• انتشار: 1400/06/14 - 15:04
  • تعداد بازدید: 1783
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر حسینی خبر داد؛

تصویب شیوه نامه شورای سیاست گذاری آزمون های سازمان آموزش و پرورش استثنایی

باحضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و اعضای شورای معاونین شیوه نامه شورای سیاست گذاری آزمون ها به تصویب نهایی رسید.

5038.mp3 تصویب شیوه نامه شورای سیاست گذاری آزمون های سازمان آموزش و پرورش استثنایی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه گام اول مداخلات آموزشی و توانبخشی شناسایی، غربالگری و تشخیص است، گفت:  در همین راستا  به ابزارهای  لازم  برای تشخیص و غربالگری نیاز است و  این ابزار ها باید به روز باشند و  پایایی  و روایی لازم را داشته باشند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: پیشنهاد ایجاد شورای سیاست گذاری آزمون ها و پایگاه جامع آزمون در سال ۹۸ به تصویب شورای معاونین سازمان رسید  و مصوب گردید این شورا در حوزه تصمیم گیری و اجرای آزمون های مورد استفاده در بخش های مختلف سازمان و ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان ها فعالیت نماید.
‏وی افزود: شورای سیاست گذاری آزمون های سازمان آموزش و پرورش استثنایی از افراد متخصص دانشگاهی تشکیل خواهد شد و این شورا به بررسی و تصویب آزمون های مختلف خواهد پرداخت.
‏حسینی تصریح کرد: آزمون های در حال استفاده سازمان آموزش و پرورش استثنایی و هم چنین آزمون هایی  که در آینده استفاده خواهند شد باید در این شورای  مورد  بررسی  و تایید قرار بگیرند.
‏معاون وزیر گفت: در این جلسه  شیوه نامه این شورا به تصویب رسید تا شورا بر مبنا پشتوانه های قانونی با نظم بیشتری استقرار یاید.
حسینی تصریح کرد: در برنامه سنجش اقدامات خوبی صورت گرفته است که تشکیل شواری آزمون ها و تشکیل بانک  جامع آزمون های  داخلی و بین المللی از جمله این موارد است.
‏وی با بیان اینکه رویکرد های  جدیدی در برنامه سنجش جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری اعمال شده است، گفت:  بررسی صلاحیت های شایستگی حرکتی، طرح سنجش  پیش دبستانی  و شناسایی دانش آموزان پیش دبستان در معرض  مشکلات ویژه یادگیری از جمله این موارد است.
‏ حسینی افزود: راه اندازی اتاق های سنجش آکوستیک  برای اجرای برنامه سنجش در طول سال تحصیلی و راه انداره مراکز جامع تشخیصی، آموزشی و توانبخشی از دیگر اقدامات است.
‏وی در ادامه گفت:  تاکنون ۹۸ درصد نوآموزان در  برنامه سنجش نوبت گیری کرده اند  که هیچ سالی تا این زمان این تعداد نوبت گیری ثبت نشده است.
‏وی افزود: با توجه به آغاز سنجش نوآموزان پیش دبستانی در چند روز گذشته تاکنون ۳ هزار نوآموز نوبت گیری کرده اند.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 5038
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید