• انتشار: 1399/11/01 - 13:40
  • تعداد بازدید: 1123
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
دکتر حسینی در جمع نمایندگان بیش از 60 دستگاه اجرایی مطرح کرد؛

انتظار اجرای طرح حامی هوشمند توسط دستگاه‌های دولتی و عمومی/محور اصلی تمام فعالیت ها در آموزش و پرورش سند تحول بنادین است

معاون و جانشین وزیر در طرح هدایت نشست با نمایندگان بیش از 60 دستگاه اجرایی که به همت دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش در سالن اجلاس اردوگاه شهید باهنر برگزار شد به تشریح طرح هدایت و طرح حامی هوشمند پرداخت.

3912.mp3 انتظار اجرای طرح حامی هوشمند توسط دستگاه‌های دولتی و عمومی/محور اصلی تمام فعالیت ها در آموزش و پرورش سند تحول بنادین است

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در این نشست اظهار کرد: طرح حامی هوشمند توسط دستگاه‌های اجرایی و با رویکرد تهیه وسایل هوشمند ارتباطی توسط این دستگاه‌ها برای فرزندان پرسنل خود و در مرحله بعد برای مدارس نزدیک به دستگاه‌ها می‌تواند اجرا شود.

وی با بیان اینکه امروز مسئله اصلی دنیا و کشورمان در عصر کرونا استمرار آموزش، افزایش کیفیت آموزشی، پوشش حداکثری و عدالت آموزشی است و تمام تلاش‌ها باید متمرکز شود تا عدم تعادل‌های دیجیتالی به نابرابری‌های آموزشی اجتماعی منجر نگردد، اظهار کرد: دراین‌خصوص طرح هدایت از سوی وزارت آموزش‌وپرورش بر این نکته متمرکز است که با بسیج همه امکانات دولتی، عمومی و مردمی به مدد دانش‌آموزان نیازمند بشتابد و با این اقدام نوعی ترویج مدرسه یاری مجازی، کلاس یاری مجازی، کتابخانه یاری مجازی و آزمایشگاه یاری مجازی و با رویکرد عدالت آموزشی را بنماید.

وی افزود: امروز همگان باید بدانیم اهدای یک تبلت و تجهیزات هوشمند ارتباطی به دانش‌آموزان به منزله اهداء یک مدرسه و یک کلاس درس تلقی می‌گردد و به معنی اهداء آزمایشگاه و خصوصاً کتابخانه معنی می‌شود.

وی تصریح کرد: اهدای وسایل هوشمند آموزشی یعنی جلوگیری از ترک تحصیل، یعنی پیوستن دختران و پسران روستایی به فرایند آموزش عادلانه و با کیفیت، یعنی استمرار آموزش، یعنی پوشش حداکثری دانش‌آموزان در فرایند تعلیم‌وتربیت و یعنی دادن بزرگ‌ترین فرصت برای ساختن انسان و جامعه.

جانشین وزیر در طرح هدایت ادامه داد: با این توضیحات علاقه‌مندم طرح " حامی هوشمند" را از ادارات و دستگاه‌ها و در این مسیر از شما بزرگواران طلب نمایم.

حسینی با بیان اینکه طرح حامی هوشمند در سه قلمرو می‌تواند در دستگاه‌ها اجرا شود اظهار کرد: اولین قلمرو اهدای وسایل هوشمند اضافی ادارات به مدارس، قلمرو بعدی اهداء وسایل هوشمند به فرزندان کارکنان دستگاه‌ها و سومین قلمرو نیز این است که دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت مسئولیت اجتماعی و پویش‌های مردمی، به یاری مدارس هم‌جوار با ادارات خود و اهدای وسایل هوشمند بشتابند.

وی گفت: امید است با یاری و مدد تمامی آحاد جامعه و دستگاه‌های اجرایی نهضت ملی مشارکتی تهیه تبلت و وسایل هوشمند در قالب طرح هدایت با موفقیت اهداف خود را محقق سازد.

معاون وزیر در ادامه با بیان اینکه محور اصلی تمام فعالیت ها در آموزش و پرورش سند تحول بنادین است اظهار کرد: سند 2030 هیچ جایگاهی در آموزش و پرورش ندارد و آوردن عنوان 2030 در لایحه بودجه نیز اشتباه نگارشی بود که از سوی دولت اصلاح شد.

وی افزود: وزیر محترم آموزش و پرورش در سخنان مختلف به درستی اعلام کردند که هیچ نسبتی بین آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونین با سند 2030 وجود ندارد.

حسینی با بیان اینکه نگاه آموزش و پرورش در خصوص اسناد فرادستی نگاه توسعه گرایانه است اظهار کرد: در خصوص اسناد بین المللی و بویژه سند 2030 نگاه مجموعه آموزش و پرورش  همان دیدگاه مقام معظم رهبری است..

وی افزود: در نشست هفتگی شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش که با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش و با محوریت اجرای سندتحول بنیادین برگزار می شود همواره بر اجرایی شدن سند تحول بنادین تاکید شده است و خروجی این نشست ها  تدوین بسته های تحولی 25 گانه  وزارت آموزش و پرورش است.

حسینی با بیان اینکه بسته های تحولی تدوینی  شوق انگیز، مشارکت جویانه، فراگیر، مدرسه محور و سنجش پذیر هستند اظهار کرد: هدف اصلی تدوین بسته های تحولی اجرایی سازی سند تحول بنادین در آموزش و پرورش است و نتایج این بسته ها نیز کوتاه مدت و یکساله است.

وی افزود: سند تحول بنیادین به دنبال تحول آفرینی در آموزش و پرورش است و ریل گذاری مجموعه وزارت آموزش و پرورش بر اساس این سند است و هیچ سند دیگری بویژه سند 2030 در آموزش و پرورش جایگاهی ندارد

 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3912
کلمات کلیدی
مدیر سیستم

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید