• انتشار: 1404/04/24 - 13:00
  • تعداد بازدید: 591
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اولین نشست هیئت اندیشه‌ورز آموزش‌ و پرورش استثنایی برگزار شد

اولین نشست هیئت اندیشه‌ورز آموزش‌ و پرورش استثنایی با حضور سالار قاسمی معاون وزیر و رئیس سازمان و آموزش وپرورش استثنایی، غلامعلی افروز استاد ممتاز دانشگاه تهران و رئیس هیئت اندیشه‌ورز، سید علی حسینی رئیس دانشگاه علوم توان‌بخشی و سلامت اجتماعی و اساتید دانشگاه در محل این سازمان برگزار شد.

11782.mp3 اولین نشست هیئت اندیشه‌ورز آموزش‌ و پرورش استثنایی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان آمورش و پرورش استثنایی کشور، سالار قاسمی معاون وزیر  رئیس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی در این نشست با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی در سه دهه آموزش‌ و پرورش استثنایی صورت گرفته است، گفت: یکی از این اقدامات ارزشمند  تدوین اساسنامه سازمان آموزش و پرروش استثنایی است که به صورت عالمانه، هوشمندانه و آینده‌نگرانه در سی سال گذشته تدوین شده است که هنوز هم یکی از ارکان مهم این سازمان و نقشه راه آموزش و پرورش استثنایی است.

وی با اشاره به اهداف این اساسنامه گفت: خودکفایی فردی، اجتماعی و اقتصادی و هم‌چنین مهارت‌محوری دانش‌آموزان از جمله اهداف این اساسنامه است،  لذا برای رسیدن به این  اهداف در آموزش و پرورش استثنایی نیاز  است تحولات با کیفیت با نگاه راهبردی  و مطابق با تحولات روز دنیا  اتفاق بیافتد.

وی ادامه: در همین راستا هیئت اندیشه ورز  با هدف تجمیع نظرات صاحب‌نظران و  متخصصانی  در حوزه‌های تعلیم و تربیت، کودکان استثنایی، رسانه و ارتباطات و سایر تخصص‌ها تشکیل شده است تا  استلزامات آموزش و پرورش استثنایی به حاکمیت، کمیسیون‌های مجلس، دانشگاهیان و سایر نهادها شناخه شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی  با بیان اینکه در نظر است هیئت اندیشه‌ورز به صورت یک مجمع کشوری و  سطوح استانی هم شکل بگیرد، گفت:  هم‌چنین در سطح ستاد  هم کمیته‌های تخصصی تشکیل خواهد شد تا وظیفه ارائه مشاوره در فرآیندهای برنامه‌ریزی و تعیین استراتژی‌های کلان سازمان را بر عهده بگیرد.

در ادامه این جلسه غلامعلی افروز استاد ممتاز دانشگاه تهران و رئیس هیئت اندیشه‌ورز با بیان این که  اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی با استفاده از تجارب جهانی و نگاه بومی تدوین شده است، افزود: خانواده محور کردن آموزش و پرورش استثنایی بسیار مهم است و بالا بردن قابیلیت‌های آموزش و پرورش استثنایی  جز با مهارت خواندن، سلامت روانی و مثبت گرایی در آموزش و پرورش استثنایی تحقق نمی یابد.

وی گفت: در همین راستا نیاز است با استفاده از اندیشه‌های داخلی و تجارب بین‌المللی و  هم‌چنین تغییر قوانین بتوانیم روش‌ها و موقعیت‌ها را اصلاح کنیم تا به پویایی اجتماعی در آموزش و پرورش استثنایی دست پیدا کنیم.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار موضوعی,اخبار ریاست
  • کد خبر : 11782
کلمات کلیدی
حسین محمدی

حسین محمدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید