• انتشار: 1401/05/22 - 13:40
  • تعداد بازدید: 1171
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
طریفی حسینی خبر داد:

تاکنون حدود 1 میلیون و 200 هزار نو آموز در برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی نوبت گیری شده اند.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پروش استثنایی کشور گفت: تاکنون از حدود 1 میلیون و 400 هزار نفر که برای سنجش بدو ورود به دبستان پیش بینی شده است، حدود 1 میلیون و 200 هزار نوآموز نوبت گیری شده اند.

6336.mp3 تاکنون حدود 1 میلیون و 200 هزار نو آموز در برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی نوبت گیری شده اند.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، حمید طریفی حسینی بیان داشت: برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی با یک هزار و 200 پایگاه مقدماتی، 800  پایگاه تخصصی و 427 پایگاه سیار کار خود را از 20 خرداد ماه سال جاری شروع کرده است.

وی با بیان اینکه تا کنون از مجموع 1 میلیون و 400 هزار نفری که پیش بینی شده، حدود 1 میلیون و 200 هزار دانش آموز نوبت دهی شده و حدود 750 هزار نفر از آن ها نیز مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

طریفی حسینی در پایان از خانواده هایی که هنوز برای ثبت نام و سنجش فرزندان در بدو ورود به دبستان خود اقدام نکرده اند درخواست کرد تا با مراجعه به مدارس و نوبت گیری برای سنجش، اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهند.

وی با اشاره به اهمیت تشخصیص به موقع مشکلات نوآموزان در سنین پایین و مداخله به هنگام در سنین طلایی رشد آنها و با توجه به تعمیم برنامه سنجش به پیش دبستانی 1 و 2 از خانواده هایی که دارای فرزندانی در مقطع پیش دبستانی هستند نیز درخواست کرد تا با مراجعه به مرکز پیش دبستانی محل ثبت نام فرزند خود نسبت به نوبت گیری برای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموز پیش دبستانی خود اقدام کنند تا پس از فرآیند ارزیابی، ضمن دستیابی به تصویر دقیقی از ویژگی های رشدی و تحولی و سطح آمادگی تحصیلی فرزند خود برای ورود بهتر آن ها به مدرسه برنامه ریزی بهتری انجام شود.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 6336
کلمات کلیدی
فرهاد  ملوندی

فرهاد ملوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید