تبیین و ایجاد حس امید و امید آفرینی در میان آحاد جامعه کشور لازمه انجام کارها است.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار موضوعی,اخبار ریاست
  • کد خبر : 7079
کلمات کلیدی
درخشان قنبری

درخشان قنبری

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید