• انتشار: 1399/11/15 - 11:44
  • تعداد بازدید: 1848
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با حضور دکتر حسینی در بوشهر صورت گرفت؛

افتتاح همزمان پنج باشگاه پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سفر به استان بوشهر پنج باشگاه پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر را به صورت همزمان افتتاح کرد.

3980.mp3 افتتاح همزمان پنج باشگاه پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی: دکتر سید جواد حسینی در مراسم افتتاح این باشگاه ها با تبریک میلاد حضرت زهرا و هفته بزرگداشت زن و روز مادر اظهار کرد: دولت تدبیر و امید اشتغال ۳۰ درصدی بانوان در مشاغل مدیریتی را هدف‌گذاری کرده بود و این رقم در آموزش و پرورش استثنایی در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد است.
حسینی در خصوص چرایی ایجاد باشگاه پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: در سطح کشور بیش از ۱۹۰‌باشگاه پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی راه اندازی شده است که از این تعداد ۵ باشگاه مربوط به استان بوشهر است.
وی افزود: این باشگاه ها با استفاده از ظرفیت شیفت خالی مدارس استثنایی ایجاد شده است.
حسینی گفت: بازنشستگان رابطه عاطفی با مدارس دارند و قرارگیری این باشگاه ها در دل مدارس موجب عدم گسست عاطفی بازنشستگان با مدارس می شود.
معاون وزیر با بیان اینکه در جامعه ایران علیرغم وجود چالش های فرهنگی ، منابع غنی فرهنگی نیز داریم گفت: یکی از چالش های فرهنگی عدم استفاده از  مدیریت دانش سازمانی است  که دو چهره آشکار و پنهان دارد.
وی افزود: منابع انسانی دستگاه ها بعد از بازنشستگی و خروج از دستگاه داده ها و  تجارب ارزنده ای دارند که مدیریت دانش حکم میکند از این تجارب پنهان به خوبی استفاده کنیم.

حسینی یکی از نقایص جامعه را جامعه کوتاه مدت یا جامعه کلنگی دانست و افزود: سرمایه های  فرهنگی، اجتماعی و انسانی سه سرمایه غیر ملموس هستند و نود درصد توسعه جهان وابسته به این سرمایه های غیر ملموس است.

‏وی افزود: عدم استفاده از تجارب سرمایه های انسانی و گسستگی این تجارب موجب بوجود آمدن جامعه کوتاه مدت و سازمان پروژه ای  می شود

 ‏حسینی تصریح کرد: در جامعه کوتاه مدت از نیروی انسانی که عامل اصلی توسعه است به درستی استفاده نمی شود و استفاده از تجربیات منجر به تجدید حیات شوندگی، تحرک، پویایی و توسعه جامعه و  سازمان ها می شود.
معاون وزیر با بیان اینکه فرهنگ انکار بر فرهنگ اثبات در جامعه ما غلبه دارد گفت:نگاه پروسه ای به سازمان ها باید بجای نگاه پروژه ای حاکم شود و به سمت ساخت جامعه بلند مدت به جای جامعه کوتاه مدت حرکت کنیم که راه اصلی آن استفاده از تجارب گذشتگان است.
وی افزود : برای استفاده از تجارب بازنشستگان نیازمند ستاد سازی هستیم تا تفکر خوب استفاده از بازنشستگان نهادینه شود و باشگاه پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی ستاد تفکر خوب استفاده از تجارب بازنشستگان است.
وی گفت: با راه اندازی باشگاه پیشکسوتان میتوان از اندوخته ها و تجارب بازنشستگان  در بدنه نظام تعلیم و تربیت استفاده نمود.
حسینی تکریم بازنشستگان را دیگر کارکردهای باشگاه پیشکسوتان دانست و گفت: در این باشگاه ها اوقات فراغت مطلوب و بهینه بازنشستگان نیز رقم خواهد خورد و مکانی  برای تجربه گردانی خواهد بود.
وی افزود: استفاده از اندوخته های بازنشستگان به عنوان راهنمایان بالینی در مدارس از کارکردهای مهم راه اندا ی باشگاه های پیشکسوتان است.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار استان ها,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3980
کلمات کلیدی
مدیر سیستم

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید