• انتشار: 1402/04/28 - 08:05
  • تعداد بازدید: 674
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گردهمایی توانمندسازی معلمان قطب شش کشور گفت:

توانمندسازی معلمان مهمترین عنصر طراحی " مسیر شغلی معلمی" و کارآمدترین ابزار کیفیت بخشی و بهبود مستمر نظام آموزش و پرورش است.

7229.mp3 توانمندسازی معلمان مهمترین عنصر طراحی " مسیر شغلی معلمی" و کارآمدترین ابزار کیفیت بخشی و بهبود مستمر نظام آموزش و پرورش است.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، دکتر طریفی حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ارتباط ویدیوکنفرانسی با گردهمایی دوره توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی قطب 6 کشوری که در استان کرمانشاه برگزار شد، ضمن با اهمیت شمردن موضوع بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: 
مهمترین دارایی و سرمایه هر کشوری سرمایه انسانی آن است و نظام آموزش و پرورش ماموریت بسترسازی برای شکل دهی به سرمایه انسانی توانمند به عنوان مهمترین مولفه اقتداربخش کشور را بر عهده دارد. معلمان مهمترین سرمایه انسانی مولد کشور هستند که بسترسازی لازم برای رشد و شکوفایی ذخایر استعدادی کشور یعنی دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور را بر عهده دارند. لذا سرمایه گذاری بر روی عنصر معلم به ویژه توانمندسازی آن در نظام آموزشی بهترین سرمایه گذاری است که منجر به خلق ارزش افزوده انسانی در آینده می شود و در این راستا توجه همه جانبه به عنصر معلم در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است
 
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ادامه افزودند: باید معلمان را به صلاحیت ها و شایستگی های لازم جهت تدریس و آموزش اثربخش و تعمیق یادگیری دانش آموزان مجهز کنیم. توانمندسازی معلمان مهمترین عنصری است که در "مسیر رشد معلمی" باید به آن توجه نمود و این امر یکی از کارآمدترین ابزارهایی است که کیفیت بخشی و بهبود مستمر نظام آموزش و پرورش را تضمین می کند. 
 
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به یکپارچه بودن نظام آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش استثنایی یک نهاد خدمت محور است نه یک نهاد مکان محور، آموزش و پرورش استثنایی به طیف وسیعی از دانش آموزان در ۱۰ گروه دانش آموزان دارای معلولیت یا اختلال، خدمات تخصصی ارائه می دهد و با توجه به خدمات آموزشی و توانبخشی که به دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه، نقص توجه/ بیش فعالی، با آسیب گفتار و زبان و دیرآموزان ارایه می کند به نحوی، تضمین کیفیت در دوره های مختلف تحصیلی را نیز انجام می دهد و از این منظر نقش اساس در جلوگیری از تکرار پایه، بهبود نرخ گذر و کاهش ترک تحصیل در دوره های مختلف تحصیلی نیز دارد. 
 
رئیس سازمان آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت و اهمیت دوره های توانمندسازی معلمان و نقش مهم آن در مسیر رشد معلمی و ارتقای معلمان در تکمیل فرآیند نظام رتبه بندی معلمان گفت: با نیازسنجی دقیق صورت گرفته در این دوره توانمندسازی، معلمان علاوه بر شناخت ویژگی های دانش آموزان هدف و کسب دانش و مهارت تدریس برای آن ها، به دنبال ایجاد یک نگرش و باور یادگیری خودجوش در معلمان و توسعه رویکرد یادگیری مشارکتی در میان آن ها هستیم.
 
بر اساس این گزارش، در این گردهمایی خانم دکتر نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی، مدیران کل آموزش و پرورش استان های همدان، ایلام، کردستان و خراسان شمالی به صورت بر خط و مدرسان دوره توانمندسازی در استان کرمانشاه به صورت حضوری شرکت داشتند.
  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار موضوعی,اخبار ریاست
  • کد خبر : 7229
کلمات کلیدی
حسین محمدی

حسین محمدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید