• انتشار: 1401/09/15 - 17:17
  • تعداد بازدید: 1114
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در همایش گرامیداشت روز جهانی معلولین:

حق تربیت و حق رشد و پیشرفت به‌ عنوان حقوق اساسی افراد دارای معلولیت است.

طریفی حسینی با تأکید بر آموزش‌وپرورش استثنایی به‌عنوان نماد عدالت تربیتی ابراز داشت: عدالت تربیتی سطوح مختلفی دارد که اولین سطح از این عدالت وجود و به رسمیت شناختن حق تربیت همه دانش آموزان است. ایشان با اشاره به قابلیت دسترسی همگانی به‌عنوان دومین سطح از عدالت تربیتی از فراهم شدن دسترسی به آموزش‌وپرورش استثنایی در دورافتاده‌ترین مناطق کشور و مناطق صعب‌العبور خبر داد. وی در ادامه اعتدال، توازن و توجه به ساحت‌های مختلف تربیتی را یکی دیگر از سطوح عدالت تربیتی نام برد و بر لزوم خلق موقعیت‌های متنوع یاددهی و یادگیری جهت توجه به ساحت‌های مختلف تربیتی تأکید کرد.

6548.mp3 حق تربیت و حق رشد و پیشرفت به‌ عنوان حقوق اساسی افراد دارای معلولیت است.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در همایش گرامیداشت روز جهانی معلولین بابیان اینکه دانش آموزان باارزش‌ترین و راهبردی‌ترین سرمایه ما هستند اظهار کرد: دانش آموزان استثنایی نیز مانند سایر دانش آموزان در پیشرفت کشور نقش‌آفرین هستند. لذا باید شرایط و امکانات لازم را برای رشد و شکوفایی ظرفیت‌ها و استعدادهای دانش آموزان فراهم کنیم. وی افزود حق تربیت و حق رشد و پیشرفت از مهم‌ترین حقوق انسان است و دانش آموزان استثنایی نیز باید متناسب با شرایط و نیازهای ویژه‌ای که دارند از این حقوق برخوردار باشند و تکلیف ما در نظام تعلیم‌وتربیت بسترسازی برای تحقق این حقوق برای آنان است.

طریفی حسینی با تأکید بر آموزش‌وپرورش استثنایی به‌عنوان نماد عدالت تربیتی ابراز داشت: عدالت تربیتی سطوح مختلفی دارد که اولین سطح از این عدالت وجود و به رسمیت شناختن حق تربیت همه دانش آموزان است. آموزش‌وپرورش استثنایی حدود 100 سال در کشور ما قدمت دارد. ایشان با اشاره به قابلیت دسترسی همگانی به‌عنوان دومین سطح از عدالت تربیتی از فراهم شدن دسترسی به آموزش‌وپرورش استثنایی در دورافتاده‌ترین مناطق کشور و مناطق صعب‌العبور خبر داد. وی در ادامه اعتدال، توازن و توجه به ساحت‌های مختلف تربیتی را یکی دیگر از سطوح عدالت تربیتی نام برد و بر لزوم خلق موقعیت‌های متنوع یاددهی و یادگیری جهت توجه به ساحت‌های مختلف تربیتی تأکید کرد.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش انطباق جریان تربیت با ویژگی‌های فردی دانش آموزان را سطح دیگری از عدالت تربیتی برشمرد که در این سطح باید به‌طور خاص به نیازهای ویژه دانش آموزان استثنایی توجه و پرداخته شود.

طریفی حسینی در ادامه بر رویکرد خانواده محوری تأکید و اقدامات سازمان در خصوص توانمندسازی خانواده‌ها به‌عنوان رکن تعلیم‌وتربیت یادآور شد.

دکتر طریفی حسینی در بخش دیگری از سخنان خود از امکان ارائه 59 خدمت توان‌بخشی مبتنی بر بیمه پایه با همکاری سازمان بهزیستی و سازمان بیمه سلامت به جامعه معلولین کشور ازجمله دانش آموزان استثنایی خبر داد.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان برای حل مسئله توان‌بخشی دانش آموزان استثنایی بر لزوم حل مشکلات مربوط به ایاب‌وذهاب و دانش آموزان استثنایی با استفاده از ظرفیت برنامه هفتم توسعه تأکید کرد.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار موضوعی,اخبار ریاست,مناسبت ها
  • کد خبر : 6548
کلمات کلیدی
حسین محمدی

حسین محمدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید