• انتشار: 1404/01/19 - 13:05
  • تعداد بازدید: 228
  • زمان مطالعه : 10 دقیقه

دکتر قاسمی در دیدار نوروزی با کارکنان: باید از مانع‌تراشی با بخشنامه‌های غیرضروری و تمرکزگرایی بی‌مورد پرهیز کنیم تا مدارس بتوانند با پویایی بیشتر فعالیت کنند

دکتر قاسمی، رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور، در دیدار نوروزی با کارکنان این سازمان، ضمن تبریک سال نو، بر ضرورت ایجاد تحول، پویایی و بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌های پیش‌رو در سال جدید تأکید کرد. وی با استناد به حدیثی از امام کاظم (ع)، سکون و عدم پیشرفت روزانه را موجب خسران دانست و خواستار تلاش مستمر برای ارتقاء فردی و سازمانی شد

11015.mp3 دکتر قاسمی در دیدار نوروزی با کارکنان: باید از مانع‌تراشی با بخشنامه‌های غیرضروری و تمرکزگرایی بی‌مورد پرهیز کنیم تا مدارس بتوانند با پویایی بیشتر فعالیت کنند

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در دیدار نوروزی با کارکنان و شواری اداری سازمان با اشاره به حدیث شریف «من استوی یوماه فهو مغبونٌ» (کسی که دو روزش یکسان باشد، زیان‌کار است)، اظهار داشت: "پیام این حدیث و مفهوم سال نو، لزوم نو شدن، به‌روز شدن و تحول دائمی است. اگر قرار باشد عملکرد امروز ما تفاوتی با دیروز نداشته باشد، دچار خسران شده‌ایم." وی افزود: "باید وضعیت یکنواخت و مقاوم در برابر تغییر را از سازمان بزداییم و از فرصت‌های هر روز برای رشد و پیشرفت بهره ببریم."

دکتر قاسمی با تأکید بر اینکه بدنه اصلی و ماهیت کار آموزش‌وپرورش در مدارس جریان دارد، تصریح کرد: "وظیفه ما در ستاد، ایجاد اعتماد و انگیزه در بدنه اصلی آموزش‌وپرورش، یعنی مدارس، معلمان و مدیران است. باید از مانع‌تراشی با بخشنامه‌های غیرضروری و تمرکزگرایی بی‌مورد پرهیز کنیم تا مدارس بتوانند با پویایی بیشتر فعالیت کنند.":

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی در فصل تابستان، گفت: "اساس کار در آموزش‌وپرورش، برنامه‌ریزی دقیق و کار کارشناسی هوشمندانه است که باید در تابستان انجام شود. در نیمه دوم سال و با بازگشایی مدارس، نگاه ما باید بیشتر نظارتی باشد." رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی هنر کارشناسان ستادی را "توجیه بدنه کارشناسی مدارس و ایجاد اجماع" دانست و افزود: "مهم است که کارشناسان سازمان، مدیران مدارس را نسبت به سیاست‌گذاری‌های کلان چهارساله آموزش‌وپرورش استثنایی توجیه کرده و فهم مشترکی ایجاد کنند."

دکتر قاسمی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش استثنایی با فرصت‌های بی‌نظیر و تهدیدهای کم‌نظیر مواجه است، خاطرنشان ساخت: "اگر به فرصت‌ها توجه نکنیم، قطعاً دچار تهدید خواهیم شد." وی فرصت‌ها را شامل افزایش توجه جهانی و ملی به نیازهای ویژه، نگاه اجتماعی مثبت به دانش‌آموزان استثنایی و معلمان متخصص آنها، و فعالیت انجمن‌های مرتبط (مانند انجمن‌های اوتیسم) دانست. قاسمی تأکید کرد: "آموزش‌وپرورش استثنایی به دلیل تمرکز بر عدالت آموزشی، می‌تواند صدای بی‌صدایان و نقطه عزیمت تحول در کل نظام تعلیم و تربیت کشور باشد و این یک فرصت طلایی است." از سوی دیگر، وی "مقاومت در برابر تغییر" را یکی از تهدیدهای اصلی برشمرد.

 لزوم اتخاذ نگاه و تراز ملی توسط کارشناسان

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی بر اهمیت جایگاه کارشناسان ستادی تأکید کرد و گفت: "کارشناسان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ملی، تراز ملی دارند. حرف، منش، نگاه و رویکرد کارشناس آموزش‌وپرورش استثنایی نیز باید ملی باشد و با درک مصلحت ملی و بهره‌گیری از اجماع نخبگان، عمل کند." وی افزود: "برای ارائه تحلیل و حرف ملی، مطالعه، تحقیق و پژوهش مستمر ضروری است."

دکتر قاسمی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که همه کارکنان ارزش کار خود را بدانند و تمام توان خود را برای ایجاد انگیزه، امید و پیشبرد امور به کار گیرند. وی افزود: "امیدوارم خداوند متعال یاری کند تا وظایف خود را به درستی انجام دهیم." ایشان همچنین با اشاره به نگاه ویژه دکتر پزشکیان به حوزه آموزش‌وپرورش، آن را فرصتی مغتنم برای پیشبرد اهداف این حوزه دانست و برای تمام خدمتگزاران نظام، به‌ویژه دولت خدمتگزار، آرزوی عزت و سربلندی کرد.

دکتر حمید قاسمی، رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور، در دیدار نوروزی با کارکنان این سازمان، ضمن تبریک سال نو، بر ضرورت ایجاد تحول، پویایی و بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌های پیش‌رو در سال جدید تأکید کرد. وی با استناد به حدیثی از امام کاظم (ع)، سکون و عدم پیشرفت روزانه را موجب خسران دانست و خواستار تلاش مستمر برای ارتقاء فردی و سازمانی شد. بدنه خبر: ۱. ضرورت تحول و پرهیز از رکود: رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با اشاره به حدیث شریف «من استوی یوماه فهو مغبونٌ» (کسی که دو روزش یکسان باشد، زیان‌کار است)، اظهار داشت: "پیام این حدیث و مفهوم سال نو، لزوم نو شدن، به‌روز شدن و تحول دائمی است. اگر قرار باشد عملکرد امروز ما تفاوتی با دیروز نداشته باشد، دچار خسران شده‌ایم." وی افزود: "باید وضعیت یکنواخت و مقاوم در برابر تغییر را از سازمان بزداییم و از فرصت‌های هر روز برای رشد و پیشرفت بهره ببریم." ۲. تمرکز بر مدارس و کاهش تمرکزگرایی: دکتر قاسمی با تأکید بر اینکه بدنه اصلی و ماهیت کار آموزش‌وپرورش در مدارس جریان دارد، تصریح کرد: "وظیفه ما در ستاد، ایجاد اعتماد و انگیزه در بدنه اصلی آموزش‌وپرورش، یعنی مدارس، معلمان و مدیران است. باید از مانع‌تراشی با بخشنامه‌های غیرضروری و تمرکزگرایی بی‌مورد پرهیز کنیم تا مدارس بتوانند با پویایی بیشتر فعالیت کنند." ۳. برنامه‌ریزی هوشمندانه و نقش کارشناسان: وی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی در فصل تابستان، گفت: "اساس کار در آموزش‌وپرورش، برنامه‌ریزی دقیق و کار کارشناسی هوشمندانه است که باید در تابستان انجام شود. در نیمه دوم سال و با بازگشایی مدارس، نگاه ما باید بیشتر نظارتی باشد." رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی هنر کارشناسان ستادی را "توجیه بدنه کارشناسی مدارس و ایجاد اجماع" دانست و افزود: "مهم است که کارشناسان سازمان، مدیران مدارس را نسبت به سیاست‌گذاری‌های کلان چهارساله آموزش‌وپرورش استثنایی توجیه کرده و فهم مشترکی ایجاد کنند." ۴. فرصت‌ها و تهدیدهای آموزش‌وپرورش استثنایی: دکتر قاسمی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش استثنایی با فرصت‌های بی‌نظیر و تهدیدهای کم‌نظیر مواجه است، خاطرنشان ساخت: "اگر به فرصت‌ها توجه نکنیم، قطعاً دچار تهدید خواهیم شد." وی فرصت‌ها را شامل افزایش توجه جهانی و ملی به نیازهای ویژه، نگاه اجتماعی مثبت به دانش‌آموزان استثنایی و معلمان متخصص آنها، و فعالیت انجمن‌های مرتبط (مانند انجمن‌های اوتیسم) دانست. قاسمی تأکید کرد: "آموزش‌وپرورش استثنایی به دلیل تمرکز بر عدالت آموزشی، می‌تواند صدای بی‌صدایان و نقطه عزیمت تحول در کل نظام تعلیم و تربیت کشور باشد و این یک فرصت طلایی است." از سوی دیگر، وی "مقاومت در برابر تغییر" را یکی از تهدیدهای اصلی برشمرد. ۵. لزوم اتخاذ نگاه و تراز ملی توسط کارشناسان: رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی بر اهمیت جایگاه کارشناسان ستادی تأکید کرد و گفت: "کارشناسان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ملی، تراز ملی دارند. حرف، منش، نگاه و رویکرد کارشناس آموزش‌وپرورش استثنایی نیز باید ملی باشد و با درک مصلحت ملی و بهره‌گیری از اجماع نخبگان، عمل کند." وی افزود: "برای ارائه تحلیل و حرف ملی، مطالعه، تحقیق و پژوهش مستمر ضروری است." ۶. دعوت به ایجاد انگیزه و امید: دکتر قاسمی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که همه کارکنان ارزش کار خود را بدانند و تمام توان خود را برای ایجاد انگیزه، امید و پیشبرد امور به کار گیرند. وی افزود: "امیدوارم خداوند متعال یاری کند تا وظایف خود را به درستی انجام دهیم." ایشان همچنین با اشاره به نگاه ویژه دکتر پزشکیان به حوزه آموزش‌وپرورش، آن را فرصتی مغتنم برای پیشبرد اهداف این حوزه دانست و برای تمام خدمتگزاران نظام، به‌ویژه دولت خدمتگزار، آرزوی عزت و سربلندی کرد. نتیجه‌گیری: در مجموع، سخنان رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در آغاز سال جدید، بر لزوم یک بازنگری جدی در رویکردها، حرکت به سمت پویایی سازمانی، تمرکز بر توانمندسازی مدارس، بهره‌گیری هوشمندانه از فرصت‌های ملی و بین‌المللی و مقابله با چالش‌ها از طریق کار کارشناسی دقیق و مبتنی بر نگاه ملی تأکید داشت. این دیدار، نقشه راهی برای فعالیت‌های سازمان در سال پیش‌رو با هدف ارتقاء کیفیت خدمات به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ترسیم نمود.
دکتر حمید قاسمی، رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور، در دیدار نوروزی با کارکنان این سازمان، ضمن تبریک سال نو، بر ضرورت ایجاد تحول، پویایی و بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌های پیش‌رو در سال جدید تأکید کرد. وی با استناد به حدیثی از امام کاظم (ع)، سکون و عدم پیشرفت روزانه را موجب خسران دانست و خواستار تلاش مستمر برای ارتقاء فردی و سازمانی شد. بدنه خبر: ۱. ضرورت تحول و پرهیز از رکود: رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با اشاره به حدیث شریف «من استوی یوماه فهو مغبونٌ» (کسی که دو روزش یکسان باشد، زیان‌کار است)، اظهار داشت: "پیام این حدیث و مفهوم سال نو، لزوم نو شدن، به‌روز شدن و تحول دائمی است. اگر قرار باشد عملکرد امروز ما تفاوتی با دیروز نداشته باشد، دچار خسران شده‌ایم." وی افزود: "باید وضعیت یکنواخت و مقاوم در برابر تغییر را از سازمان بزداییم و از فرصت‌های هر روز برای رشد و پیشرفت بهره ببریم." ۲. تمرکز بر مدارس و کاهش تمرکزگرایی: دکتر قاسمی با تأکید بر اینکه بدنه اصلی و ماهیت کار آموزش‌وپرورش در مدارس جریان دارد، تصریح کرد: "وظیفه ما در ستاد، ایجاد اعتماد و انگیزه در بدنه اصلی آموزش‌وپرورش، یعنی مدارس، معلمان و مدیران است. باید از مانع‌تراشی با بخشنامه‌های غیرضروری و تمرکزگرایی بی‌مورد پرهیز کنیم تا مدارس بتوانند با پویایی بیشتر فعالیت کنند." ۳. برنامه‌ریزی هوشمندانه و نقش کارشناسان: وی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی در فصل تابستان، گفت: "اساس کار در آموزش‌وپرورش، برنامه‌ریزی دقیق و کار کارشناسی هوشمندانه است که باید در تابستان انجام شود. در نیمه دوم سال و با بازگشایی مدارس، نگاه ما باید بیشتر نظارتی باشد." رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی هنر کارشناسان ستادی را "توجیه بدنه کارشناسی مدارس و ایجاد اجماع" دانست و افزود: "مهم است که کارشناسان سازمان، مدیران مدارس را نسبت به سیاست‌گذاری‌های کلان چهارساله آموزش‌وپرورش استثنایی توجیه کرده و فهم مشترکی ایجاد کنند." ۴. فرصت‌ها و تهدیدهای آموزش‌وپرورش استثنایی: دکتر قاسمی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش استثنایی با فرصت‌های بی‌نظیر و تهدیدهای کم‌نظیر مواجه است، خاطرنشان ساخت: "اگر به فرصت‌ها توجه نکنیم، قطعاً دچار تهدید خواهیم شد." وی فرصت‌ها را شامل افزایش توجه جهانی و ملی به نیازهای ویژه، نگاه اجتماعی مثبت به دانش‌آموزان استثنایی و معلمان متخصص آنها، و فعالیت انجمن‌های مرتبط (مانند انجمن‌های اوتیسم) دانست. قاسمی تأکید کرد: "آموزش‌وپرورش استثنایی به دلیل تمرکز بر عدالت آموزشی، می‌تواند صدای بی‌صدایان و نقطه عزیمت تحول در کل نظام تعلیم و تربیت کشور باشد و این یک فرصت طلایی است." از سوی دیگر، وی "مقاومت در برابر تغییر" را یکی از تهدیدهای اصلی برشمرد. ۵. لزوم اتخاذ نگاه و تراز ملی توسط کارشناسان: رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی بر اهمیت جایگاه کارشناسان ستادی تأکید کرد و گفت: "کارشناسان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ملی، تراز ملی دارند. حرف، منش، نگاه و رویکرد کارشناس آموزش‌وپرورش استثنایی نیز باید ملی باشد و با درک مصلحت ملی و بهره‌گیری از اجماع نخبگان، عمل کند." وی افزود: "برای ارائه تحلیل و حرف ملی، مطالعه، تحقیق و پژوهش مستمر ضروری است." ۶. دعوت به ایجاد انگیزه و امید: دکتر قاسمی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که همه کارکنان ارزش کار خود را بدانند و تمام توان خود را برای ایجاد انگیزه، امید و پیشبرد امور به کار گیرند. وی افزود: "امیدوارم خداوند متعال یاری کند تا وظایف خود را به درستی انجام دهیم." ایشان همچنین با اشاره به نگاه ویژه دکتر پزشکیان به حوزه آموزش‌وپرورش، آن را فرصتی مغتنم برای پیشبرد اهداف این حوزه دانست و برای تمام خدمتگزاران نظام، به‌ویژه دولت خدمتگزار، آرزوی عزت و سربلندی کرد. نتیجه‌گیری: در مجموع، سخنان رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در آغاز سال جدید، بر لزوم یک بازنگری جدی در رویکردها، حرکت به سمت پویایی سازمانی، تمرکز بر توانمندسازی مدارس، بهره‌گیری هوشمندانه از فرصت‌های ملی و بین‌المللی و مقابله با چالش‌ها از طریق کار کارشناسی دقیق و مبتنی بر نگاه ملی تأکید داشت. این دیدار، نقشه راهی برای فعالیت‌های سازمان در سال پیش‌رو با هدف ارتقاء کیفیت خدمات به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ترسیم نمود.
  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار موضوعی,اخبار ریاست
  • کد خبر : 11015
کلمات کلیدی
حسین محمدی

حسین محمدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید