• انتشار: 1401/04/20 - 16:02
  • تعداد بازدید: 1238
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دکتر طریفی حسینی در جلسه شورای راهبری سازمان خطاب به روسای ادارات استثنایی استانها مطرح کرد:

تلاش کنید آموزش و پرورش استثنایی، مساله اصلی ادارات کل و شهرستان ها شود

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پنجمین جلسه شورای راهبری سازمان خطاب به روسای ادارات استثنایی استانها گفت: با برگزاری جلسات کمیته هماهنگی و پشتیبانی در سطح استان و شهرستان ها، تلاش کنید مساله استثنایی؛ مساله اصلی مدیران کل و روسای شهرستان ها شود.

6264.mp3 تلاش کنید آموزش و پرورش استثنایی، مساله اصلی ادارات کل و شهرستان ها شود
 
 
 
 
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، دکتر حمید طریفی حسینی در جلسه شورای راهبری سازمان افزود: روسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان ها باید با نگاه تعاملات بین بخشی و با استفاده از ظرفیت های موجود استان از جمله، شهرداری ها و شوراهای شهر، در جهت اجرای قانون حمایت از معلولین در جلسات علنی شوراها حضور فعال داشته باشند.
وی با بیان اینکه در حوزه سنجش به لحاظ پشتیبانی کارهایی در سطح استان ها انجام شده، تصریح کرد: باید ادارات استان اولویت اول شان سنجش دانش آموزان باشد.
دکتر طریفی حسینی همچنین با توجه به آغاز فعالیت پایگاه های تابستانی در مدارس عادی، اعلام کرد: روز سه شنبه ۲۱ تیر ماه به صورت رسمی مراسم افتتاحیه پایگاه های تابستانی دانش آموزان استثنایی در کانون تربیتی سبحان شهر تهران آغاز می شود.
وی تاکید کرد: آنچه در مدارس عادی اتفاق می افتد، باید در یک سطح بالاتری طبق دستور العمل ابلاغی اوقات فراغت تابستانی، برای دانش آموزان استثنایی انجام شود.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ادامه بیان داشت: برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان استثنایی، وظیفه اصلی و ذاتی فدراسیون ورزش های دانش آموزی است و وظیفه ما تهیه و تدوین برنامه های لازم و مناسب ویژه دانش آموزان استثنایی و اعلام به این فدراسیون است.
دکتر طریفی حسینی با اشاره به طرح آجر به آجر و پویش صحن حرم؛ مدرسه ام؛ اظهار کرد: این طرح که توسط سازمان نوسازی تجهیز  مدارس انجام می شود، فرصت خوبی است که با در نظر گرفتن مساله اجتماعی سازی آموزش و پرورش استثنایی، از این طریق در جذب خیرین نیکوکار استفاده کنیم.
وی در پایان ضمن تاکید بر راه اندازی اتاق های مرجع در بحث اختلالات یادگیری در استان ها، در خصوص پروژه مهر نیز افزود: فعالیت های مربوط به آن که باید انجام شود، طبق دستور العمل ثبت نام دانش آموزان استثنایی ارسال شده است و ساماندهی نیروی انسانی نیز از طریق اداره کل پشتیبانی سازمان راهبری خواهد شد.
  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 6264
کلمات کلیدی
فرهاد  ملوندی

فرهاد ملوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید