• انتشار: 1404/02/29 - 18:53
  • تعداد بازدید: 201
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

حضور دکتر سالار قاسمی در کنفرانس ملی یادگیری فناورانه دانشگاه شهید بهشتی: تأکید بر تقدم پداگوژی بر فناوری و تقدیر از معلمان پیشرو

11470.mp3 حضور دکتر سالار قاسمی در کنفرانس ملی یادگیری فناورانه دانشگاه شهید بهشتی: تأکید بر تقدم پداگوژی بر فناوری و تقدیر از معلمان پیشرو

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر سالار قاسمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، در کنفرانس ملی یادگیری فناورانه که روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، بر ضرورت تقویت گفتمان علمی و نقش محوری معلمان در توسعه آموزش فناورانه تأکید کرد. وی در پنل تخصصی «اول پداگوژی سپس فناوری» ضمن تقدیر از مشارکت فعال معلمان، قول صدور تقدیرنامه برای تشویق حضور بیشتر آنان در رویدادهای علمی را داد. 

کنفرانس ملی یادگیری فناورانه با میزبانی دانشگاه شهید بهشتی و با ارسال بیش از ۲۰۰ مقاله برگزیده، حضور اساتید برجسته داخلی و بین‌المللی، و مسئولان ارشد آموزشی، به بررسی دستاوردهای نوین و تبادل تجربیات در حوزه آموزش فناورانه پرداخت. این رویداد که در تالار سیمرغ دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی برگزار شد، میزبان دکتر سالار قاسمی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، به عنوان یکی از اعضای پنل تخصصی بود. 

پنل «اول پداگوژی سپس فناوری»

در پنل تخصصی با عنوان «اول پداگوژی سپس فناوری»، دکتر سالار قاسمی همراه با دکتر رحیم مرادی (نائب رئیس انجمن فناوری آموزشی ایران) و دکتر امیررضا اصنافی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی به بررسی رابطه میان روش‌های آموزشی و فناوری پرداختند. قاسمی در این پنل با بیان اینکه «فناوری ابزاری در خدمت اهداف پداگوژیک است»، تصریح کرد: «آموزش کیفی زمانی محقق می‌شود که فناوری نه به عنوان جایگزین، بلکه به عنوان مکمل فرآیندهای یادگیری مبتنی بر نیازهای دانش‌آموزان به کار گرفته شود. معلمان به عنوان طراحان اصلی این فرآیند، نقش کلیدی در تلفیق خلاقانه این دو حوزه دارند.» 

تقدیر از معلمان و وعده صدور تقدیرنامه

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با ابراز خرسندی از حضور پررنگ معلمان در این کنفرانس، گفت: «حضور معلمان در چنین رویدادهایی نه‌تنها انگیزه‌بخش است، بلکه گامی ضروری برای به‌روزرسانی روش‌های آموزشی و بهبود کیفیت تدریس است.» وی از برنامه سازمان خود برای صدور تقدیرنامه به معلمان شرکت‌کننده خبر داد و افزود: «این تقدیرنامه‌ها به‌عنوان مشوقی برای مشارکت بیشتر فرهنگیان در رویدادهای علمی و توسعه حرفه‌ای آنان صادر خواهد شد.» 

برگزاری ۱۳ پنل تخصصی و نمایشگاه فناوری 

این کنفرانس با ارائه ۱۳ پنل تخصصی همزمان، کارگاه‌های آموزشی، و نمایشگاهی از دستاوردهای آزمایشگاه بازی و فناوری‌های پیشرفته یادگیری دانشگاه شهید بهشتی، فضایی پویا برای تبادل دانش فراهم کرد. سخنرانی‌های کلیدی اساتید مدعو از دانشگاه‌های زوریخ سوئیس و ادینبرو اسکاتلند، از دیگر نقاط برجسته این رویداد بود. همچنین آیین تجلیل از پیشگامان حوزه یادگیری فناورانه و اهدای جایزه ملی این حوزه، توجه ویژه به نوآوری‌های آموزشی را نشان داد. 

دکتر اباصلت خراسانی، دبیر کنفرانس و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، در سخنانی با قدردانی از حامیان و شرکت‌کنندگان، اظهار کرد: «این رویداد گامی برای تبدیل شدن ایران به قطب یادگیری فناورانه در منطقه است. امیدواریم با همکاری نهادهای آموزشی، شاهد گسترش چنین ابتکاراتی در سطح ملی باشیم.» 

 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار موضوعی,اخبار ریاست
  • کد خبر : 11470
کلمات کلیدی
حسین محمدی

حسین محمدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید