• انتشار: 1400/09/17 - 21:00
  • تعداد بازدید: 2011
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

دیدار صمیمی معاون وزیر با پرسنل اداری آموزش و پرورش استثنایی استان خوزستان

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی عصر چهارشنبه در نشست با پرسنل اداری آموزش و پرورش استثنایی ضمن شنیدن نظرات همکاران به بیان سیاست ها و برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی پرداخت.

5502.mp3 دیدار صمیمی معاون وزیر با پرسنل اداری آموزش و پرورش استثنایی استان خوزستان

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی دکتر سید جواد حسینی در این نشست که در محل اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ‌خوزستان برگزار شد با بیان اینکه کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه یکی از اصلی ترین اهداف فعالیت های سازمان آموزش و پرورش استثنایی است گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی پیشرو نظام تعلیم و تربیت است و این سازمان یکی از تخصصی ترین زیر مجموعه های وزارت آموزش و پرورش است.
وی با اشاره به فرایند طی شده برای حل مشکل سنوات ارفاقی پرسنل آموزش و پرورش استثنایی گفت: ۵ هزار نفر از پرسنل آموزش و پرورش استثنایی از صندوق بازنشستگی کشوری به صندوق تامین اجتماعی  تغییر صندوق داده اند  و سازمان تامین اجتماعی علاوه بر دریافت بیمه تامین اجتماعی برای این دسته از همکاران در زمان بازنشستگی و اعمال سنوات ارفاقی پنج سال حقوق هم تقاضا دارد.
وی گفت: این میزان برای هر یک از همکاران نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان می شود که با روح سنوات ارفاقی که در اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی آمده است سازگاری ندارد.
وی افزود: با پیگیری های به عمل آمده از سوی معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری و در نشست های مشترک با سازمان تامین اجتماعی راه حلی برای رفع این مشکل پیدا شده است و به زودی این مشکل هم مرتفع خواهد شد.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلات سر راه سنوات ارفاقی، عدم دسترسی به پرونده های  همکاران است و یکی از مزایای تفویض اختیار  تجمیع و دسترسی راحت به  پرونده های پرسنل در ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان ها است.
حسینی با بیان اینکه نهاد اصلی توسعه، آموزش و پرورش، سازمان توسعه، مدرسه، واحد توسعه کلاس درس  و کارگزار توسعه معلمان ارزشمند و فکور هستند گفت: کارشناسان اداری آموزش و پرورش استثنایی جزو  متخصص ترین نیروهای نظام تعلیم و تربیت  هستند و با رویکرد مدیریت مشارکتی برای حل مشکلات پیشرو  می توان از راهکارهای ارائه شده توسط  این نیروها نهایت بهره را برد.
حسینی یکی از مشکلات آموزش و پرورش بویژه آموزش و پرورش استثنایی را کمبود نیروی انسانی متخصص دانست و گفت: با رویکرد حل مشکل کمبود نیرو مصوبه ای در شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی به تصویب رسیده است که سالانه ده درصد از ورودی های آموزش و پرورش به آموزش و پرورش استثنایی اختصاص خواهد یافت.
معاون وزیر  در ادامه با اشاره به سختی کار معلمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: معلمان شاغل در آموزش و پرورش استثنایی قبل از قانون خدمات کشوری حداقل از ۵۰ درصد  امتیازات بیشتر برخوردار بودند که بر اساس این قانون این ۵۰ درصد حذف شد.
وی افزود: بعد از تصویب قانون جامع خدمات کشوری برخی سازمان ها از این قانون مستثنی شدند و لایحه مستثنی شدن نیروهای آموزش و پرورش استثنایی در حال حاضر لایحه در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است و پس از تصویب در دولت این لایحه به مجلس ارائه خواهد شد.
حسینی در پایان ضمن تقدیر از زحمات کادر اداری و معلمین آموزش و پرورش استثنایی استان خوزستان گفت: با تلاش های انجام شده توسط همه همکاران، آموزش و پرورش استثنایی استان خوزستان جزو استان های برتر در اجرای برنامه های آموزش و پرورش استثنایی است.
شایان ذکر است در پایان این نشست از زحمات پرسنل اداری آموزش و پرورش استثنایی استان خوزستان تقدیر بعمل آمد.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار استان ها,اخبار ریاست
  • کد خبر : 5502
کلمات کلیدی
مدیر سیستم

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید