• انتشار: 1400/09/13 - 14:23
  • تعداد بازدید: 1294
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
از سوی دکتر حسینی صورت گرفت؛

تشریح برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت روز جهانی معلولین در برنامه تلویزیونی سلام تهران

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش به مناسبت روز جهانی معلولین با حضور در برنامه تلویزیونی سلام تهران  به تشریح برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی پرداخت.

5468.mp3 تشریح برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت روز جهانی معلولین در برنامه تلویزیونی سلام تهران

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر سید جواد حسینی در این برنامه با بیان اینکه جامعه دوستدار  انسان جامعه دوستدار معلولین است، گفت:  جامعه دوستدار معلولین  باید در سه بعد سلامت و بهداشت، اشتغال و آموزش برنامه ریزی هایی لازم را برای معلولین انجام دهد.
وی افزود:  سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور  در سال ۱۳۷۰ بدین منظور  تاسیس شده است تا مناسب سازی های لازم  را   برای دانش آموزان با نیاز های ویژه انجام دهد.
وی گفت :  با تاسیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی پوشش تحصیلی ۱۸ برابر افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر ۱۵۰ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در ۱۷۰۰ مدرسه استثنایی خاص و ۲۰ هزار مدرسه پذیرا در ۷ گروه با آسیب بینایی، با آسیب شنوایی، کم‌توان ذهنی، جسمی حرکتی، طیف اتیسم، چندمعلولیتی و دارای مشکلات ویژه یادگیری در حال تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه یکی از رویکرد های آموزش و پرورش استثنایی آموزش و پرورش تلفیقی فراگیر است، گفت : ابن رویکرد  با هدف کاهش مدارس  خاص استثنایی از ۲۰ سال پیش آغاز شده است تا دانش آموزان با نیاز ویژه  بتوانند در کنار سایر دانش آموزان تحصیل کنند و به سمت  جامعه فراگیر عادلانه دسترس بدون خطر  حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه دانش آموزان با نیاز های ویژه به ۵ تا ۱۰ برابر فضای آموزشی بیشتر نیاز دارند، گفت: تاکنون با ساخت مدارس طرح  خشت تا بهشت  در مناطق محروم ۲.۵ متر و در سایر مناطق ۱.۵ متر فضای آموزشی افزایش پیدا کرده است.
معاون وزیر در خصوص بازگشایی مدارس استثنایی گفت: میانگین تراکم دانش‌آموزی در مدارس استثنایی ۵۰ نفر است و بازگشایی مدارس استثنایی زیر ۵۰ نفر از اول مهر آغاز شده است.
وی افزود: در حال حاضر و باتوجه‌به شرایط کرونایی تراکم کلاس‌های دانش‌آموزان طیف اتیسم و چندمعلولیتی ۳ نفر و برای دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی، نابینا، ناشنوا و جسمی حرکتی ۶ نفر است.
وی تصریح کرد: از ابتدای آذرماه نیز تمامی مدارس استثنایی با رویکرد حفظ سلامت و رعایت اصول ده‌گانه آغاز به فعالیت حضوری کرده‌اند.
حسینی با بیان اینکه دانش آموزان با نیاز های ویژه دارای توانایی مختلف هستند که باید این منابع انسانی به سرمایه انسانی تبدیل شوند گفت: در سال گذشته ۶۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در کنکور پذیرفته شده اند.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 5468
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

فیلم ها

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید