• انتشار: 1403/03/09 - 11:38
  • تعداد بازدید: 215
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اقدام مشترک در نهادینه شدن مهارت آموزی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه

«سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور» و «سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی» تفاهم‌نامه‌ای را برای هم‌افزایی در بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات امضا کردند.

8851.mp3 اقدام مشترک در نهادینه شدن مهارت آموزی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، این اقدام مشترک به‌منظور هم‌افزایی در بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات طرفین باهدف آموزش عملی در راستای افزایش دانش فنی و مهارتی گروه‌های هدف و فراهم نمودن زمینه اشتغال دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به امضای حجت اله الماسی سرپرست سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی و مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور رسید.

مهم‌ترین خدمات قابل‌ارائه و محورهای تفاهم‌نامه، تدوین استانداردهای، شایستگی ارزشیابی و آموزش، تولید محتوا و انجام پژوهش‌های کاربردی، توانمندسازی حرفه‌ای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و خانواده آن‌ها، توسعه و اجرای آموزش در بخش دولتی و غیردولتی، سنجش و تعیین صلاحیت حرفه‌ای و برگزاری مسابقات مهارت ویژه گروه هدف است.

الماسی سرپرست سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده برای این گروه هدف، خاطرنشان ساخت: از طریق مشارکت با سازمان وزین آموزش فنی و حرفه‌ای مسیری ایجاد می‌کنیم تا دانش‌آموزان استثنایی علاقه مند بتوانند بعد از فارغ التحصیلی یک مهارت که امکان کارآفرینی از طریق آن باشد را کسب کنند.

در ادامه عظیمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه خروجی آموزش‌های رسمی و غیررسمی باید منتج به توانمندسازی شود، افزود: الگوهای موفق و نخبگان مهارتی در بین این قشر استثنائی در این سازمان وجود دارد و این گروه هدف با داشتن ویژگی‌های خاص کار را برای مسئولین و خادمین نظام جذاب‌تر می‌کنند.وی معلولیت ظاهری را عنایت خداوند خواند و تصریح کرد: اگر استعداد این عزیزان شناسایی و پرورش یابند می‌توانند به عنوان یک فرد موفق جامعه معرفی شوند که منشاء اثر برای خود، خانواده و جامعه شود.

این اقدام مشترک در اجرای تفاهم‌نامه سال گذشته به‌منظور هم‌افزایی در استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات طرفین باهدف آموزش عملی برای افزایش دانش فنی و مهارتی گروه‌های هدف و فراهم‌کردن زمینه اشتغال دانش‌آموزان با نیازهای ویژه‌برنامه اقدام مشترک تفاهم‌نامه فوق‌الذکر به امضا رسید.

 

 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار ریاست
  • کد خبر : 8851
کلمات کلیدی
درخشان قنبری

درخشان قنبری