• انتشار: 1400/07/12 - 14:14
  • تعداد بازدید: 794
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر حسینی در نشست شورای راهبری سازمان تاکید کرد؛

تدوین بسته تحولی شناسایی نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری پس از اجرای آزمایشی آن در ۵ استان/ استفاده از روش های سیزده گانه، حق التدریس و نیروهای خرید خدمات راه موقت حل کمبود نیروی انسانی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای راهبری سازمان از تدوین بسته تحولی شناسایی نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری پس از اجرای آزمایشی آن در ۵ استان خبر داد و گفت: علاوه بر اختصاص ده درصد از ورودی ها به آموزش و پرورش استثنایی استفاده از روش های سیزده گانه وزارت ، حق التدریس و نیروهای خرید خدمات راه موقت حل کمبود نیروی انسانی سال جاری در آموزش و پرورش استثنایی است

5200.mp3 تدوین بسته تحولی شناسایی نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری پس از اجرای آزمایشی آن در ۵ استان/ استفاده از روش های سیزده گانه، حق التدریس و نیروهای خرید خدمات راه موقت حل کمبود نیروی انسانی

یه گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر سید جواد حسینی در این نشست که با حضور ویدئو کنفرانسی روسای ادارات استثنایی برگزار شد با بیان اینکه در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری تاکنون ۹۹ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان نوبت گیری کرده اند گفت: این میزان نوبت گیری و علیرغم شرایط کرونایی تاکنون سابقه نداشته است و بالاتر از   ۹۸.۸ درصد سال گذشته است.‌
وی افزود: تاکنون ۹۶ درصد نوآموزان بدو ورود به  دبستان ارزیابی شده اند و با وجود مشکلات سامانه سیدا ۵۷ هزار نوآموز پیش دبستانی نیز تاکنون نوبت گیری کرده اند.
وی در ادامه گفت: غربالگری نشانگان نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری از جمله برنامه های نوآورانه سازمان آموزش و پرورش استثنایی است که در سال جاری به صورت پایلوت در ۵ استان و همراه با  رنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی انجام می شود.
وی افزود: به دلیل نوآورانه بودن این برنامه، مشورت با اساتید دانشگاهی نیز انجام شده است و  پس از انجام غربالگری به صورت پایلوت و ارزیابی غربالگری، این برنامه  در سال های آینده به کل کشور تسری خواهد یافت.
حسینی تصریح کرد: مهمترین گام پس از شناسایی و غربالگری مداخلات بهنگام برای این نوآموزان است
معاون وزیر با بیان اینکه سال گذشته سه بسته تحولی در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شد و ۱۰۰ درصد برنامه های آنها محقق شد افزود: در سال جاری سه بسته تحولی آموزش های خانواده محور، بازی و ورزش های نشاط آفرین و توسعه کیفی مراکز مشکلات ویژه یادگیری در آموزش و پرورش استثنایی تدوین و اجرایی شده است.
وی افزود: بسته تحولی شناسایی نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری نیز پس از اجرای آزمایشی آن در ۵ استان، تدوین خواهد شد.
حسینی با تاکید بر اینکه آموزش ها در سال جاری ترکیبی و با رویکرد بازگشایی تدریجی و حفظ سلامت دانش آموزان است گفت: استراتژی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید بازگشایی تدریجی مدارس با رویکرد حفظ سلامت است و بر همین اساس نیز در  آموزش و پرورش استثنایی و در گام اول آموزش حضوری در مدارس با حداکثر ۵۰ دانش آموز و کلاس های ۶ نفره شروع شده است.
وی افزود: مدیران مدارس علاوه بر پیگیری آموزش ها از روش های مختلف ‌مبتنی بر اطلس یادگیری باید شرایط بازگشایی مدارس را  نیز فراهم سازند.
وی گفت: تمهید ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی از ضروریات حضور دانش آموزان در مدارس است و در سال جاری بیش از ۵۳ میلیارد تومان برای هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی اختصاص خواهد یافت.
حسینی تصریح کرد: کلاس بندی دانش آموزان در سیدا باید با جدیت پیگیری شود تا دانش آموزان بتوانند در حال حاضر از  شبکه شاد استفاده نمایند.
حسینی با بیان اینکه فرآیند تفویض اختیار در تمامی استان ها اجرایی شده است  گفت: یکسری از گره های مرتبط با آموزش و پرورش استثنایی با پیگیری های انجام شده باز شده است و یکی از آن گره ها تامین نیروی انسانی پایدار است که با مصوبه تخصیص ده درصدی ورودی های آموزش و پرورش به آموزش و پرورش استثنایی  به مرور این گره باز  خواهد شد.
حسینی  در پایان خواستار پیگری جدی مستثنی شدن نیروهای استثنایی از قانون جامع مدیریت خدمات کشوری شد.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 5200
کلمات کلیدی
مدیر سیستم

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید