• انتشار: 1400/08/27 - 14:20
  • تعداد بازدید: 1832
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
با حضور دکتر حسینی برگزار شد ؛

اولین نشست شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی مناطق ۷۶۰ گانه آموزش و پرورش در شهرستان کاشمر

در سفر معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به شهرستان کاشمر اولین جلسه شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی مناطق ۷۶۰ گانه آموزش و پرورش در شهرستان کاشمر استان خراسان رضوی برگزار شد.

5408.mp3 اولین نشست شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی مناطق ۷۶۰ گانه آموزش و پرورش در شهرستان کاشمر

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در این نشست که با حضور اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش کاشمر و مدیران مدارس استثنایی این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه کار بسیار سختی است، اظهار کرد: نظام های تعلیم و تربیت مترقی دنیا توجه ویژه ای به آموزش و پرورش استثنایی دارند و آن را پیشرو تعلیم و تربیت می دانند.
حسینی با بیان اینکه در نظام‌های تعلیم تربیت دنیا حساسیت ویژه‌ای بر روی آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه وجود دارد گفت: نظام تعلیم و تربیتی موفق‌تر است که تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه آن موفق عمل کند.
وی افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی در راستای عدالت ترجیحی ایجاد شده است و مخاطبین و فراگیران سازمان آموزش و پرورش استثنایی کسانی هستند که زحمت، وقت تخصص و هزینه مضاعفی را طلب می‌کنند.
 حسینی با بیان اینکه سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی همه مأموریت‌های وزارت آموزش‌وپرورش را در خود دارد گفت: ساختار سازمانی متناسب با مأموریت‌های سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در سطح ملی و استانی دیده شده است ولیکن علی‌رغم خدمات فراسازمانی، ساختار آموزش‌وپرورش استثنایی در سطح مناطق حلقه مفقوده است و این ساختار در سطح مناطق ۷۶۰ گانه آموزش‌وپرورش وجود ندارد.
 ‏وی افزود: برخی از خدمات سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیازمند هماهنگی بین معاونت ها در سطح ادارات کل است که بعضاً این هماهنگی و هم افزایی وجود ندارد.
 ‏حسینی  تصریح کرد: شوراهای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی در استان ها و مناطق برای هماهنگی بیشتر امور آموزش و پرورش استثنایی در سطح استان ها و رفع خلا ساختار اداری در سطح مناطق آموزش و پرورش تشکیل شده‌اند و  می‌توانند یاری دهنده آموزش و پرورش استثنایی در ارائه خدمات به دانش آموزان عادی و استثنایی باشند.
حسینی با بیان اینکه دبیر این شورا یکی از مدیران مدارس استثنایی شهرستان خواهد بود گفت: دبیر شوراهای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی حلقه رابط شورای شهرستان با شورای استانی خواهد بود و به عضویت شورای آموزش و پرورش شهرستان و شورای معاونین درخواهد آمد.
وی با بیان اینکه شهرستان کاشمر از جمله معدود شهرستان های است که مرکز پیش دبستانی تخصصی نوآموزان استثنایی را دارد گفت: این مرکز نیازمند به برخی تجهیزات و مناسب سازی ها است که علاوه بر اختصاص اعتبار از سوی سازمان به این مرکز، بخشی از اعتبار و تجهیزات مورد نیاز نیز از طریق تصویب در شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی شهرستان کاشمر تامین خواهد شد.
وی افزود: مرکز جامع مشاوره، تشخیص، آموزش و توان بخشی در حال ساخت شهرستان نیاز به اعتبار و تجهیزات دارد که از طریق هماهنگی با نوسازی مدارس اعتبارات لازم تامین خواهد شد و تجهیزات مورد نیاز این مرکز از سوی آموزش و پرورش استثنایی تامبن خواهد یافت.
حسینی تصریح کرد: صد میلیون تومان اعتبار نیز برای ۴ مدرسه استثنایی و یک مرکز مشکلات ویژه یادگیری این شهرستان اختصاص خواهد یافت.
معاون وزیر با بیان اینکه در قالب نهضت توان بخشی در سال جاری  ۵ میلیارد تومان  به استان خراسان رضوی اختصاص خواهد یافت گفت؛ ۵۰۰ میلیون تومان از این اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان استثنایی کاشمر اختصاص خواهد یافت.
جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه خیرین، هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به تامین تجهیزات هوشمند آموزشی دانش آموزان کم برخوردار کمک کردند گفت: در سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه برای طرح هدایت دیده شده است که از طریق سازمان نوسازی بین استان ها توزیع خواهد شد.
وی افزود: از این اعتبار ۱۰۰ تبلت برای دانش آموزان کم برخوردار شهرستان کاشمر خریداری خواهد شد.
حسینی با بیان اینکه رسیدگی به دانش آموزان دیر آموز از وظایف شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی شهرستان کاشمر است، گفت: دوازدهمین مرکز مشاوره پیوند خانواده  دانش آموزان استثنای استان خراسان رضوی به زودی در کاشمر به بهره برداری خواهد رسید.
وی اجتماعی شدن سازمان آموزش و پرورش استثنایی را از برنامه های جدی این سازمان دانست و گفت: شوراهای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی شهرستان ها و مناطق می‌توانند به اجتماعی شدن مدارس استثنایی و معرفی توانمندی دانش آموزان استثنایی به جامعه کمک شایانی بنمایند.
وی افزود: مناسب سازی الگویی یک مدرسه ، مناسب سازی کتابخانه ها، سالن های ورزشی، آزمایشگاه ها برای دانش آموزان با نیازهای ویژه از جمله مواردی است که در حیطه کار شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی شهرستان ها و مناطق است.
حسینی یکی از آرمان های نظام تعلیم و تربیت را مدارس ترکیبی با آموزش های فردی شده دانست و گفت: توسعه کمی و کیفی طرح تلفیقی فراگیر و اجرای دقیق  شیوه نامه تلفیقی فراگیر در دستور کار شورای هماهنگی مناطق و شهرستان ها  قرار گیرد.
وی افزود: مبادله نتایج حاصل از غربالگری وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی می تواند در دستور کار این شورا قرار گیرد.
حسینی در پایان گفت: اطلاع رسانی و اقناع والدین کودکان پیش دبستانی و مدیران این مراکز برای ثبت نام این نوآموزان  در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی باید در دستور کار شورای هماهنگی مناطق و شهرستان ها قرار گیرد.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار استان ها,اخبار ریاست
  • کد خبر : 5408
کلمات کلیدی
مدیر سیستم

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید