معاون برنامهریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزشوپرورش استثنایی تاکید کرد؛
افزایش پوشش تحصیلی و ایجاد نصیب برابر آموزشی و توانبخشی
معاون برنامهریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گردهمایی رؤسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید کرد: افرایش پوشش تحصیلی و ایجاد نصیب برابر آموزشی و توانبخشی از جمله اولویتهای معاونت برنامهریزی آموزشی و توانبخشی است.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اسماعیل برقی معاون برنامهریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این نشست از راهاندازی نظام هوشمند کنترل و پایش کیفیت مدارس استثنایی، مدارس پشتیبان و مدارس پذیرا خبر داد و گفت: مدارس در این سامانه بر اساس شاخصهای کلیدی نظام آموزش و پرورش استثنایی ارزیابی میشوند.
وی با بیان اینکه ارتقای مدیریت آموزشگاهی و بسترسازی برای استقرار نظام حکمرانی مدرسهمحور با رویکرد مردمیسازی در برنامه های این معاونت است، گفت: همچنین روزآمدسازی و کارآمدسازی ساختار آموزش و پرورش گروههای هدف سازمان در انطباق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز در دستور کار این معاونت است.
معاون سازمان با بیان اینکه یکی از سیاستهای این معاونت شناسایی و توسعه گروههای هدف کودکان و دانشآموزان استثنایی است، گفت: هم چنین باید خدمات آموزشی و توانبخشی با استفاده از الگوهای مشارکتی و ظرفیت سایر دستگاه ها ارائه شود.
وی افرود: همچنین باید مدل های ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی، مددکاری و مشاورهای درون و برون مدرسهای و گسترش کمی و کیفی آنها با تاکید بر مداخلات بهنگام اصلاح و توسعه یابد.
برقی تاکید کرد: کیفیتبخشی و کارآمدسازی برنامههای درسی و هدایت نظام برنامهریزی آموزشی و توانبخشی در جهت تعلیم و تربیت چندساحتی و برنامه آموزشی و توانبخشی فردی شده به کار گرفته شود.
وی با اشاره به توسعه رویکرد فراگیر سازی و کیفیتبخشی به آن متناسب با مولفههای نظام آموزشوپرورش استثنایی گفت: هم چنین رویکرد خانواده محوری در ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی توسعه یابد.
برقی در ادامه گفت: ارتقا ماموریتها و فعالیت های مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری و مراکز مشاوره در فرایندهای پیشگیری، غربالگری، تشخیص، ارجاع، مراقبت و مداخلات بهنگام در راستای اهداف آموزش و پرورش استثنایی در برنامههای این معاونت است.
معاون سازمان در پایان گفت: هم چنین نوسازی رشتههای تحصیلی دوره دوم متوسطه کاردانش خاص دانشآموزان استثنایی با نیازهای ویژه در انطباق با علایق و اقتضائات آمایشی و نیازهای بازار کار باید صورت بگیرد.
نظر دهید